Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Rdio har varslet konkurs - Blir vi tilbudt annen leverandør?

Startet av TM, mandag 23. november 2015, klokken 10:45

« forrige - neste »

TM

Jeg har fått montert en PodPoint SL-3261 3,6 kw wallboks. Det bli installert av Infratek som en del av Renault-pakken. Nå lurer jeg på om det er montert jordfeilbryter type B. Jeg kan ikke se at dette er montert i sikringsskapet. Er det noen som vet om PodPoint har jordfeilbryter type b innebygget ?

StigH

Hos meg sitter det en bryter mellom Trafo og Pod Pointen. I tillegg til en C20A i hovedskapet. Står "B" betegnelse på den ved trafo så jeg sist jeg sjekket.
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

karsti

Dette er hva som er som ble installert i forbindelse med installasjon av PodPoint hos meg. Jordfeilbrytereren til høyre.
Ny Zoe oktober 2015.
120 km t/r jobb.

TM

Takk, jeg har sendt en henvendelse til Infratek som har installert utstyrer. Venter på svar derfra.

Homecast

står svart på hvitt B type på den som er lagt ut, bare å sammenligne
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

Fredrikfjomp

Hvordan gikk dette? Kan ikke se noe jordfeilvern hos meg heller

Sent fra min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk

pudderjagar

PodPoint har ikkje innebygget jordfeil type B.

Men sjekk i sikringskapet om du ikkje har fått 2 nye vern. Legg gjerne ut eit bilde så finner ein fort ut om den tilfredstiller krava. Merkinga kan være ganske så kryptisk til tider.
Kjører:
Zoe 43kw med 400km rekkevidde! (Q210, 2015modell)
Nissan e-nv200 Evalia (24kwh)
Nissan e-nv200 varebil(40kwh) Firmabil
Kun elektrisk med 70 000km pr år!!

TM

Sitat fra: Fredrikfjomp på fredag 27. januar 2017, klokken 20:53
Hvordan gikk dette? Kan ikke se noe jordfeilvern hos meg heller

Sent fra min HUAWEI NXT-L29 via Tapatalk
Jeg kontaktet Infratek som intallerte for Renault.  De bekreftet at de hadde "glemt" å montere jordfeilbryter type B.  Så de kom tilbake og monterte en i sikringsskapet mitt. De ordnet raskt opp, men det burde vel ikke være kundene som opplyser om hvilken forskrift som gjelder ved monteringstidspunktet. Jordfeilbryteren er merket ABL SURSUM RCCB RA2203

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA