Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Calling P85D owners world-wide

Startet av Jostein Svegården, lørdag 28. november 2015, klokken 23:23

« forrige - neste »

Jostein Svegården

Potensiell selger opplyser: "Avlesing av batteriet har vist 86% state of health og 19kWt fullt opplada"
Er det ok for en to år gammel Leaf som har gått drøye 40000?

Gliderman

Det hørtes ikke bra ut. Er det USA import?
Så ny bil med den km stand bør ha SOH godt oppe på 90 tallet og over 20kWh på batteriet.
Min har etter 43000km SOH på mellom 96 og 98 og over 21kWh tilgjengelig. I går var det soh på 98 og 21,5kWh.

Mvh
Svein Erik
Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

eivisa

Det er samme data jeg har på min 2011mod,  som er kjørt 110.000km.
Osterøy

Kjører nå Nissan Leaf rød levert 07.11.2011. Kjørelengde: 202000km 07.10.2019
Ford Focus Titanium 1,6TDCI 2011mod.
El-sykkel Emotion Neo Cross
Hymer 698B bobil m/fiat ducato 3,0 Automat 2013mod.
Solgt:Saxo 2001mod. Kjørt 166000km på originalbatterier. Totalt 175000km skiftet 1 batt.

nr1rayner

Sitat fra: Gliderman på mandag 26. oktober 2015, klokken 15:51
Det hørtes ikke bra ut. Er det USA import?
Så ny bil med den km stand bør ha SOH godt oppe på 90 tallet og over 20kWh på batteriet.
Min har etter 43000km SOH på mellom 96 og 98 og over 21kWh tilgjengelig. I går var det soh på 98 og 21,5kWh.

Mvh
Svein Erik
Det kommer an på versjon av Leafspy og om Leafen er oppdatert eller ikke.
Ser mine verdier har gått opp i det siste, kanskje pga kaldere vær..
Siste måling hos meg gav SOH 91 og 20,1kwh på 17.000km.
Har vært ned på SOH 88-89 og 19,x kwh
Har da versjon 37.77 på Leafspy PRO og den mye omtalte oppdateringen på Leafen.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

leafnor

Sitat fra: nr1rayner på mandag 26. oktober 2015, klokken 16:45
Sitat fra: Gliderman på mandag 26. oktober 2015, klokken 15:51
Det hørtes ikke bra ut. Er det USA import?
Så ny bil med den km stand bør ha SOH godt oppe på 90 tallet og over 20kWh på batteriet.
Min har etter 43000km SOH på mellom 96 og 98 og over 21kWh tilgjengelig. I går var det soh på 98 og 21,5kWh.

Mvh
Svein Erik
Det kommer an på versjon av Leafspy og om Leafen er oppdatert eller ikke.
Ser mine verdier har gått opp i det siste, kanskje pga kaldere vær..
Siste måling hos meg gav SOH 91 og 20,1kwh på 17.000km.
Har vært ned på SOH 88-89 og 19,x kwh
Har da versjon 37.77 på Leafspy PRO og den mye omtalte oppdateringen på Leafen.
Jeg har faktisk ikke fått med meg den omtalte oppdatering. Hva går den ut på?
For tiden ligger min 2012 på SOH 88 og like over 19kwh på maks lading.
Leaf 2012/Aug 160.000 km

nr1rayner

Den er omtalt endel på forumet, uten at jeg skal gjengi navn (dvs, den hadde sikkert et nummer) eller hva den egentlig gikk ut på..
Kom i vår en gang tror jeg.
En del av denne oppdateringen er visst at den regner batteriet annerledes.
Jeg hadde SOH på 100+ før, men droppet til +/- 90%. Flere melder om SOH falt med ca 10% etter oppdatering. Avlest Kwh har nok også gått ned med oppdateringen.
Hadde vel såvidt startet å bruke Leafspy rundt den tiden min ble oppdatert, så har ikke så mange data å gå ut i fra.

Mistenker også at Leafspy har endret litt, så man får lavere tall med siste versjon kontra en tidligere, uten å sette 2 streker under svaret her...

Mao, er dette en bil lest av med tidlig Leafspy og IKKE siste oppdatering fra Nissan er det ganske mye tap i batteriet såvidt jeg forstår.
Derimot, er bilen oppdatert og siste Leafspy er det... ikke bra, men helt ok.
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

kaiat

Hvis dette er den bilen jeg tror det er (syns jeg kjenner igjen formuleringen i annonsen), så har den en fortid i Atlanta borte i USA. Og tar jeg ikke helt feil, er klimaet der i traktene ikke helt optimalt for Leaf-batterier...


Gliderman

Endelig eksosfri!
Opel Ampera-e 2017
Hyundai ioniq Electric 2017
Har hatt Think Classic

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA