Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Rdio konkurs

Startet av Erik182, onsdag 18. november 2015, klokken 02:46

« forrige - neste »

Erik182

Bilen vil ikke ta imot ladning med mindre jeg starter ladingen via carwings / leaf manager.
Ladetimeren står av på bilen.

Noen som har vært borti dette tidligere?
Jeg kan ikke drive å vente 100 år den dagen Carwings blir totalt ubrukelig..
2015 hvit Nissan Leaf Acenta

Bjølseth1

Høres ut som du har satt på "timer funksjonen" da du setter inn ladekabelen.. Kommer de blå lysa på? Evt de alle 3 blinker etterhverandre
Jo hei å det går

acenta

Erik182

Ingen av de blå lysene blinker. På dashbordet står det symbolet for ladning å lyser. Vanligvis under lading skal jo denne blinke
2015 hvit Nissan Leaf Acenta

TorC

Tipper du har rotet med timer 1 eller timer 2. Jeg har driti meg ut på det en gang selv. Fjern alt og legg det inn på nytt. Trenger du å tvinge bilen til å lade trykker på du bare på "timer off" knappen på venstre side av rattet...  Eller (iallfall på  min bil) sett i ladekablen mens bilen fortsatt går, og deretter slå av bilen.
2011- US Leaf. Elton. Beste bil jeg har hatt, men aldri mer Nissan! (Blitt mer usikker nå etter god service fra Solum Bil i Larvik...).

2019- Norsk Kona. Elma. Flott bil, men møkkaselger hos forhandler i Sandefjord.


Gullkysten,Sandefjord, sentrum.

Bjølseth1

Se denne

Se etter at alle viser "off"
Jo hei å det går

acenta

Erik182

Har ikke stillt på ladetimern tidligere.
Tydeligvis så har den klart å stille seg inn på 2130 - 0230. Denne innstillingen står på "AV".

Når jeg prøvde å redigere det så kommer denne meldingen opp.

2015 hvit Nissan Leaf Acenta

Bjølseth1

Slo du bilen av og på i gjenn? Ser ut som du må ta turen innom Nissan hvis ikke det hjalp
Jo hei å det går

acenta

Erik182

Ser nok ut at det blir en tur til forhandler til uka..
2015 hvit Nissan Leaf Acenta

leafnor

Hva med å ta av og på en pol på 12V batteriet, så kanskje et og annet nullstiller?
Leaf 2012/Aug 160.000 km

hansob

Jeg hadde tilsvarende problem for et par uker siden. Lading startet ikke og ingen blå lys når jeg plugget inn. Løsningen for meg var en reset ved å ta strømmen på 12v.

http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,24199.0.html
Ampera-E 2018
Nissan Leaf Tekna 2014 6,6 kW
Bestilt 2018 Leaf Launch Edition men avbestilt
Halden

M.SKEIDE

Hei har kjøpt en 2013 US leaf til kona og av og til må jeg av med minus polen på 12V batteri flr å få i gang lading. I dag fungerte ikke det heller.. Prøvde mange ganger og den ladet bare i 7sek. Men etter av med minus pol og start lading + lås bil er "alt greit" er det en vanlig feil? 
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

AppleKnocker

Jeg har hatt problemer med å lade som skyldtes en kina dongle til Leafspy. Hvis du har noe sånt kan du prøve å nappe den ut.
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

Erik182

Har glemt å oppdatere denne tråden.
Problemet er løst. EVI ladekabelen som jeg brukte var syndebukken.
Etter 5 ladninger med orginal kabel så kunne jeg konstantere at det var EVI kabelen som ikke virket som den skulle. Har sendt den tilbake og venter på ny.
2015 hvit Nissan Leaf Acenta

M.SKEIDE

Ah ha  ;D har en kina dongel den taes ut neste gang jeg plages.. Var å prøvde med en annen kabel og den fungerte fint, lånte den med hjem. Men måtte bare prøve min først og nå fungerer den også  :'(
Tesla Model S 85kWh (P23809)  tech, park, pano, lyd, lys, luft og barneseter (blå og svart) :D LEVERT 19.DES 2013

Kone bil 2013 Leaf SV

Trekkoppbil

Kina-dongle er farlig.

Jeg opplevde en gang at all elektronikken i bilen plutselig gikk i frø på motorveien. Vindusviskerene stoppa, og allt gikk i frø. Det var så vidt jeg klart å se hvor det var ei havarilomme. Det hjalp ikke å kople ut 12V- batteriet.
Løsningen var å dra ut kina-dongle, og få en servicemann til å slette en feilkode på parkeringsbrems.

Det mangler patent på elm327, så hvem som helst i Kina lager seg sine dårlige utgaver.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA