Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: hva skjer med utbyggingen av chademo lader i vestfold, telemark og aust agder?

Startet av storform, fredag 27. november 2015, klokken 10:18

« forrige - neste »

Rio

Sitat fra: Rav4_EV på mandag 02. november 2015, klokken 21:27
Joda, men setter du en dampmaskin i Golf vil denne selge like bra som e-golf.
VW har en egen menighet som jeg aldri har forstått meg på.

Det er da ingen overraskelse at e-GOLF og Leaf selger bra. Det er gode biler, helt uten noen religion.

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Toonster

Sitat fra: Rio på mandag 02. november 2015, klokken 22:52
Sitat fra: Rav4_EV på mandag 02. november 2015, klokken 21:27
Joda, men setter du en dampmaskin i Golf vil denne selge like bra som e-golf.
VW har en egen menighet som jeg aldri har forstått meg på.

Det er da ingen overraskelse at e-GOLF og Leaf selger bra. Det er gode biler, helt uten noen religion.

Hehe, det der kan nok diskuteres. Jeg har mange bekjente som jeg vil klassifisere som medlem av VW-religionen :)

Rio

Sitat fra: Toonster på mandag 02. november 2015, klokken 22:55
Sitat fra: Rio på mandag 02. november 2015, klokken 22:52
Sitat fra: Rav4_EV på mandag 02. november 2015, klokken 21:27
Joda, men setter du en dampmaskin i Golf vil denne selge like bra som e-golf.
VW har en egen menighet som jeg aldri har forstått meg på.

Det er da ingen overraskelse at e-GOLF og Leaf selger bra. Det er gode biler, helt uten noen religion.

Hehe, det der kan nok diskuteres. Jeg har mange bekjente som jeg vil klassifisere som medlem av VW-religionen :)

Det forklarer da ikke hvorfor Leaf er den som har solgt mest. :)

Forskjellen er dog at jeg ikke vet om noen VW-fans som påstår at det kun er VW som kan lage ordentlige elbiler. ;)

Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

Toonster

Sitat fra: Rio på mandag 02. november 2015, klokken 23:13
Sitat fra: Toonster på mandag 02. november 2015, klokken 22:55
Sitat fra: Rio på mandag 02. november 2015, klokken 22:52
Sitat fra: Rav4_EV på mandag 02. november 2015, klokken 21:27
Joda, men setter du en dampmaskin i Golf vil denne selge like bra som e-golf.
VW har en egen menighet som jeg aldri har forstått meg på.

Det er da ingen overraskelse at e-GOLF og Leaf selger bra. Det er gode biler, helt uten noen religion.

Hehe, det der kan nok diskuteres. Jeg har mange bekjente som jeg vil klassifisere som medlem av VW-religionen :)

Det forklarer da ikke hvorfor Leaf er den som har solgt mest. :)

Forskjellen er dog at jeg ikke vet om noen VW-fans som påstår at det kun er VW som kan lage ordentlige elbiler. ;)

Var vel heller ikke noe forsøk på akkurat det - men det var å vise at VW har sin egen klan, på linje med BMW og Audi osv... Jeg kjenner mange folk som har denne "religiøse" tilnærmingen til "sine" merker (og i deres hoder duger ingen ting annet).

TRM

- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

cirys1

Sitat fra: TRM på mandag 02. november 2015, klokken 22:25
Sitat fra: Siggen på mandag 02. november 2015, klokken 22:19
Iflg Årsrengskapet for 2014 til Mercedes Benz USA så solgte dem
66 400 E-klasser og 25 276 S-klasser samt 46 276(!) ML´r

http://www.mbusa.com/vcm/MB/DigitalAssets/AboutUs/PressReleases/December_2014_Sales.pdf

Har Tesla utgitt salgstall pr marked? Finner kun WIKI tall som anslår 16100 Model S i USA i 2014
Tallene for MB S-klasse stemmer 100% med den oversikten jeg har. Cirys1 - har du funnet noen tall? Vi er flere som venter...
For ente gang "For 2014 "S-klasse solgte 7000 flere biler i USA enn model s i 2014 USA? E-klasse solgte langt over det dobbelte av produksjonstallet til Tesla, bare i USA i 2014."
Ser ut som forskjellen er større enn jeg forespeilet, lurer virkelig på hvor du skal hen??
Dette må være noe av den dummeste "bevisførsel" jeg noen gang har sett, du legger frem linker og "bevis " på at ditt utsagn ikke stemmer, noe av det rarersete jeg har sett..
Så da er vi enig da S-klasse selger vesentlig mer, og kanskje noen andre trenger og banke det inn i skallen..  ::) ::)

TRM

#216
Sitat fra: Toonster på mandag 02. november 2015, klokken 22:37
Her er det noen salgstall:
http://insideevs.com/monthly-plug-in-sales-scorecard/

25 000 S-klasser mot 17 000 Model S

Kan ikke si noe annet enn at det er svært imponerende salgstall for en ren EL-bil i konkurranse mot en av de mest etablerte luksusbilene på markedet.
Enig med deg. Legger vi til at S-klassen som kom i 2014 erstattet modellen som ble lansert i 2005 så blir det ikke mindre imponerende.

Cirys1 - nå har du allerede fått mye hjelp til tallmaterialet. Kan du ikke utfylle oss med litt flere tall?  Vi mangler BMW og Audi. Og Lexus.

Er du der?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

cirys1

Sitat fra: TRM på tirsdag 03. november 2015, klokken 00:01

Enig med deg. Legger vi til at S-klassen som kom i 2014 erstattet modellen som ble lansert i 2005 så blir det ikke mindre imponerende.

Så fint da, må ha vært småflaut og drive så mye usant oppgulp..

Det er Tesla selv som vill bli sammenlignet i premium segmentet, utenom pris så er det svært få som er enige der.. Stort sett "alle" sammenligner model s med E-klasse og 5-serie (og selv de har bedre opplevd kvalitet) Og da er vi i en annen liga når man snakker om salgstall, tror ingen ved sine "fulle fem" ville ha sammenlignet en S-klasse eller 7-serie med model s noengang.

TRM

Sitat fra: cirys1 på mandag 02. november 2015, klokken 23:54
Sitat fra: TRM på mandag 02. november 2015, klokken 22:25
Sitat fra: Siggen på mandag 02. november 2015, klokken 22:19
Iflg Årsrengskapet for 2014 til Mercedes Benz USA så solgte dem
66 400 E-klasser og 25 276 S-klasser samt 46 276(!) ML´r

http://www.mbusa.com/vcm/MB/DigitalAssets/AboutUs/PressReleases/December_2014_Sales.pdf

Har Tesla utgitt salgstall pr marked? Finner kun WIKI tall som anslår 16100 Model S i USA i 2014
Tallene for MB S-klasse stemmer 100% med den oversikten jeg har. Cirys1 - har du funnet noen tall? Vi er flere som venter...
For ente gang "For 2014 "S-klasse solgte 7000 flere biler i USA enn model s i 2014 USA? E-klasse solgte langt over det dobbelte av produksjonstallet til Tesla, bare i USA i 2014."
Ser ut som forskjellen er større enn jeg forespeilet, lurer virkelig på hvor du skal hen??
Dette må være noe av den dummeste "bevisførsel" jeg noen gang har sett, du legger frem linker og "bevis " på at ditt utsagn ikke stemmer, noe av det rarersete jeg har sett..
Så da er vi enig da S-klasse selger vesentlig mer, og kanskje noen andre trenger og banke det inn i skallen..  ::) ::)
Deilig med litt temperatur på elbilforumet...  Jeg venter fortsatt på tallene du er utfordret på. Er de vanskelig for deg å finne?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Toonster

Sitat fra: cirys1 på tirsdag 03. november 2015, klokken 00:16
Sitat fra: TRM på tirsdag 03. november 2015, klokken 00:01

Enig med deg. Legger vi til at S-klassen som kom i 2014 erstattet modellen som ble lansert i 2005 så blir det ikke mindre imponerende.

Så fint da, må ha vært småflaut og drive så mye usant oppgulp..

Det er Tesla selv som vill bli sammenlignet i premium segmentet, utenom pris så er det svært få som er enige der.. Stort sett "alle" sammenligner model s med E-klasse og 5-serie (og selv de har bedre opplevd kvalitet) Og da er vi i en annen liga når man snakker om salgstall, tror ingen ved sine "fulle fem" ville ha sammenlignet en S-klasse eller 7-serie med model s noengang.

Godt du er saklig og hyggelig da, når du diskuterer dette svært alvorlige temaet! :)

Når det er sagt, så mener jeg at Tesla Model S er mer i segmentet med Porsche Panamera.

Rio

På generelt grunnlag:

Det er selvsagt den som fremmer en påstand som har bevisbyrden.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

cirys1

Sitat fra: Toonster på tirsdag 03. november 2015, klokken 00:23
Godt du er saklig og hyggelig da, når du diskuterer dette svært alvorlige temaet! :)

Når det er sagt, så mener jeg at Tesla Model S er mer i segmentet med Porsche Panamera.

En fireseters sportsbil med svært begrenset plass, det er det nærmeste du fant og sammenligne med??
Prissmessig i forhold til andre land (ikke Norge, her må alt presiseres) så ligger model s mellom S.klasse-7serie og E-klasse-5 serie.. Model S er heller aldri presentert som en sportsbil, men som en rask stor sedan..

cirys1

Sitat fra: Rio på tirsdag 03. november 2015, klokken 00:31
På generelt grunnlag:

Det er selvsagt den som fremmer en påstand som har bevisbyrden.

"No shit sherlock" fortell vår gode venn TRM det, han forventer at motparten skal grave frem tallene/bevisene for han..  :P

moderator 2

Hei

Det er deilig med litt temperatur på forumet, men forsøk i det minste å være saklig, uten å komme med diverse personlige skitkasting, sist opplevd i barnehagen på 70-tallet.

Av den grunn er diverse innlegg slettet, og jeg forventer at videre debatt går på sak uten personkarakteristikker. Til det har vi VG og Hegnar sine forum.

Lars
Forum admin.
Mvh Lars, moderator på elbilforum.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA