Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: vil du ha lang rekkevidde en 23-25 mil + å kunne dra henger på opp til 500 kilo?

Startet av el-rotta, fredag 27. november 2015, klokken 03:48

« forrige - neste »

el-rotta

Hei, jeg var ute og kjørte med min i3 i går. Like etter en rundkjøring kom det plutselig en svak hvinelyd fra venstre side. Etterhvert ble dette bare verre og utviklet seg til en ordentlig metallisk skrape og "skranglelyd".

Hva kan dette være? Bilen har bare gått snaue 450 mil (2015 modell), så jeg synes det er rart om dette skulle være et ødelagt hjullager allerede. Noen teorier?

Øyvind.h

Stein bak bremseskjold? Forsøkt å rygge noen meter og svinge litt?
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

el-rotta

Jeg har forsøkt å rygge og svinge, samt bremse hardt i "alle" retninger. Det har ikke hjulpet.

jemu

Har prøvd det samme: sten bak bremseskjold. Forsvant av seg selv etter et par timer - på vei til BMW-forhandleren  :D

el-rotta

Takk for tilbakemeldingene! Da tror jeg vi har en sannsynlig teori :-) Siste spørsmål; kan jeg kjøre med dette inntil det forsvinner eller bør jeg uansett be sakkyndige ordne dette raskt?

bromm

Prøv å bende/bøye litt på varmeskjoldet frem og tilbake. Det er gansk "mykt", og hvis det ligger noe imellom så vil det løsne eller flytte på seg slik at det ramler ut. Sammenlign med den andre siden hvis du er usikker om det står riktig...

JorgenM

Du skal vel uansett sette på vinterdekkene snart, da kan du jo se etter steiner.

Jeg bytta i alle fall denne uka :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

el-rotta

Etter å ha jekka opp bilen og "lirka" en del med forhjulet falt til slutt en liten stein ut! Takk for all hjelp :) Happy ending

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA