Hovedmeny

Forhåndsoppvarming uten app.

Startet av Tbeinet, lørdag 17. oktober 2015, klokken 18:36

« forrige - neste »

Tbeinet

Jeg vet at man kan stille inn oppstartstidspunkt og få ferdigladet og varm bil. Men jeg har så variabel avgangstid, så det passer ikke så godt. Brukte appen i fjor, til en del frustrasjon, men når det virket var det genialt. Men det må litt høyere oppstod til for at jeg gidder å betale såpass for denne tjenesten.

I stedet har jeg gått ut og startet opp bilen mens den står med kabelen tilkoblet vegguttaket.

Det har hjulpet på isfrie ruter, såvidt, men bilen kjennes ikke oppvarmet ut. Hvorfor virker ikke dette?

Elmo

Hvis bilen er satt opp til å ikke ta strøm fra batteriet til oppvarming så lenge ladekabelen er i, så får du bare 2000watt oppvarming.

PS: jeg vet enda ikke om noen som har mistet APP-tilgangen selvom de ikke har betalt
Tesla Model 3 AWD/FSD 03/2019 med FW: 2024.38.6  og en Seat Mii 2020.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005.
Har hatt div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen 170.000 km. Kun en P106 igjen nå.
eUp 2014 - solgt.

Tbeinet

Aha, takk skal du ha. Prøvde appen og fikk feilmelding, men da skal jeg prøve igjen!

TheMjohann

Selv har jeg investert i en kupevarmer fra Defa. Husker ikke modellen på sparket men den kostet 300 på Torshov Bilrekvisita ved Storo.

Pluss er Varm, isfri bil. Og jeg er ikke 110% sikker men det virker som varmen gir batteriet et lite "boost" da jeg har sett at batteriet virker som det har mer strøm enn det hadde uten. På full guffe over natta var bilen varm nok til en ca 30 min tur uten å bruke bilens varmeapparat.

Minus er at jeg må ut på kvelden å bytte kontakter da jeg bare har plass til en men det er det verdt.

atlemo

Sitat fra: Tbeinet på lørdag 17. oktober 2015, klokken 18:36
Jeg vet at man kan stille inn oppstartstidspunkt og få ferdigladet og varm bil.

Kan du fortelle meg det? Husker jeg så noe for lenge siden, men klarer ikke finne tilbake til dette nå.

Solan_G

Så vidt jeg har forstått kan varmeapparatet på Kia Seol og Nissan Leaf startes enkelt med en eller annen knappe kombinasjon så bilen kan stå å forvarme uten å måtte ha nøkkelen stående i, og uten å bruke app. Omtrent som på betjeningspanelet for Webasto varmer i div Dieselbiler.

Noen som vet om en slik funksjon i E-Up?

Har forsøkt å finne det i brukerhåndboken, men den er jo ikke akkurat spessielt lett å finne frem i. Og forhandleren sier i grunn bare "det starter du bare med Can-Net". Som de fleste vet at bare virker av og til :(

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA