Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Parkere på ladeplass uten å lade.

Startet av elektrolux, søndag 22. november 2015, klokken 13:42

« forrige - neste »

elektrolux

http://www.vg.no/forbruker/bil-baat-og-motor/elbil/tesla-eiere-raser-hevder-bilen-mangler-hestekreftene-som-ble-lovet/a/23545994/

– Bilen er markedsført med 700 hk, hvorfor er teksten nå endret?

– 700 hestekrefter for Model S P85D var et tall for den kombinerte effekten fra hver av de to motorene.


Minner litt om Bilstereo anlegg der hver av de fire kanalene klarer 200W, og oppgis til 800W, mens reell maks effekt gjerne er nede på 300-400 tallet
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

Lygren

Reell effekt på receivere er gjerne 1/5 av angitte totaleffekt, f.eks. Yamaha, en av de mer seriøse, angir 7x130W på en av sine receivere, altså 910W, mens den i praksis kun klarer å levere rundt 100-150W kontinuerlig. Dette angir imidlertid Yamaha i sin spesifikasjon.

Tesla på sin side har nok et aldri så lite forklaringsproblem ved at de gikk såpass direkte ut med 700HK uten å forklare svært tydelig at dette var en summert effekt og langt unna det en kan forvente seg "på hjulene". Mulig dette ble angitt i spesifikasjonene også på et tidlig stadie, men ikke noe jeg kan huske jeg så når disse 700HKene ble blåst opp i media.

Samtidig må en huske hva Tesla er... Vi snakker her et snart verdensomspennende bilmerke, som i ren Fugl Føniks-forstand har oppstått fra intet på 10 år! Greit nok hadde Elon litt penger på bok - som han for øvrig hadde tjent selv - men dette er en grundervirksomhet av de sjeldne.

Som eier av andre Tesla må jeg jo si at jeg har opplevd en del "surr", men jeg er samtidig ekstremt ekstremt imponert over dette merket, både rent forretningsmessig og selvsagt også bilteknisk. Jeg driver selv egen bedrift og er type "grunder" uten å rekke Elon til lilletåa en gang, men vet litt om hva det er snakk om å utvikle og drifte en bedrift på egne hender. Det fyren har fått til er rett og slett å regne som nærmest fysisk lovstridig, så litt "rusk" tror jeg en rett og slett må regne med, samtidig som selvsagt reinspikka svindel ikke er akseptabelt. Her er nok Tesla litt på småsliter´n og burde nok tilbudt disse "insane" sikringene gratis til alle P85D-kunder hadde det tenkt seg om et par ganger, men de sliter vel nok som det er med å reparere på allslags greier allerede, så det spørs vel...

Dag A.

Sitat fra: Lygren på onsdag 21. oktober 2015, klokken 13:27
Reell effekt på receivere er gjerne 1/5 av angitte totaleffekt, f.eks. Yamaha, en av de mer seriøse, angir 7x130W på en av sine receivere, altså 910W, mens den i praksis kun klarer å levere rundt 100-150W kontinuerlig. Dette angir imidlertid Yamaha i sin spesifikasjon.

Tesla på sin side har nok et aldri så lite forklaringsproblem ved at de gikk såpass direkte ut med 700HK uten å forklare svært tydelig at dette var en summert effekt og langt unna det en kan forvente seg "på hjulene". Mulig dette ble angitt i spesifikasjonene også på et tidlig stadie, men ikke noe jeg kan huske jeg så når disse 700HKene ble blåst opp i media.

Samtidig må en huske hva Tesla er... Vi snakker her et snart verdensomspennende bilmerke, som i ren Fugl Føniks-forstand har oppstått fra intet på 10 år! Greit nok hadde Elon litt penger på bok - som han for øvrig hadde tjent selv - men dette er en grundervirksomhet av de sjeldne.

Som eier av andre Tesla må jeg jo si at jeg har opplevd en del "surr", men jeg er samtidig ekstremt ekstremt imponert over dette merket, både rent forretningsmessig og selvsagt også bilteknisk. Jeg driver selv egen bedrift og er type "grunder" uten å rekke Elon til lilletåa en gang, men vet litt om hva det er snakk om å utvikle og drifte en bedrift på egne hender. Det fyren har fått til er rett og slett å regne som nærmest fysisk lovstridig, så litt "rusk" tror jeg en rett og slett må regne med, samtidig som selvsagt reinspikka svindel ikke er akseptabelt. Her er nok Tesla litt på småsliter´n og burde nok tilbudt disse "insane" sikringene gratis til alle P85D-kunder hadde det tenkt seg om et par ganger, men de sliter vel nok som det er med å reparere på allslags greier allerede, så det spørs vel...

Det er vel ikke det at det er summert teoretisk effekt på hver motor som er største problemet.
Så langt jeg har fått med meg så har batteriet 400v på polene i ubelastet tilstand, med en sikring på 1300A så gir dette teoretisk rett i overkant av 700hk.

Problemet oppstår i det øyeblikk man gir flatt jern på bilen og de 1300A trekkes ut av batteriet, da faller spenningen på polene ned til 320-330v (dette er tall jeg har lest andre steder her på forumet).

Dersom man da foretar regnestykket på ny får man at man har ca 550-560hk.

Det blir litt som å si at bilen har 700hk, men du kan ikke bruke dem fordi i det øyblikket du trykker på pedalen så blir endel av hestene igjen i stallen.
Dess hardere du trykker på pedalen, dess flere hester blir stående igjen da det interne spenningsfallet i batteriene øker med økt strømtrekk.

Om bilen kan kalles "Får i ulveklær" vet jeg ikke, for den kjører fletta av det meste som rører seg på norske veier som kan flytte 7 mennesker, men at Tesla har vært svært upresise i sin markedsføring det er helt sikkert.

Og ethvert forsikringselskap har fått med seg og priset inn at bilen har 700hk.
Nissan Leaf 2012 - 45.000 km - Solgt
Tesla P85D - Levert Mars 2015
Tesla M3 - Reservert
Vinteren er kommet - GSXR 1000 parkert - Kamp om  Teslaen

cirys1

Sitat fra: Dag A. på onsdag 21. oktober 2015, klokken 20:20
Om bilen kan kalles "Får i ulveklær" vet jeg ikke, for den kjører fletta av det meste som rører seg på norske veier

Det gjør den absolutt ikke, men den akselerer ifra det det meste ifra stillstand.
Den er ikke noe råere enn RS6, M5 eller lignende biler når man er litt oppi fart, eller ved svingete veier. (der det blir mye gass/watt og brems)

Det derimot er helt uslåelig på når man drar inn disse andre er pris i Norge..

Toonster

Sitat fra: cirys1 på onsdag 21. oktober 2015, klokken 20:39
Sitat fra: Dag A. på onsdag 21. oktober 2015, klokken 20:20
Om bilen kan kalles "Får i ulveklær" vet jeg ikke, for den kjører fletta av det meste som rører seg på norske veier 

Det gjør den absolutt ikke, men den akselerer ifra det det meste ifra stillstand.
Den er ikke noe råere enn RS6, M5 eller lignende biler når man er litt oppi fart, eller ved svingete veier. (der det blir mye gass/watt og brems)

Det derimot er helt uslåelig på når man drar inn disse andre er pris i Norge..

Nå er det vel ikke akkurat RS6, M5 eller lignende biler noe som havner i kategorien "det meste som rører seg på norske veier"

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA