Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Dårlig erfaring med bilforhandler, kjøpekontrakt

Startet av Salvesen, mandag 23. november 2015, klokken 11:59

« forrige - neste »

Salvesen

Har bestilt meg en svart Tesla S med "standard" fargen. Tenker å gjøre en del chrom detaljer svarte og lurer på om jeg skal gå for folie eller plastidip? Ønsker å matche fargen til bilen mest mulig!

Noen erfaringer?:)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

DaTwister

Plasti dip fikser du selv. Folie er verre, spesielt rundt speil. Bare masker, og trekk av maskeringstapenesten før siste strøket er tørt. Om det ikke blir bra så er det like lett å dra av og prøve på nytt

Salvesen

Sitat fra: DaTwister på onsdag 21. oktober 2015, klokken 22:12
Plasti dip fikser du selv. Folie er verre, spesielt rundt speil. Bare masker, og trekk av maskeringstapenesten før siste strøket er tørt. Om det ikke blir bra så er det like lett å dra av og prøve på nytt

Får man plastidip i glossy finish som ser bra ut?

Å få kompetente folk til å legge folie går fint sålenge det blir bra :-)
Svart S75D 2016(AP2.0)

DaTwister

Plastidip blir matt, så bruker du en glossifier på toppen. Den kan du få så blank du vil etter hvor mange lag du legger på.

Salvesen

Sitat fra: DaTwister på torsdag 22. oktober 2015, klokken 09:30
Plastidip blir matt, så bruker du en glossifier på toppen. Den kan du få så blank du vil etter hvor mange lag du legger på.

Takk for god info! Da blir det vell utprøving av dette tenker jeg meg! Hvordan er det med dørhåndtakene ift dette? tenker at laget blir for tjukt slik at det blir øktfriksjon når de går ut og inn og de blir stygge?
Svart S75D 2016(AP2.0)

Stig O

Kan man legge glossfiller rett på carbon bakspoileren? Synes den er finere blank, men har ikke lyst til og legge klarlakk.
Odda Hardanger

P85 Pearl white,Tan,Carbon,Pano,Park,Lys,Tech,Lyd,Hattehylle,Dobbeltlader. Midtkonsoll og TSW Nurburgring 20" R2 255/35-20 og 21" 
Byttet Breyton til Work Gnosis 9x22 og 10.5x22 med 245/30-22 og 285/25-22

Bilder
Instagram / stigtronvold

DaTwister

Det kan du nok, men jeg ville kanskje prøvd med den blank plastidip først.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA