Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: 2016 Leaf lansert

Startet av BMW850, fredag 27. november 2015, klokken 10:31

« forrige - neste »

Harlex

Er god fornøyd. Veldig ok å ikke stirre på resterende kilometer igjen hele tiden... Endel av ikonene har blitt større og det er også helt greit uten at jeg har hatt problemer med å treffe dem tidligere heller...
Model s 90D Hvit perlemor 2017
VW Golf GTE 2016
BMW 320 DAT BSR 2005
Suzuki GSX 1400 2008
Suzuki GSF 600 2003

rakriste

synd man ikke kan velge mellom disse "fontene/layoutene/ selv.     likte faktisk den gamle best totalt sett.
hater å bli påtvunget nytt om det som var fungerte tilfredstillende.
Tesla Model X 90D - 2017

x Tesla Model S P85 - 2013

ew

ENDELIG har vi fått flatet ut 90-tallsdesignet! Det gjør symboler og skjermflater større og mer tydelige, noe som absolutt er en fordel for alle aldre. Det er fortsatt en del igjen på den store skjermen, men på den lille er det bare velstand. Det ER en fordel at GUI ligner på Android/iOS/Windoze, det gjør det lettere å forstå.

Så med andre ord: Jeg synes 7.0 er en flott oppdatering som gjør selv en eldre topp moderne bil enda mer moderne. Det er jo ikke allverdens ny funksjonalitet å bli vant til denne gangen for oss med eldre biler, men når vi blir vante med utseendet kommer det mer (i 7.1).
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Muffinman

Sitatoppvarming fungerer
Må trekke den. Forvarmet i 25 minutter på 22 grader, og kom ut til kald bil i dag. Er det mulig...to tanker:

1. At man slipper gjennom en slik bug på et område oppdateringen faktisk skal forbedre tyder på at intet testes tilstrekkelig.
2. Slutten av oktober er feil tid å "lansere" en slik feil i Norge...

EDIT: Greide å redigere opprinnelig innlegg istedet for å sitere det. Sikkert fordi det var så kaldt i bilen i dag  ;D

ew

Vel, min (2014-) bil forvarmet helt fint i morges, og jeg synes varmesystemet fungerer litt raskere nå (utfra test med kald bil i går ettermiddag). At noen biler trenger noen ekstra omstarter el.l. for at oppdateringene skal 'ta ordentlig' er vi jo egentlig vante med...?
Model 3 LR AWD - 25. mars 2019
Model S 85 - 24. juni 2014 [Solgt]

Brede

Her ser det også ut til at varmen fungerer godt.
Varm bil etter forvarming og jeg har en følelse av at den holder meg varmere på beina enn den tidligere gjorde, men også mulig det er dagsformen.  :)

Edit:
Er det kanskje bare vi med alu-tak som ikke sliter med varmen Ew?  ;D

Muffinman

Har da alu-tak jeg. Får varme i bilen, men må skru opp minst 4-5 grader mer enn tildigere for å oppnå komfort.

Tuxedo

Definitivt noe galt med varmen, ja.  Har satt den på 22 grader, og den blåser kald luft.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

orjan

Forvarming så ut til å fungere nogenlunde normalt på min p85 2014mod, men under den påfølgende kjøreturen ble det vesentlig kaldere i bilen enn jeg har vært vant til før 7.0 ble installert.
Molde
2014 Model S P85 - Solgt
2016 Model S 90D
2019 Model ≡ LR AWD

Boost

Noe er feil med varmen i bilen etter oppdateringen. Kjørte Oslo-Arendal i dag, hadde termostaten på 26 grader og setevarmen på 1, men frøs fortsatt på øra og hender. Har jo hvert så bra tidligere.

P85 des-2013. Panorama
P85-des2013

o.b.lix

Prøvd å slå av auto på varmen, hjelper det?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

erot

Synes det ser mye bedre ut enn før. Dato og trip borte fra liten skjerm, skulle gjerne beholdt det.

Boost

Sitat fra: o.b.lix på mandag 26. oktober 2015, klokken 15:51
Prøvd å slå av auto på varmen, hjelper det?

Prøvde å kjøre viften opp manuelt også, men det ble ikke bedre. Håper Tesla fikser dette raskt.

Kona savner ute-temperaturmåleren på 17 toms skjermen ;D
P85-des2013

Muffinman

Testet litt mer i dag. Må opp på 25-26 grader for å oppnå samme temp som 19 gav før oppdateringen, og i tillegg holder den ikke jevn temperatur. Videre sjekket jeg om den bebudede hill hold-funksjonen var på plass - det var den ikke. Så da sitter jeg vel egentlig igjen med klimaanlegg som ikke fungerer som det skal i pluss og et design jeg likte veldig godt i minus.

Tenk om vi kunne få justere strømtrekk v/lading via app og automatisk bytte mellom dag/nattmodus i tunneler. DET hadde vært en forbedring.

BDA

Hei,

Som så mange andre har rapportert varmeapparatet har problemer.  I dag morges 26 grader + 2 i puta og det var fortsatt litt kaldt.   Skal se om noen resettter gjelder.

Liker hvordan den ser ut, men skulle ønske at det var noe ny funksjonalitet også.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA