Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Elektrisk støt under lading

Startet av Mavsemums, tirsdag 17. november 2015, klokken 14:04

« forrige - neste »

Mavsemums

Hei

Er det noen eiere her med Night Blue fargen som kan fortelle hvor vanskelig/lett det er å holde den ren samt hvor synlig småriper blir? Har hatt svart bil før, og aldri igjen tenker jeg. Svart ser jo skitten ut etter å ha kjørt hjem etter vasking bare...
De andre fargene faller ikke helt i smak så tenker denne Night Blue er en fin mellomting bare den ikke er et mareritt å holde ren eller at alle småskader som steinsprut osv ikke blir så synlig som på svart.

gamer73

Litt av problemet er jo at lakken er metallic...og metallic glans forsvinner jo fort med veistøv...men jeg vet ikke med blåfargen på golfen..selv har jeg non-met hvit farge som aldri ser skitten ut.

Men jeg hadde en relativt lys blå laguna 2001 modell som muligens hadde metallic lakk også..den vasket jeg aldri på dem 4 årene jeg hadde den og jeg kan ikke huske at den noengang så skitten ut, så jeg tror det skal gå bra med din bil og:)

Jeg hadde også en nesten sort BMW...den var veldig mørk blålig..en rar farge...omtrent svart i solskinn mens mørk mørk blå i regn...den så ihvertfall ALLTID skitten ut...

Mavsemums

Night Blue var mørkere enn jeg trodde når jeg så den i virkeligheten. Nesten svart i mørket og en fin mørkeblå farge i lyset. Jeg tenker at evt skitt ses vel mer i lyset og da ser den blålig og ikke svart som jeg er redd. Veldig usikker.

Den andre blåfargen, Pacific Blue blir for lys for meg.

gamer73

ahh ja det var pacific jeg tenkte på hehe...jeg tror også at skit vil sees like godt på night blue som på svart bil...men er også enig at pacific er hakket for lys blå...jeg kaller det babyblå;)

torgrand

Jeg har midnight blue og er veldig fornøyd med denne mørke blåfargen. Vedlikeholdsmessig vil jeg si den er nesten som svart og regne, da alle riper og skitt syntes veldig godt.
Likevel tror jeg lakken er rimelig hard,  for jeg har lite små-riper og lakken er fortsatt superfin!
Det hører nok med til historien at jeg er en av de som liker at bilen ser ordentlig ut, så jeg vasker ofte og kun for hånd. Jeg har vokset bilen to ganger (Swisswax shield) og polert lett en gang.
Jeg har i disse dager hatt bilen ca ett år og kjørt ca 25.000km

Mavsemums

Takk for bra svar torgrand! Da passer nok ikke den fargen meg. Det ble limestone grey som alternativ!

Luftventil

Vi har også Night Blue, og fargen kler bilen utrolig godt. Men den blir fort skitten. Vår andre bil er grå, og på den vises skitten mye mindre.

Men det er verdt det å vaske litt, for å ha den beste fargen ;)
- 2015 VW E-Golf

- 2017 Tesla Model S75D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA