Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Batteri kapasitet når det er kaldt

Startet av Vollis47, mandag 23. november 2015, klokken 09:21

« forrige - neste »

Vollis47

På kart og i beskrivelser vises det ofte til lading med Type 2. Men hvordan kan jeg vite om det er en type 2 kontakt, hvor jeg kan koble til vår kabel som er type 2 til type 1, eller det er en lader med kabel type 2. Denne siste kan ikke brukes for vår Peugeot ion. Ei heller de andre trillingene eller Leaf.
Kristiansand / Egersund, Zaptec Pro ladebokser
Tesla MS 75D, juni 2018
Kia Soul 30kWh, juni 2017 (solgt)
Nissan e-NV 200, februar 2016 (solgt)
Peugeot ion, august 2015 (solgt)

Mazzbot

Du må ha en type 2 til type 1 kabel , jeg kjøpte nylig en for 1390 kr hos elbilhjelpen.no
Tesla model 3 reservert 31/3 .

fredag

Sitat fra: Mazzbot på onsdag 21. oktober 2015, klokken 17:59
Du må ha en type 2 til type 1 kabel , jeg kjøpte nylig en for 1390 kr hos elbilhjelpen.no

Du misforstår. Spørsmålet gjelder ladestolper med integrert kabel (tethered). Da kan det ikke brukes kabel eller overgang mellom type1 og type2.

Det ser ikke ut som NOBIL skiller mellom ladestasjoner med type2-kontakt og ladestasjoner med integrert type2 kontakt.

Heldigvis er de fleste type2 sakteladestolper med type2-kontakt og ikke integrert kabel, slik at de kan brukes av alle biler, også de som har japansk type1-kontakt. På hurtigladestasjoner som tilbyr chademo og type2 er det integrert type2-kabel. Men her kan/skal japsebilene bruke chademo til å lade.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

elektrolux

Sitat fra: Vollis47 på onsdag 21. oktober 2015, klokken 17:53
Denne siste kan ikke brukes for vår Peugeot ion. Ei heller de andre trillingene eller Leaf.

Den kan det, med denne overgangen: http://elbilhjelpen.mamutweb.com/Shop/Product/50A-20-cm-overgang-fra-type-2-til-type-1/3210501

Også genial å ha dersom en ACC/Combo/Chademo lader er opptatt med DC lading. Da vil ACC kunne brukes med denne overgangen for saktelading mens en venter på DC
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Vollis47

Takk til "fredag" for avklaring og til "electrolux" for tips om overgang. Forhåpentligvis nyttig for andre også.
Kristiansand / Egersund, Zaptec Pro ladebokser
Tesla MS 75D, juni 2018
Kia Soul 30kWh, juni 2017 (solgt)
Nissan e-NV 200, februar 2016 (solgt)
Peugeot ion, august 2015 (solgt)

fredag

Sitat fra: elektrolux på onsdag 21. oktober 2015, klokken 18:28
Sitat fra: Vollis47 på onsdag 21. oktober 2015, klokken 17:53
Denne siste kan ikke brukes for vår Peugeot ion. Ei heller de andre trillingene eller Leaf.

Den kan det, med denne overgangen: http://elbilhjelpen.mamutweb.com/Shop/Product/50A-20-cm-overgang-fra-type-2-til-type-1/3210501

Også genial å ha dersom en ACC/Combo/Chademo lader er opptatt med DC lading. Da vil ACC kunne brukes med denne overgangen for saktelading mens en venter på DC

Standarden sier at det ikke skal benyttes adaptere på mode3-kabler. Kabelen skal være hel og ubrutt fra ladestolpe til bil.
Mitsubishi i-Miev (2011)
Tesla Model S 85 (2013)
Tesla Model 3 (2019)

evole

Sitat fra: fredag på onsdag 21. oktober 2015, klokken 18:27På hurtigladestasjoner som tilbyr chademo og type2 er det integrert type2-kabel. Men her kan/skal japsebilene bruke chademo til å lade.
Kiwi Holmestrand:
http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,24410.msg413035.html#msg413035

Tilsynelatende ikke alltid integrert type 2-kabel på hurtigladestasjoner.

Vollis47

Sitat fra: fredag på onsdag 21. oktober 2015, klokken 21:00
Sitat fra: elektrolux på onsdag 21. oktober 2015, klokken 18:28
Sitat fra: Vollis47 på onsdag 21. oktober 2015, klokken 17:53
Denne siste kan ikke brukes for vår Peugeot ion. Ei heller de andre trillingene eller Leaf.

Den kan det, med denne overgangen: http://elbilhjelpen.mamutweb.com/Shop/Product/50A-20-cm-overgang-fra-type-2-til-type-1/3210501

Også genial å ha dersom en ACC/Combo/Chademo lader er opptatt med DC lading. Da vil ACC kunne brukes med denne overgangen for saktelading mens en venter på DC

Standarden sier at det ikke skal benyttes adaptere på mode3-kabler. Kabelen skal være hel og ubrutt fra ladestolpe til bil.

Betyr det da at alle de ChadeMo adapterne for Tesla som nå er tilgjengelige strengt tatt ikke tilfredsstiller standarden?
Kristiansand / Egersund, Zaptec Pro ladebokser
Tesla MS 75D, juni 2018
Kia Soul 30kWh, juni 2017 (solgt)
Nissan e-NV 200, februar 2016 (solgt)
Peugeot ion, august 2015 (solgt)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA