Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Lade til 100% ?

Startet av madstun, torsdag 19. november 2015, klokken 08:01

« forrige - neste »

madstun

Hei,
På veg fra Oslo til Søndre Land igår, ble dagen og turen spolert med defekt hurtiglader på Kiwi Roa.
Bilen er nå parkert på langsom lading Gran, og det ble buss videre. Samme opplegg tilbake idag..
Det var ingen informasjon om defekt lader på "Lade nå" app.
Finnes det et system som kan gi denne informasjonen slik at man kan sjekke hurtigladere før langturer?

Larsj84

For fortum sine ladere som står på Kiwi kan du sjekke her http://map.chargedrive.com/ . Ringte du foresten Fortum/nummeret på laderen når du var der?

Rio

Sitat fra: madstun på søndag 18. oktober 2015, klokken 12:42
Hei,
På veg fra Oslo til Søndre Land igår, ble dagen og turen spolert med defekt hurtiglader på Kiwi Roa.
Bilen er nå parkert på langsom lading Gran, og det ble buss videre. Samme opplegg tilbake idag..
Finnes det et system som kan gi denne informasjonen slik at man kan sjekke hurtigladere før langturer?

Med Fortum må man alltid sjekke deres sider.

Den har vært slik siden minst forrige onsdag.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

jkirkebo

Sitat fra: Rio på søndag 18. oktober 2015, klokken 13:45
Sitat fra: madstun på søndag 18. oktober 2015, klokken 12:42
Hei,

Med Fortum må man alltid sjekke deres sider.

Den har vært slik siden minst forrige onsdag.

Kjedelig. Denne laderen er dessuten til tider ganske hardt belastet, har stått der med 3 biler i kø bak meg. Det skulle definitivt vært 2 ladere her, evt. en eller to på Kiwi inne i Gran. Jeg har kommunisert dette til Fortum, problemet ligger visstnok i svak strømtilførsel på Kiwi Roa. Derfor kan heller ikke AC og DC brukes samtidig på denne.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

madstun

Takk!
Jeg har nå lastet ned lade app som viser hvilke stasjoner som er defekte..og skal i fremtiden sjekke nettsider før neste langtur.
Og, helt enig at det bør være flere hurtigladere på Roa! Har stått i kø der flere ganger, så et tydelig behov.
:)

madstun

PS. Jeg ringte Fortum, og hun jeg snakket med var klar over feilen. Hun hadde gitt beskjed til teknisk så forhåpentligvis så blir hurtigladeren fikset snart!!

svingen

Kiwi på gran som er søndagsåpent burde jo Være perfekt til en lader til.er relativt nytt bygg så burde Være strøm her å.
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Rio

Sitat fra: madstun på søndag 18. oktober 2015, klokken 16:10
Takk!
Jeg har nå lastet ned lade app som viser hvilke stasjoner som er defekte..og skal i fremtiden sjekke nettsider før neste langtur.
Og, helt enig at det bør være flere hurtigladere på Roa! Har stått i kø der flere ganger, så et tydelig behov.
:)

Sjekk at Fortums ladestasjon-status er oppdatert korrekt. Det ser ut til å være noen problemer mellom dem og database - det var i hvert fall slik for noen uker siden.
Oslo:
VW e-GOLF 2015
Nissan Leaf 2012
VW Golf CityStromer 1995, 1995, 1997, 1998 - (solgt).

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA