Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Vterhjul og reise til Spania?

Startet av ELBølla, mandag 23. november 2015, klokken 09:39

« forrige - neste »

Hewitt

Nå er ikke jeg noen el-ekspert, men etter x antall timer lesing på nettet har jeg jo fått meg med noe. Det anbefales iallfall absolutt ikke å bruke schuko (vanlig husholdningsstikk) til annet enn nødlading her og der på lav styrke. Til fast hjemmebruk bør en ha minimum industrikontakt, evt. en ladestasjon (rimelige løsninger finner man her på forumet). Det er vel også nå påbudt med B-vern ved fast elbil-lading? Sjansen er i alle fall stor for at du bør ha en elektriker innom, og da kan du gjerne like greit få en 16A blå industrikontakt f.eks hvis det passer behovet. Vi endte opp på 32A blå industrikontakt, mest for å muligheten til litt raskere lading enn ellers når det trengs.

Tuxedo

Sitat fra: Hewitt på torsdag 22. oktober 2015, klokken 19:45
Nå er ikke jeg noen el-ekspert, men etter x antall timer lesing på nettet har jeg jo fått meg med noe. Det anbefales iallfall absolutt ikke å bruke schuko (vanlig husholdningsstikk) til annet enn nødlading her og der på lav styrke. Til fast hjemmebruk bør en ha minimum industrikontakt, evt. en ladestasjon (rimelige løsninger finner man her på forumet). Det er vel også nå påbudt med B-vern ved fast elbil-lading? Sjansen er i alle fall stor for at du bør ha en elektriker innom, og da kan du gjerne like greit få en 16A blå industrikontakt f.eks hvis det passer behovet. Vi endte opp på 32A blå industrikontakt, mest for å muligheten til litt raskere lading enn ellers når det trengs.
Selv på en 16A kurs er det like greit å sette opp en 32A industrikontakt.  Da slipper man å bruke en overgang fra 16A til 32A.  Bare å huske på å sette trekket ned til 16A første gang man lader.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

AreLib

Ville droppet skinnsetene og heller brukt penger på bedre ladeløsning:-) har selv standard mest fordi jeg synes skinn blir for glatt. Har og 2 småbarn, is brus boller og søle er lov i vår bil, setene er enkle å rengjøre:-)
Bestilt blå TM3Lr RWD
Kjører Blå TMX75D
Svart TMS85(solgt)
Hvit MB B ED(solgt)

tonl

Har delskinn seter på begge bilene min. Med unger på 4 og 6 år har det ikek vært noe problem med tanken på rengjøring.

Elbil fundamentalist

Sitat fra: Cobos på onsdag 21. oktober 2015, klokken 23:35
Personlig er jeg ikke fan siden en stor lommebok i baklomma funker på de gamle setene men må ut når jeg prøvesatt de nye. Da ender jeg opp med å glemme den, så jeg synes det er irriterende.
Hadde samme problem, så jeg kjøpte en S85D med alt utstyr, og da forsvant problemet   ;D
2005 Kewet bastard (m Buddy utseende)
kjørt 12700km (solgt '09), Peugeot Partner PSA 54.000km til 73.500km (kjøpt '09, solgt nov`13), Kjøpt Leaf 2012 (solgt), Tesla Model S85D levert 27 mars '15, Leaf Acenta 2014 kjøpt nov. '15 Bestilt 31mars '16 Tesla Model ≡ kansellert venter på Model Y Bestilt Model S75D 6 okt '17 levert 22 des '17 Bosted Oslo
Signaturmedlem TOCN

ELBølla

Sitat fra: Elbil fundamentalist på torsdag 22. oktober 2015, klokken 23:25
Sitat fra: Cobos på onsdag 21. oktober 2015, klokken 23:35
Personlig er jeg ikke fan siden en stor lommebok i baklomma funker på de gamle setene men må ut når jeg prøvesatt de nye. Da ender jeg opp med å glemme den, så jeg synes det er irriterende.
Hadde samme problem, så jeg kjøpte en S85D med alt utstyr, og da forsvant problemet   ;D

Haha  ;D

Kanskje vurdere delskinn... Må isåfall se de live først.
Er standard delskinn interiør også elektrisk, med minne?
➡️ Venter på Model 3, reservert 31.3.16
➡️ venter på MB EQ C, reservert 12.9.17

✅ 2015 VW e-Up!
✅ 2017 BMW i3

o.b.lix

«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Rico

Har selv 3 barn med nextgen og skinn. Hadde nok valgt delskinn igjen. Som en annen i tråden påpeker så er de skinnsetene veldig sårbare for sand, skitt osv. Blir veldig fort striper, merker. Også barnesetene setter sitt preg på de. Har seatsavers under barnestolene/setene, men det kommer uansett litt sand i mellom og lager merker. Isofix tør jeg ikke vurdere å bruke en gang, da tipper jeg skinnet revner tvert. Behandler setene jevnlig med swisswax sitt leather care-sett, men det er jo bare noe jeg må av nødvendighet for å bevare setene, ikke fordi jeg syntes det er så veldig gøy ;)

Barnesetene i bagasjerommet er must have, mye bedre å plassere møkkete barn der.

mvh
Rico

Sjøhyene

Det å lade på vanlig schuko over tid med elbil er på ingen måte anbefalt og utgjør en betydelig brannrisiko. Tror de aller fleste oppgraderer til ladeboks eller indusitrikontakt etter å ha tenkt seg litt om så jeg ville anbefalt deg å bare få det gjort først som sist.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA