Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Nå kommer hydrogenbilene - side by side

Startet av e-curious, søndag 22. november 2015, klokken 23:47

« forrige - neste »

e-curious

Jeg synes at det av og til er litt vel mye støy inne i kupeen i e-Golfen.  Av og til når jeg kjører på fks våt vei høres det nesten ut som lyden av et vindu som ikke er skikkelig lukket.  Ved kjøring gjennom trafikkerte tuneller blir det litt plagsomt.  Jeg er ikke helt sikker på at lyden kun er dekkstøy.  Noen som har lignende erfaringer eller vet hva det kommer av?

gamer73

er vel egentlig bare at golf ikke er premium bil med premium lydisolering.

e-curious

Jo, men ikke så at en sjekker om vinduene er igjen for sikkerhets skyld?  Bruker jevnlig en pizzabil der det er mindre påtagelig...

np

Kjør på nyaslfatert vei, da bråker det mindre...  :P
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

elektro

Sitat fra: e-curious på onsdag 21. oktober 2015, klokken 15:05
Jo, men ikke så at en sjekker om vinduene er igjen for sikkerhets skyld?  Bruker jevnlig en pizzabil der det er mindre påtagelig...

Tar meg i å gjøre det selv..
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Audigaudi

Min erfaring er at det også er forskjell på e-golfen og de vanlige mtp støy. Det er det vel også noen her inne som har bekreftet stemmer at det er dårligere isolert i den elektriske.

als77

Har nettopp fått e-Golfen min, og har selv reagert på "støyomslaget" når jeg kjører inn i tunnel. Er nok slik det "skal" være :(

e-curious

Rart at dette ikke er omtalt i tester av bilen  ???

gamer73

jeg tror støyen i E-Golf er helt vanlig mht at en golf ikke på noen måte er en Premium bil. DET vet jo dem som tester bilene og skriver om dem etc...men jeg syntes ikke støyen i golfen er spes plagsom..det må jeg si...har til dels kjørt langtur med den og..55 min;)

e-curious

Har nok kjørt lenger turer enn 55 minutt, på nylagt asfalt er det behagelig stille, ingen motorlyd.  På "normal" asfalt blir bildet noe annet, støynivå ca som en vanlig bil. 

Det er stort sett i lengre, trafikkerte tunneller at jeg merker at det er litt mye "utelyd".

e-curious

Fant dette på nettet, "In search of the world's quietest car"....står der at en Golf TDI er stillere enn Renault Zoe.

http://www.bksv.com/NewsEvents/Waves/Articles/2014/In-search-of-the-worlds-quietest-car

gamer73

men Zoe er jo på størrelse med en frank sardinboks;) og sikkert isolert på samme måte (som sardinboksen;) )

e-curious

gamer73

Jan Grindheim

Eg og synest støyen i E-Golf er plagsom,  men er mykje bedre på nylagt asfalt.
La nett om til piggfrie vinter-dekk, å då blei det mykje bedre...
Mjukere dekk.
Lit anna behageligere dekkstøy nå,  men støyer lit  når det regner ein del.....

Jan Martin
VW e-golf 2014 uten VP

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA