Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading DC med 120kW

Startet av Minor, tirsdag 17. november 2015, klokken 05:15

« forrige - neste »

sap_2000

Sitat fra: hemi på onsdag 28. oktober 2015, klokken 17:49
Hei sap, du har jo alltid vært en gadgetfreak, kul "hack" med sikringen, men kipt det er så trøblete,

jeg sjekket firma e-upen nå, alt ser ut å virke via car-net der nå. (har bestilt egen e-golf btw som kommer i desember) da kan vi ha e-golf treffe etter vi har middagsbukta treff.
Hei Mr, og grattis med bestillingen :)
Skal du veie opp for forbruket på båten, nå ;D?

Hvilken fargekombinasjon ble det på deg, og kommer du til å putte på noen hjul?
Har Serron 18". Tar litt rekkevidde i motorveihastighet og ved nedbør, men skitt au  ::)

Min har rulla 15.000 siden slutten av Mars. Må si meg godt fornøyd, bortsett fra med CarNet som virker som er snekret sammen av en tysker som fortsatt lever på 90-tallet, hehe.
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

Jan Grindheim

Sitat fra: Jan Grindheim på onsdag 28. oktober 2015, klokken 08:40
Car net  på min E-Golf   2014. har aldrig virket..
Kjøpte bilen brukt sommeren 2015.   Nå etter 4 mnd.  virker fortsatt ikkje Car net.
Bilen har vert på verksted 4 ganger  sjå Møller Haugesund, siden i sommer uten at dei  har får til Car net..
Får ikkje godkjent km. stan..
Venter på svar  på svar frå  Tyskland.
Dei har nå ventet i 1 mnd. på svar..
Var snak om å skifte heile modulen eller ein program  feil..
Skuffet over 4 mnd.  med ventetid :-( :-\

Trafikk   meldinger har heller ikkje virket etter siste verksted besøk for 1 mnd.  siden..
Andre som har problem med trafikkinfo, eller forslag ?

Fikk telefon frå Møller Haugesund om å prøve å koble meg til Car Net nå, å det virke  med ein gang :-)

Trafikk info begynte og å virke i dag :-)
Jan Martin
VW e-golf 2014 uten VP

HelectriC

Mailet til VW Norge igår om at car net problemer, fikk svar idag at serveren hadde vart nede og ikke virket. Nå funker det igjen.
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

Råde

Sitat fra: HelectriC på torsdag 29. oktober 2015, klokken 13:59
Mailet til VW Norge igår om at car net problemer, fikk svar idag at serveren hadde vart nede og ikke virket. Nå funker det igjen.
Det har liksom blitt standardsvaret deres etter hvert...
e-Golf | X75D

dabis

fikk denne av Møller: Vedrørende din henvendelse.                                                                                             

Vi opplever dessverre mange henvendelser angående ulike feil ved Car-Net. Car-Net   
som har sitt sentralbord i Tyskland arbeider intenst med å få tjenesten så       
"feilfri" som mulig, dessverre ser vi at denne tjenesten fremdeles har en del       
problemer. Det arbeides som sagt intenst for å avdekke og rette feilene ved denne   
tjenesten, vi håper det snart kommer en oppdatering på tjenesten slik at kundene   
som bruker tjenesten blir tilfreds med tjenesten de har betalt for. Dette  gjelder   
ikke bare kunder i Norge, dette er et globalt problem i og med at tjenesten er for   
alle som har biler som støtter Car-Net.                                             

Vennlig hilsen / Best regards                                                       
Simen                                                                               
Kundeservice/Customer Service
2005 VW Golf MK5 1,9 tdi (solgt)
2014 VW Passat m/Hengerfeste (solgt)
2016 VW e-GOLF m/VP Nightblue (Solgt)
2019 Volvo XC60 T8 Inscription
2019 BMW i3 Fully Charged

Råde

Ah. Variasjon av standardsvar :). De kan jo dessverre ikke gjøre annet en å beklage. Bortsett fra å gi penger tilbake, da. Er det noen som har opplevd det?
e-Golf | X75D

HelectriC

latterlig at de tør å ta betalt for et produkt som ikke leverer. Car net burde helt klart være gratis!
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

hemi

Sitat fra: sap_2000 på onsdag 28. oktober 2015, klokken 23:01
Sitat fra: hemi på onsdag 28. oktober 2015, klokken 17:49
Hei sap, du har jo alltid vært en gadgetfreak, kul "hack" med sikringen, men kipt det er så trøblete,

jeg sjekket firma e-upen nå, alt ser ut å virke via car-net der nå. (har bestilt egen e-golf btw som kommer i desember) da kan vi ha e-golf treffe etter vi har middagsbukta treff.
Hei Mr, og grattis med bestillingen :)
Skal du veie opp for forbruket på båten, nå ;D?

Hvilken fargekombinasjon ble det på deg, og kommer du til å putte på noen hjul?
Har Serron 18". Tar litt rekkevidde i motorveihastighet og ved nedbør, men skitt au  ::)

Min har rulla 15.000 siden slutten av Mars. Må si meg godt fornøyd, bortsett fra med CarNet som virker som er snekret sammen av en tysker som fortsatt lever på 90-tallet, hehe.

Oryx white metallic typ hvit, med sort skinn, alt utstyr, ikke helt vestemt meg for sommerfelger enda, tipper jeg kjører org kipe på vintern

geear

Da kan jeg bekrefte at sikringen ut i 3-4 min virket for meg også! 11/2014.

Men må si at patenten til VW på luka foran sikringspanelet er noe av det dårligste jeg har sett! I manualen står det at en skal rive ut/ned på venstre side. Ikke skjønner jeg hvordan der skal gå for seg! Jeg måtte klemme hardt mens jeg vrikka mothaken ut - en side om gangen.
Kjøreglad skeptiker, praktiker, techfreak og BMW fanboy.

tg_70

Hei,

Takk @sap_2000 for tipset. Løste problemet på min Passat GTE 02/17. Sikringen det refereres til er 7.5 A hos meg også, slik @Torkils skriver.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA