Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Software versjoner

Startet av Salvesen, onsdag 18. november 2015, klokken 23:24

« forrige - neste »

jkirkebo

Sitat fra: Salvesen på søndag 18. oktober 2015, klokken 12:00
Sitat fra: Muffinman på søndag 18. oktober 2015, klokken 11:58
Tilgjengelig kun for ettermontering, koster vel rundt 20 lapper.

Aha! er dette noe en trenger å ettermontere?

Slik som situasjonen har blitt nå, med mulighet for å lade med 32A uten lasking på biler med enkeltlader samt stor utbygging av andre hurtigladere ville jeg sagt nei. Forutsatt at du ikke skal kjøre mye i Nord-Norge. Bruk heller 3600 kroner på et CHAdeMO-adapter fra Tesla, da kan du lade med ca. 44kW på alle CHAdeMO-hurtigladerne i landet (det finnes en del hundre av disse, et mye mer finmasket nett enn Teslas SC).
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

Salvesen

Noen som vet om det nye pano taket isolerer bedre mot kulde? Så nettopp en video der bjørn isolerer taket med skumgummi om vinteren, ikke særlig pent!
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

petersv

Sitat fra: Salvesen
Takk for info! Vet du om Tesla har mulighet til å gjøre dette for meg, altså at jeg tar med dekk på pickupday og så få skiftet om eller blir jeg nødt til å ha med biltralle for å få den til nærmeste dekkverksterd om jeg skal gjøre det helt lovlig og slikt? Levering blir jo midtvinters så stor fare for snø osv.

Nei. Du må legge om egne dekk selv. Er dekksjappe i samme bygg som Tesla Drammen hvis du henter der.

lunitiks

#33
Som fersk 70D-eier kan jeg opplyse følgende:
- LYD: Jeg savner bedre lyd. Hverdagskjøringen til/fra jobb kunne vært SÅ mye bedre med litt mer grom-bass. (Vurderer nå NVX sin "b.o.o.s.t" for ettermontering. Om jeg "angrer" på noe nå er det manglende ultra hi-fi)
- VINTER: Jeg bor i Nord-Norge så jeg er vel inhabil. Men tro meg, jeg har allerede nå - leeeenge før vinter kommer - hatt nytte av ratt-varme. En no-brainer spør du meg, jamfør den "lave" prisen. (Jada, Einstein, alt er relativt.)
- LUFT: Har ikke prøvd. Kommende vinter vil vise om jeg gjorde en kardinalfeil ved å velge dette bort
- PANO: Kall meg jålete, men jeg synes bilen ser bedre ut uten. (Har da selvsagt ingen behov for takboks)
- AUTO: No-brainer
- PREMIUM: Sikkert lekkert, men jeg kom til at dette var for lite for pengene. Dilemmaet her var auto-bakluke. Den ville jeg betalt ekstra for stand alone
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

N00b

Hvis det er kronene som styrer så dropp luft til fordel for vinterpakke OG lyd.
Du har mye mer bruk for de 2 der enn å kunne heve bilen. 

Bil uten luft er høgere enn bil med luft i standard høyde

Muffinman

Sitat fra: N00b på søndag 18. oktober 2015, klokken 15:40
Bil uten luft er høgere enn bil med luft i standard høyde
Så lenge den er uten folk og bagasje. Forskjellen minker jo flere man er i bilen og jo mer bagasje man har, mens med luftfjæring er bakkeklaringen konstant.

Muffinman

Sitat fra: lunitiks på søndag 18. oktober 2015, klokken 15:29
(Vurderer nå NVX sin "b.o.o.s.t" for ettermontering. Om jeg "angrer" på noe nå er det manglende ultra hi-fi)
Start heller med å investere 600kr i to pakker butylgummi fra Biltema og noen timers arbeid med å dempe innsiden av karosseriplatene i dører. Du vil bli overrasket over hvor mye tightere og dypere bass du får med det. Kanskje til og med nok til at det blir tilstrekkelig :)

lunitiks

Hmmm, ja det skulle uansett ikke utelukke en eventuell fremtidig NVX-sub om ikke butylgummien er nok. Tror faktisk jeg skal prøve det. Må bare finne meg en mekke-garasje
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

Salvesen

Sitat fra: N00b på søndag 18. oktober 2015, klokken 15:40
Hvis det er kronene som styrer så dropp luft til fordel for vinterpakke OG lyd.
Du har mye mer bruk for de 2 der enn å kunne heve bilen. 

Bil uten luft er høgere enn bil med luft i standard høyde

Nja, både og. kan alltids få råd til full pakke. Men jeg klarer ikke helt forsvare ting som vinterpakke.
Eneste jeg ser fordel i er varme i rattet, det mangler jeg på min F10 nå. Men igjen så skal jeg jo forvarme Tesla'en godt før hver kjøring så da ser jeg ikke helt hva jeg skal med varme i rattet, det er jo kun de første minuttene som "svir". Baksetene varmer jeg aldri pr i dag og varme i vindusviskere funker ikke ifølge bjørn, og igjen så skal jeg jo forvarme så bør ikke være problem.

HiFi er til vurdering, men egentlig bryr jeg meg ikke særlig. Har standard på bilen nå og det fungerer greti, stereo kan en alltids ettermontere uansett. Ser det finnes mange kit for akkurat tesla også

Luft vill jeg ha for komforten sin del, hørt den skal være bedre en standard fjæring. Komfort er veldig viktig for meg :)
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

Muffinman

Luftfjæringen er ganske stramt satt opp i forhold til f.eks. Mercedes, så du får ingen følelse av å sveve over den humpete grusveien. Den svelger ikke unna små ujevnheter så godt som man kunne ønske, men den er utmerket på litt større. Større ujevnheter som kommer uforvarende på svelges veldig fint unna, litt som at man forventer en smell og et byks men så skjer det ingenting.

Salvesen

Sitat fra: Muffinman på søndag 18. oktober 2015, klokken 19:03
Luftfjæringen er ganske stramt satt opp i forhold til f.eks. Mercedes, så du får ingen følelse av å sveve over den humpete grusveien. Den svelger ikke unna små ujevnheter så godt som man kunne ønske, men den er utmerket på litt større. Større ujevnheter som kommer uforvarende på svelges veldig fint unna, litt som at man forventer en smell og et byks men så skjer det ingenting.

Tenker at alt er bedre enn ingenting :-)

Siste configurasjon har jeg tatt alt unntat vinterpakke og 7 seter. Tror jeg ender opp med dette selv om jeg egentlig ikke trenger HiFi er det jo kjekt å ha :)

Vinterpakken dropper jeg pga preheating hver morgen mens jeg dusjer/gjør meg klar for arbeid.
Svart S75D 2016(AP2.0)
Solgt: Svart S70D 2015

oleredv

Sitat fra: Salvesen på søndag 18. oktober 2015, klokken 20:11
Sitat fra: Muffinman på søndag 18. oktober 2015, klokken 19:03
Luftfjæringen er ganske stramt satt opp i forhold til f.eks. Mercedes, så du får ingen følelse av å sveve over den humpete grusveien. Den svelger ikke unna små ujevnheter så godt som man kunne ønske, men den er utmerket på litt større. Større ujevnheter som kommer uforvarende på svelges veldig fint unna, litt som at man forventer en smell og et byks men så skjer det ingenting.

Tenker at alt er bedre enn ingenting :-)

Siste configurasjon har jeg tatt alt unntat vinterpakke og 7 seter. Tror jeg ender opp med dette selv om jeg egentlig ikke trenger HiFi er det jo kjekt å ha :)

Vinterpakken dropper jeg pga preheating hver morgen mens jeg dusjer/gjør meg klar for arbeid.

Høyres ut som ein gjennomtenkt konfig! Hugs at til sjuande og sist er det du som skal ha bilen så det er jo dine egne preferanser som blir førande for valg av utstyr :)
Tesla Model S 75D i bestilling (bekr 01.08) - utlevering 13.12
Tesla Model S 70D - solgt

petersv

Burde være noen originale sub-er fra kondemnerte biler der ute. Da kan man hente original-forsterkeren også.

elektro

Sitat fra: GOS på søndag 18. oktober 2015, klokken 11:23
Sitat fra: Salvesen på søndag 18. oktober 2015, klokken 10:24
Hei,

Er i sluttfasen av bestilling av en 70d og vill sjekke om det er noe jeg har glemt eller som bor endres?

Tenker å kjøpe en med:
Autopilot
Premium interiør med de nye setene
Luftfjæring

Det jeg velger vekk er
Vinterjakke
HiFi
7 seter
Panoramatak pga støy og problemer

Er det det veldig dumt av meg å velge vekk dette? Og er det noe annet jeg har glemt?

Til info: Jeg mener at du trenger ikke velge bort pano på grunn av støy og/eller problemer. Det støyer litt mer i tunell, men ellers ikke er min oppfatning. Problemer tror jeg de er kvitt, spesielt med det nye designet om du bestiller nå.

Disse problemene ville jeg heller ikke vært alt for bekymret for på 2015 modellen ut fra det jeg har lest, men panoramataket veier jo en del ekstra, i tillegg til at det koster en del ekstra. Jeg ville derfor ikke valgt det, om du da ikke har behov for å ha noe på taket innimellom.

Hvis man har mulighet for å legge ned baksetet er det jo ikke noe problem, med mindre du er kajakkpadler, men med to barneseter sliter man! :D Trøsten får vel være at baksetepassasjerene har vesentlig mye mer glede av panoramataket enn sjåføren. Hvert fall hvis de sitter rettvendt. Men hvordan er det med sol siden det ikke er noen gardin på dette? Og hva med trekk/kulde om vinteren? Brr...
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

Muffinman

Hvis du er vant til å kjøre med panotak vil du kanskje ikke merke noe, men ved overgang fra min bil til en med glass merker jeg tydelig kaldras over hode og spesielt ene skuldra. Måtte også dra opp klimaanlegget 1-2 grader med for å oppnå komfort sammenlignet med egen bil. Forskjell i støy merket jeg kun i tunneler.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA