Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Skifte til vinterdekk..

Startet av elektro, fredag 20. november 2015, klokken 00:46

« forrige - neste »

elektro

Fant ingen tråd på dette, så her åpnes det for mer eller mindre begrunnede spekulasjoner!  :D

Jeg vurderer en 70D hvis jeg klarer å regne det hjem og vil gjerne vite når modellskiftet pleier å være. Brukt er selvfølgelig også høyaktuelt, særlig hvis 2016 modellen blir veldig lik.

Litt klok av skade dette, ettersom jeg fikk e-Golfen bare to uker før modellskiftet. Det gjør jo bilen litt mindre verdt når du skal selge den, samtidig som jeg gikk glipp av ny Apple Carplay funksjonalitet og sikkert mange mindre oppgraderinger "under skallet".. Noen facelift på Model S er det vel uansett ikke snakk om på noen år?
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Muffinman

Øyvind.h

Tesla forholder seg ikke til årsmodell slik andre produsenter gjør. Forbedringer gjøres fortløpende. Man kan dermed ikke kjøpe "neste års bil" midt i inneværende år.
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Muffinman

Og dermed er det litt spennende når man skal hente ny bil. Litt forundringspakke-preg over hele greia egentlig :)

Tuxedo

I tillegg er Tesla svært forsiktige med å forhåndsvarsle eventuelle forbedringer og nyheter som måtte komme.  Dette fører til at mange får levert bil med features og forbedringer som ikke var kjent på bestillingstidspunktet.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

cirys1

Det var jo mange som som "dreit seg ut" ifjor høst, da det ikke hadde vært noen forvarsling av AP hardware, så de som fikk rett før og etter ble nok litt skuffet..

Amoss

Sitat fra: Muffinman på mandag 19. oktober 2015, klokken 11:35
Tesla opererer vel ikke med modellskifter?

Bare for å presisere: 2016 modellene fra Tesla produseres fra og med 1/1-2016. Modellskiftet skjer altså mer eller mindre strengt etter produksjonsår. Om man får 2015 eller 2016 modell vil altså avhenge både av når man bestiller og hvor i køen man havner.

Men tradisjonelt skjer det - som flere alt har påpekt - lite om noen endring på bilene ifm modellskiftet, men skjer fortløpende. Etter min mening er oppgraderingen som kom med 90kWh bilene være det nærmeste man kommer det andre produsenter ville kalt for "2016 modell".
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
ReservationId 364902

o.b.lix

Tesla har hatt ca 20 endringer på model S i uken, de fleste av produksjonsteknisk art for å forbedre produksjonen, men også detaljer som autopilot, nytt batteri, nye seter, nye hendler, nytt pano-tak, ny list bak har kommet.

Imidlertid er det mulig at det blir mindre forbedringer i tiden som kommer, da mesteparten av Tesla sine folk bruker tiden på å utvikle model 3?
«Vi må passe oss for å overinvestere i vei»

2017 Tesla model X 90D (Ap2.0) / 2019 Leaf Tekna 40kW
2015 Tesla model S 85D (Ap1.0) / 2014 Leaf Acenta 24kW

Teslanewbie

Historisk så har tesla annonsert nyheter i okt/nov ..

Kan tenke meg at de kommer med noen nyheter .. muligens ventilerte seter , ny LED headlight som på Model X
evt en liten facelift med ny front?
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Salvesen

Sitat fra: Teslanewbie på mandag 19. oktober 2015, klokken 13:38
Historisk så har tesla annonsert nyheter i okt/nov ..

Kan tenke meg at de kommer med noen nyheter .. muligens ventilerte seter , ny LED headlight som på Model X
evt en liten facelift med ny front?

Noen som vet om man får mulighet til å inkludere dette om man bestiller nå og nyhetene kommer mens den er i produksjon?
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

oleredv

Sitat fra: Salvesen på mandag 19. oktober 2015, klokken 13:58

Noen som vet om man får mulighet til å inkludere dette om man bestiller nå og nyhetene kommer mens den er i produksjon?

Er nok eit spørsmål om når nyheitene kjem i forhold til når du bestiller. Var f.eks mange som fekk gjort om på ordrane sine i fjor haust til D-modeller, sjøl om dei hadde bestillt før nyheten kom.
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

Muffinman

Har vel sammenheng med at nyhetene gjerne kommer hånd i hånd med prisøkninger, og at man ønsker å unngå at  folk spekulerer i å bestille med levering langt fram i tid. Endrer man noe må man gjerne ta prisøkningen på hele bilen. Men Tesla strakk seg veldig langt for de som hadde biler i bestilling når dual og autopilot ble lansert. Her godtok de faktisk ny bestilling av ferdig produserte biler i enkelte tilfeller.

Selv fikk jeg det fantastiske tilbudet å oppgradere bil i bestilling til 90kWh batteri. Det ville medført at hele bilen ble minst 120.000 dyrere. Takket selvfølgelig nei.

Teslanewbie

Sitat fra: Muffinman på mandag 19. oktober 2015, klokken 14:46
Har vel sammenheng med at nyhetene gjerne kommer hånd i hånd med prisøkninger, og at man ønsker å unngå at  folk spekulerer i å bestille med levering langt fram i tid. Endrer man noe må man gjerne ta prisøkningen på hele bilen. Men Tesla strakk seg veldig langt for de som hadde biler i bestilling når dual og autopilot ble lansert. Her godtok de faktisk ny bestilling av ferdig produserte biler i enkelte tilfeller.

Selv fikk jeg det fantastiske tilbudet å oppgradere bil i bestilling til 90kWh batteri. Det ville medført at hele bilen ble minst 120.000 dyrere. Takket selvfølgelig nei.

Det morsomme er at du muligens får levert en bil med det nye batteriet men med SW sperre..

Blir spennende å se hvilket batteri du får.
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Muffinman

I så fall er det vel noen slike som ruller på norske veier allerede. Mange biler produsert samtidig med min som er utlevert. Jeg har vært ekstremt uheldig med transporten.

schweitzeren

HENGERFESTE... PLEASE  :o

Har reservert model X tidlig men trenger den egentlig ikke og med de priser vi har nu er det tvilsomt om jeg ønsker at bytte kun for hengerfeste... 4x4 er nice med med 2 vintre og masser ture til hytten har jeg funnet ut det ikke trengs i det hele tatt.... bare "nice to have"

Vurderer at montere feste på min... bare bruke til sykler... har holder til taket men det er veldig klønete og fort gjort at lage riper...

Fortsatt god kveld
/Jesper
TMS 90D levert d.19.03.2016
TMS P85 Levert d.22.11.13 og innbyttet d.19.03.16 på 55.300km
Think 2009 med nytt Lithium batt. 21.500km
Think 2010 2+2 Lithium batt. 39.500km

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA