Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tesla tilbakekaller alle model s

Startet av timingbeltkiller, mandag 23. november 2015, klokken 13:13

« forrige - neste »

timingbeltkiller

Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Espen Hugaas Andersen

#1
Ett år er ikke så mye. Spesielt når man tar hensyn til at det er en mindre bil til høyere pris, og trolig lavere rekkevidde og kun CCS.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

.Andre

SC nettverket til Tesla er et stort konkurransefortrinn i forhold til andre modeller. Jeg mener det alene er verd ekstra ventetid. Jeg har planer om å kjøpe model 3 når den tid kommer. E-Golfen blir da bil nummer 2 ;)

Når jeg skal ha en bil med rekkevidde 300km+ blir valget den som lar deg kjøre problemfritt til f.eks. Italia på ladenettverket. Blir mye bilturer i Europa når model 3 er i hus. Gleder meg til den blir presentert i mars.

Model S er for stor og dyr desverre :(

bno

Sitat fra: .Andre på onsdag 21. oktober 2015, klokken 23:03
SC nettverket til Tesla er et stort konkurransefortrinn i forhold til andre modeller. Jeg mener det alene er verd ekstra ventetid. Jeg har planer om å kjøpe model 3 når den tid kommer. E-Golfen blir da bil nummer 2 ;)

Når jeg skal ha en bil med rekkevidde 300km+ blir valget den som lar deg kjøre problemfritt til f.eks. Italia på ladenettverket. Blir mye bilturer i Europa når model 3 er i hus. Gleder meg til den blir presentert i mars.

Model S er for stor og dyr desverre :(

+1
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

Amoss

Sitat fra: timingbeltkiller på onsdag 21. oktober 2015, klokken 20:24
The Bolt EV is to go into production before the end of 2016.

Det du skriver i overskriften på tråden har jo vært kjent lenge. Den virkelige nyheten her er jo at dette ikke blir en ren GM/Chevy (med batteri i fra LG), men en "GM/LG" bil...

SitatSpecifically, according to a list GM provided, LG Chem will supply all of the following systems:

    Lithium-ion Battery Cells and Battery Pack
    Battery Heater
    Electric Drive Motor (to be built from a GM design)
    Power Inverter Module (DC-to-AC conversion)
    Onboard Charger
    Electric Compressor for Climate-Control System
    High-Power Distribution Module
    Accessory Low-Power Module
    Power Line Communication Module (for communication with DC quick-charging station)
    Instrument Cluster
    Infotainment System
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

Mippen

Bolt er en ting, jeg tror de må passe seg mer for Nissan Leaf. Den er ventet å komme med minst 400km innen 2016. Oppgraderingen som er nå er bare en liten teaser. Er ventet helt ny bil og bedre rekkevidde.

http://www.tv2.no/a/6329870
Fremtiden er elektrisk.

Espen Hugaas Andersen

Leaf får nok rundt 400 km NEDC rekkevidde (med det største batteriet, om de velger å ha to batterier), altså ca 200 miles EPA rekkevidde og ca det samme som Bolt og Model 3 med minste batteri.

Nye Leaf og Bolt kommer nok ca samtidig, og så kommer Model 3 ett år senere. Jeg tenker at dette ikke er et stort problem for Tesla. Gjennomsnittlig salgspris for Bolt/Leaf blir trolig i området av 40k USD, mens gjennomsnittlig salgspris for Model 3 havner trolig i området av 50-60k USD de første årene. Det er snakk om litt forskjellige segmenter, der Model 3 vil fokusere mer på ytelse og teknologi, og det er ingen grunn til at ikke alle parter kan gjøre det godt. Fortsatt er det vel noe sånt som 99% av bilsalget som er fossilt, så det er mye å ta av.
Model X 100D.
Cybertruck reservasjon.

bno

Enig , men jeg tror Tesla vil levere mye tidligere.
Reservert Prolestar - Kansellert
VW ID.3 ST Reservert - Kansellert
Ventebil Kona sin E-Up 2016

timingbeltkiller

TM har egentlig flaks når Leaf og Bolt blir konkurrentene til M3.
For både Nissan og GM hører til bilprodusentene med frynsete kvalitetsrykte.
Verre hadde kvalitetskonkurransen vært dersom Toyota tok fornuften fangen og kom med en elbil.

Største utfordringen for M3 ligger nok i å ungå å arve barnesykdommer og kvalitetsmangler fra S.
QUOTE
It's one thing to have a quirky, problematic car that sells 20,000 units per year to wealthy people who probably own at least one backup vehicle. It's quite another when Tesla scales up to its 2020 projection of 200,000 U.S. Model 3 buyers, who may not have the luxury of being so forgiving. 
UNQUOTE


Værvarsel for de neste 100 år:
Fare for kortvarige perioder med oppholdsvær.

Mippen

Ikke helt enig at Nissan har et frynsete rykte. Nissan er japansk og er gode biler. De har riktig nok hatt problemer med enkelte biler siste årene, men akkurat med Leaf har de levert en bunnsolid bil som alltid virker. Leaf er vel den mest driftsikre bilen jeg har hatt - uten om en yaris jeg hadde som student. Når det gjelder teknologi og nytenking vet vi ikke hva Nissan vil komme med. Dagens leaf er ikke akkurat så up to date i forhold til teknologisk nyvinning. Det er ventet at den nye modellen skal ha mye mer moderne løsninger. De sier også at den skal ha minst 400km rekkevidde, så om det stopper der vet vi heller ikke. Tenk hvis vi får se høyere rekkevidde enn det også? Tesla sitt fortrinn er i hovedsak SC nettverket. Men de må gjøre noe med kapasiteten nå som det snart kommer model X og model 3. Kapasiteten er alt sprengt enkelte steder. Hvis det blir vanskelig å lade på SC kan man like godt kjøpe en rimeligere bil og i stedet betale noen kroner for å lade de gangene det trengs.
Fremtiden er elektrisk.

Philip Marlowe

Model 3, hvit, dobbelmotor, langrekker. Fikk bil 6.4.19. EV65xxx.
Model S85, rød. Fikk bil 27.3.14. Solgt 6.4.19.

Mippen

Ikke de fleste, men enkelte steder. Til enkelte tider er det også en del kø på de mest populære stasjonene. Hvis det kommer like mange model 3 som det er leaf vil man ha et problem.
Fremtiden er elektrisk.

Øyvind.h

Sitat fra: Mippen på fredag 23. oktober 2015, klokken 20:57
Ikke de fleste, men enkelte steder. Til enkelte tider er det også en del kø på de mest populære stasjonene. Hvis det kommer like mange model 3 som det er leaf vil man ha et problem.
Om det blir tilfelle får Tesla et vanvittig budsjett til utbygging av ladere. Nettverket vi har nå er bare en liten fjert. Tesla kan dekke hver krik og krok i hele Europa....
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Mippen

Fremtiden er elektrisk.

3irikur

Hadde vel kanskje vært lurt av Tesla å sende med overgang for ChaDeMo på model 3? Så vil det også hjelpe på køene.

Evt. inkludere ladeport for ChaDeMo eller Combo/CCS ved siden av SC?
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA