Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Samarbeid mellom Grønn Kontakt og Statoil F&R

Startet av ELLP, søndag 22. november 2015, klokken 14:26

« forrige - neste »

ELLP


Havebigfun


Teslanewbie

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Slettet profil


Teslanewbie

Sitat fra: Teslamats på torsdag 22. oktober 2015, klokken 10:42
Baksiden av Finansavisen i dag:

Amatørmessig fra en finansavis som , om noen av alle  skulle være istand til å skjønne at en kunde bør få den produkt han har betalt for med de spesifikasjoner som lå til grunn når bilen ble bestilt.

P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Cookie Monster

Dette er jo heller ikke en sak som bare er for lille Norge. I andre land koster den ca det samme som feks Audi Rs7 og denne saken pågår også i flere andre land.

Og det som betyr noe er hvor mye vi som kunder har betalt til Tesla for å få det produktet de reklamerte med. Tesla har vel fått ca like mye som Audi får når de selger en Rs7.
Hadde jeg kjøpt bilen uten skilt kunne jeg ha klaget da i følge den artikelen?
2015 P85D

Lacaixxa

Sitat fra: Teslanewbie på torsdag 22. oktober 2015, klokken 10:53
Sitat fra: Teslamats på torsdag 22. oktober 2015, klokken 10:42
Baksiden av Finansavisen i dag:

Amatørmessig fra en finansavis som , om noen av alle  skulle være istand til å skjønne at en kunde bør få den produkt han har betalt for med de spesifikasjoner som lå til grunn når bilen ble bestilt.



Til info så er dette Baksiden til Finansavisen. En ironisk moroside for finansfolk som trenger litt humor etter en hel papiravis med finansnyheter og oljeprisnedgang.
2013 Model S P85 (solgt)
2017 Model S 90d
2016 e-golf
2019 Model 3 bestilt

Havebigfun

med avgitte 84 stemmer er 37 % fornøyde, resten, dvs 63% ikke- det er altså ikke enkelte "raringer".

o.b.lix

Det er vel 693 P85D bare her i landet, og det er sikkert noen i vårt naboland som har stemt også.

Så den har vel veldig begrenset statistisk verdi, denne pollen?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Havebigfun

Det er ihvertfall noe som tyder på at du tar feil- vi er allerede nå på et vesentlig høyere tall enn "enkelte" 85D eiere (de som ødela den aktuelle tråden en stund) kunne forestille seg- holder vi denne pollen aktiv en stund til skal du se at tallet kan bli vesentlig høyere enn det er nå.
Det vill neppe bli representativ for alle eiere ettersom det kun er interesserte- altså en særgruppe- som holder til her- det blir nok godt over 100 misfornøyde- med salgstrikset til Tesla- etterhvert...

Muffinman

Så er det vel heller intet som hindrer personer som IKKE eier en P85D  å stemme "fornøyd" heller. Så du skal ikke se bort fra at det er en viss balanse her.

Havebigfun


K-billy

Jeg kommer nok ikke til å klage, men jeg gir likevel full støtte til dem som velger å gjøre det.

Vind

Med en viss erfaring fra erstatningssaker så tviler jeg på at man kan regne med en betydelig prisreduksjon i forhold til manglende oppgitte hk.

Kjøper du og betaler for to kilo reker - men får 1.8 er det opplagt at du skal ha avslag - eller få levert mere.

..men kjøper du en bil, som ellers holder lovet funksjon - temmelig nærme på ytelser, kjører deg fra A til B - men har litt færre totale HK, så er det tvilsomt.  unntaket er selvfølgelig om selger har lurt deg - eller hatt stor gevinst på dette - men det er ikke tilfellet.  Tesla selger faktisk biler med tap.

Så her tror jeg eierne har en tynn sak.
BMW i3 (60Ah) (EL) 16/1 2014 - Juli 2016
BMW i3 (94Ah) (EK) September 2016 - November 2019
BMW i3s (120Ah) (EB) November 2019 -
Jaguar I-Pace HSE (EV) Oktober 2018 -

Flaago

Poenget er nettopp at de har hatt stor gevinst ved å oppgi feil data på kun toppmodellen.  Ca 130 000 pr bil i forhold til modellen under.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA