Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: maintenance charge - completed

Startet av Baltor, mandag 03. mai 2010, klokken 19:47

« forrige - neste »

Baltor

#15
Sitat fra: PLUTO på torsdag 22. april 2010, klokken 19:00
Da håper jeg at dere ikke har en Reva med blybatterier, for da kan syren som vil renne ut føre til at buksene ikke vil være like pene etterpå. ;D
OK, da har vi funnet ut at en Reva tåler å ligge på siden UTEN at syre renner ut. Men noen små lakkskader ble det dessverre :(
Plastbiler ruler, med en vanlig blikkbil hadde dette blitt veldig dyrt.

Denne bilen er forbasket stødig, så 2 hjulskjøring er ekstremt vanskelig fordi styreegenskapene i forhjulet er nesten null når det ligger med navet nesten rett mot asfalten.  Men det er gode utsikter til showet imorgen ;)
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Baltor

Og RevaLover kjørte på 2 hjul :o
(Dessverre for bobilfolket med klærne på)
Vi venter da spent på svar fra Gunness World Record om dette kan bli registrert som en verdensrekord. Showet var absolutt vellykket, sett fra innsiden på en av bilene var det utrolig sprøtt og morsomt.
Det kommer videoinnslag og bilder på nettet etterhvert, her er en liten smakebit:
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Baltor

#17
RevaLover in action!
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

elektrolux

Jeg så det, og det var et sjarmerende show, som nok overrasket en del av de frammøtte.

Elbil er jo det perfekte supplement til en bobil, så plass og sted var bra valgt.

Revalover så ut til å ha full kontroll, og det var kun banelengden som begrenset lengden på turen. Teoretisk sett bør jo en Elbil kunne kjøre mye lenger på 2 hjul enn en bensinbil, som er avhengig av friskt drivstoff, og som grunnet vinkelen på bilen sliter med både tilførsel på det og smøreolje.

Stor gratulasjon til Stavanger Elbilforening. :)
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Baltor

Takk Elektrolux, og du har rett i det med banen, den var i minste laget, og dessverre var mesteparten humpete og med løs grus.
Derfor var det så deilig å se at 2hjulskjøringen lyktes på første forsøk.  :D
En av tilskuerne sa etterpå at dette showet var det mest spesielle han hadde opplevd, noensinne!

Vi har hatt et par treningsøkter, RevaLover har gjennomført mange korte og noen lange kjøringer. Og en av dem endte altså på siden. Men en liten velt gjorde ham bare mer fokusert.
PerBear og undertegnede løftet da bilen tilbake på hjulene på noen få sekunder. Dette er enda en  unyttig fordel med elbil, den er lett å rette opp hvis den velter :D  ( unyttig i og med at det er temmelig umulig å velte)

Rogaland Elbilforening håper å kjøre dette showet en gang til. Kanskje på Elektrisk Uke 2010 i Stavanger Sentrum?

Showet inneholdt også en tautrekkekonkurranse imellom elbiler, på grusunderlag. Think slo Reva såvidt, men Think og Reva sammen tapte mot Ranger. Ranger er altså mer enn dobbelt så sterk som en Think eller Reva, så da vet dere det!

Think og Ranger var et nydelig par da vi danset Tango har jeg fått høre.
Så til alle andre som heller ikke kan danse, elbildans er løsningen. ;D

Baltor (nå også tangodanser)
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

Tommy

Dette var meeeeeget bra og må gjentas....  ;D
Utrolig kjekt å få til 2 hjulskjøringen på første forsøk. Neste gang blir det lengre og større bane.
Gleder meg til å se film av dette...
Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Lars C. Krogenæs

Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video! Vil vil se video!
Nevnte jeg at vi vil se video ?

Lars
Forum Admin
Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

Lars C. Krogenæs

Jobber med hjemmelading hos Circle K.

Den elektriske automobil vil seire
Mars 2017: Leaf 30 kwt
2013-2016: Mitsubishi imiev
2007-2012: Citroen Saxo el
2007: Kewet med NiCd batterier
1996-1998: Utleie av Pivco, Statoil Fornebu

cra

Knall!

Manglet bare hvit hjelm type "The Stig" - eller kanskje aller helst i samme farge som Reva'en  ;D
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Tommy

Sandnes:
Daglig leder i RIDEit AS
Spesialist på el-sykkel

Baltor

I vår kjørte altså Reva Lover på 2 hjul med elbil, videoen og bildene kan en se i denne tråden. Vi hadde søkt om at dette skulle bli regstrert som verdensrekord, har faktisk glemt å fortelle hvordan det gikk:

Thank you for your enquiry regarding your intention to attempt the record for 'First time driving on two wheels with electric car'. Your proposal is very similar to an existing record that we monitor and so we suggest you attempt this instead: 'Longest distance covered by a car driven on two side wheels'.

The current record (current as at the date of this letter) is:
The longest distance covered by a car driven on its side on two wheels is 371.06 km (230.57 miles), by Michele Pilia (Italy) at Sant'Elia Stadium, Cagliari, Italy, on 26 February 2009.


Dette blir et hardt å slå, eller hva sier du RevaLover ;D
Planen er at 2 hjuls kjøringen en eller annen gang skal bli gjentatt, foran et stort publikum. ;D
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

cra

Dere får argumentere med at det med dagens teknologi ikke er mulig å slå denne rekorden med el-bil, og at dere derfor fortjener en egen klasse. Akkurat som at der er separat verdensrekord i f.eks. kulestøt for menn og kvinner. ;)
Tesla Model S75D 30/6/17
Tesla Model S85 26/3/14-30/6-17, 82500km
Leaf 9/5/12
Think City, Har ACTIA diagnoseapparat.
Sykkylven (Sunnmøre)

Baltor

Takk for innspill, men jeg er redd de ikke vil lage et skille her. Fossilbiler kan jo også være ulike, med høyt eller lavt tyngdepunkt, det samme kan en tenke seg med elbiler. Forskjellen på damer og menn er nok mer iøyenfallende og markert ;)
Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA