Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Samarbeid mellom Grønn Kontakt og Statoil F&R

Startet av julienx2k2, tirsdag 24. november 2015, klokken 17:08

« forrige - neste »

julienx2k2

Hei hei
Jeg vil først takke Muffinmann for den DIY tråden - veldig gode ting der, jeg ønsker bare at det var flere som kunne bidra med innlegg :)
Lurer på om noen er interessert i å lede et DIY treff nær Oslo noen gang de nærmeste månedene?

Hadde vært flott å få litt guiding og opplæring for oss som ikke er så handy, fra en erfaren DIY Tesla-eier :)

Selv er jeg mest interessert i å lydisolere bilen (en 2013 P85+), men andre ting kan også være svært relevante!

tonl

Trenger du hjelp til lydisolering. Kan jeg hjelpe til. Til info så tar det ca 45min pr dør. Holder til i Oslo.

arv

Jeg er lei støyen,om det hjelper så kan jeg tenke meg det.bor like utenfor Oslo
Tesla s85 2013. Hva er prisen?
Arne 90129952. veidel@nline.no
Kjørt Think 2000 mod  133 000 km Byttet til Think 2008 Kjørte den 33 000 Km. Har nå Think 2011 m klima. Har nå kjørt min 2011 Think 60000 km siden 30 mars. Det nye stereoanlegget er helt topp!HarTMS85 som nå er byttet i en Tesla M3har nå bare to Elbiler.

F_P

45min pr. dør? Det var kort tid gitt. Hva gjør du da?

Bruker selv ca. 70-90min pr. dør med "standard" demping. Opptil 2,5-3t pr. dør om man tar den helt ut ;)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

tonl

#4
tja. Det er nok mulig siden jeg har små armer som lett kommer inn i trange rommene :-) På min egen bil la jeg både Gladen aero butyl og neoprone. Da brukte jeg litt over en plate av hver type på hver dør. Første døren tok lang tid, men da jeg vet hvordan resten skulle gjøres gikk det fort.

arv: Produkter jeg brukte er Gladen AERO-Butyl og Gladen AERO-Neoprene 5 plater av hver holder til 4 dører. En plate er på 0.4m2. Du finner dem på http://www.dynabel.no/bilstereo/tilbehor/dempematter (de har butikken på Teisen) eller bilkomponenten.no på kløfta.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA