Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vinterdekka med lavest rullemotstand

Startet av kthoring, lørdag 21. november 2015, klokken 22:16

« forrige - neste »

kthoring

Hei! Stolt eier av ny 70D her, som jeg nå har hatt i snart en måned.

Har imidlertid småproblemer med lading via UMC. Denne er koblet på blått industrikontakt i garasjen som er sikret med 16A fra sikringsskap i huset. Siden lamper og garasjeportåpnere er koblet på samme kurs, har jeg derfor stilt bilen ned til 13A. Når den lader ligger spenningen rundt 220 V.

I løpet av perioden har det skjedd ca. 4-5 ganger at bilen har sluttet å lade uten noe varsel. På appen står det kun "Charging stopped" eller "Parked" når jeg på kvelden sjekker appen. Hva kan være grunnen til dette?

RonnyØ

Husqvarna Automower 320

kthoring

Sitat fra: RonnyØ på tirsdag 20. oktober 2015, klokken 21:20
Hvordan strømmåler har du?
Enermet fjernavlest strømmåler. Hvilken sammenheng har dette?

El-boy

Ring Tesla og be de fjerndiagnostisere bilen, idet minste må du gjøre det om det skjer igjen.
Det kan være en feil på din bil.
Tesla har tradisjonelt vært sensitive på jordfeil på IT nett. Er det jordfeil på naboens vaskemaskin stopper bilen å lade, en programoppdatering vinteren 2013/2014 gjorde bilen mindre sensitiv. Men en jordfeil i nabolaget kan vel fortsatt slå ut ladingen på bilen som en sikkerhetsforanstaltning. Det er isåfall det lokale e-verket/netteier som må feilsøke.

RonnyØ

#4
Sitat fra: Kris1 på tirsdag 20. oktober 2015, klokken 22:20
Sitat fra: RonnyØ på tirsdag 20. oktober 2015, klokken 21:20
Hvordan strømmåler har du?
Enermet fjernavlest strømmåler. Hvilken sammenheng har dette?

Akkurat.. Jeg har også en fjernavlest strømmåler (husker ikke type) og fikk tips om at den sendte avlesningen og informasjon via strømnettet på en frekvens som forstyrret ladingen. Om den forstyrrer UMC eller laderen i bilen, vet jeg ikke.

Jeg har vært plaget med spenningsfall ved lading bl.a hjemme, og i forbindelse med feilsøking det så tok nettleverandøren mye målinger døgnet rundt. Jeg fikk nesten ikke ladet i den perioden.

Nå er imidlertid testperioden over, og bilen lader nesten uten å bli avbrutt.

Edit: Embriq måler med PLC-kommunikasjon har jeg..
Husqvarna Automower 320

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA