Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: e-Golf i maskinvask - uten underspyling

Startet av ElRune, tirsdag 24. november 2015, klokken 12:42

« forrige - neste »

ElRune

Tesla Model 3 (reservert 01.04.2016)
Hyundai i40 1.7 crdi - 2011
OPEL Astra H 1.6 Twinport - 2005 (solgt)
Alfa Romeo 156 2.5V6 - 1998 (solgt)
SAAB 9-3 SS 1.8t - 2003 (solgt)
Lancia Thema Turbo i.e - 1987 (spiker)

Bosted: Drammen

JorgenM

i5 er jeg virkelig spent på. Vi som har 3 unger og nå har blitt elbil-frelste kan nesten ikke vente med å få byttet ut dieselkjerra vår i en 5-seter el-bil (ja det MÅ være BMW).
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Klykken

Spørsmålet er, hvis i3 får økt rekkevidde, om vi med "gammel utgave" kan bytte for en grei penge.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

TM

Det har jeg liten tro på. De vil naturlig nok prioritere å selge biler. Dessuten vil det nok for de aller fleste ikke være aktuelt å bytte ut et batteri som virker tilfredsstillende. Det vil være bedre økonomi å selge den gamle og kjøpe en ny.

Aviator

Så kjekt. Vi som sitter å venter på å få levert ny i3, kan nå med visshet vite at den er utdatert når den kommer :p

Geir Bergmann

Sitat fra: Aviator på torsdag 22. oktober 2015, klokken 21:48
Så kjekt. Vi som sitter å venter på å få levert ny i3, kan nå med visshet vite at den er utdatert når den kommer :p

Jeg prøver ikke å tenke på det. Nytt batteri kommer sikkert ikke før i 2020!!  ;D
Venter selv på bil.
BMW i3 fra 23.12.2015

Kanon

Tja, man leser så mangt. I vanligvis pålitelige Auto motor sport skrives det at facelift og bedre batteri først kommer i 2018. Og at det skal bli mulig og oppgradere batteripakken for eksisterende i3'er. Dagens batteripakke skal videreføres i en billigmodell. I5 eller I6 først i 2020. Den som lever får se.

Luftventil

Rekkeviddeøkning ryktes til alle elbiler hele tiden, så ryktene må taes med en klype salt :)
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

model3citizen

Ganske sikker på at jeg leste et innlegg her engang hvor noen hevdet at BMW allerede hadde fått homologisert en i3 med betydelig lengre rekkevidde og lettere batteri.

EDIT: Fant det, men batteriet er tyngre: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21260.msg358216.html#msg358216

Sitat fra: EinarVSikre kilder sier at det i dag ruller i3er med dobbel rekkevidde og bare 40kg tyngere batteripakke. Bilen er også typegodkjent/krasjtestet med denne batteripakken. Min teori er at det er kommersielle grunner til at de holder tilbake denne batteripakken og at BMW vil lansere den komersielt strategisk i forhold til Tesla Model 3.
'15 i3, '16 i3, '19 T3P

Bli med i Rekkeviddeangstforeningen

Ingeniøren

Sitat fra: Dawg Dee-Lux på fredag 23. oktober 2015, klokken 07:29
Ganske sikker på at jeg leste et innlegg her engang hvor noen hevdet at BMW allerede hadde fått homologisert en i3 med betydelig lengre rekkevidde og lettere batteri.

EDIT: Fant det, men batteriet er tyngre: http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,21260.msg358216.html#msg358216

Sitat fra: EinarVSikre kilder sier at det i dag ruller i3er med dobbel rekkevidde og bare 40kg tyngere batteripakke. Bilen er også typegodkjent/krasjtestet med denne batteripakken. Min teori er at det er kommersielle grunner til at de holder tilbake denne batteripakken og at BMW vil lansere den komersielt strategisk i forhold til Tesla Model 3.

Noe sier jo at man ikke trenger å tenke på hvordan man lader og behandler batteriet for det et BMW tenkt på og testet flere år i forveien. Et batteri som har dobbel kapasitet og passer i dagen bil er en annen teknologi enn dagens og er nok på veien allerde ja for testing. Og det finne enda bedre batterier, men de slipper det i sånn passe fart slik at de galeste av oss stadig vil kjøpe det nyeste...

Og ja, det er definitivt ikke tilfeldig når ny modell slippes...
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

LMOR

Jeg la ut et intervju med BMW i sjefen for 6 mnd siden, der han bekreftet at de hadde biler med dobbel rekkevidde, men at disse i samme kasse/volum hadde betydelig kortere levealder pga at pakkingen ble for tett.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Jalla

Sitat fra: Klykken på torsdag 22. oktober 2015, klokken 19:48
Spørsmålet er, hvis i3 får økt rekkevidde, om vi med "gammel utgave" kan bytte for en grei penge.

i3 kommer med "battery facelift" i andre halvdel av 2016.
Det er fortsatt til vurdering om kunder kan bytte batteripakke for en kostnad, eller om de vil selge forskjellige modeller slik Tesla gjør.
Neste trinn ligger 3-4 år frem i tid etter hva BMW CEO Harald Krueger sier til Die Zeit.

http://www.bmwblog.com/2015/10/22/bmw-i3-range-will-be-increased-in-2016-with-a-new-battery/

ifarta

#12
Dette blir som med hardisken. Fra fantastiske 256 mb på midten av 90 tallet til tb i dag.
Vi vil nok le oss skakk av dagens batteriteknologi 10-20 år frem i tid.
Lev i nuet.
Venter på BMW i3 i hvit med loft interiør.

haggen

Jepp, enig med deg. Om en ikke for fjern fremtid så har vi kanskje reaktor i bilen i stedet for batteri, og rekkevidden er 10 års kjøring eller noe. :-)

Ferry

Noe a'la store hangarskip :)

https://en.wikipedia.org/wiki/USS_John_C._Stennis
"Propulsion:   
2 × Westinghouse A4W nuclear reactors
4 × steam turbines
4 × shafts
260,000 shp (194 MW)
Speed:   30+ knots (56+ km/h; 35+ mph)
Range:   Unlimited distance; 20-25 years"

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA