Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading DC med 120kW

Startet av Minor, tirsdag 17. november 2015, klokken 05:15

« forrige - neste »

Minor

Car net har ikke hatt kontakt med eGolfen min siden 25.09. Jeg får greit kontakt med Car net både fra PC og iPhone, men kjøredata er ikke oppdatert siden 25.09, og viktigere: jeg får ikke aktivert forvarming.
Her om dagen ringte jeg telefonsupport, og fikk etterhvert beskjed om at bilen måtte inn til forhandler for å resette kommunikasjonsmodulen. Dette skulle være en fort gjort.

Ringte så forhandler, Møller Bil, Haugesund, som ikke hadde time før om vel 2 uker, og de måtte ha bilen en dag, for kundemotaker var absolutt ikke sikker på at dette var en bagatell. Dessuten skulle han som kunne noe om dette på kurs, og de andre skulle ha lunch i et par uker, eller noe i den duren ::) Hun foreslo en time som absolutt ikke passet, skulle sjekke, og så ringe tilbake, men jeg har typisk nok ikke hørt noe på 2 dager.

Dette gjelder en intro/ varmepumpebil, og disse ble jo som kjent sterkt forsinket. Forespeilet levering var i aug./sept. i fjor. Car net abonnementet skulle være inkudert første året. Denne tanken slo meg derfor: Kan det være SIM-kortet/abonnementet som har gått ut etter 1 år etter produksjon/ planlagt levering, og Møller som ikke har sørget for å forlenge det til 1 år etter faktisk levering som var i begynnelsen av januar i år??

Er det andre som har hatt tilsvarende erfaringer, eller kjenner noe til dette??

Råde

Nei. Tiden begynner når du aktiveres bilen i portalen. Motsatt: aktiveres du den ikke, utgår tilbudet om ett år etter 30 (såvidt jeg husker).

Fikk jeg forresten sagt (ikke vanlig vokabular for meg): car-net suger BIGTIME
e-Golf | X75D

Kent

Min car-net har gått ut for flere måneder siden, og fortsatt så oppdateres kjøredata i appen. Så tviler på at abonnementet er grunnen.
Sarpsborg - Night Blue E-Golf - 30.07.14
Reservert Tesla Model 3 - 01.04.16

gamer73

Tror nok bare det er det at car-net er tidenes dårligste opplegg hehe. Det fungerer jo sånn noenlunde og av og til, men man kan ALDRI stole på det...trodde vi kunne stole på tyskerne jeg..eller...kanskje ikke...1940...den siste Wv-skandalen etc...hehe

sap_2000

Er det noen som opplever at de får endret timere, satt på lading og forvarming hver gang uten feilmeldinger?
I så fall hadde det vært artig og hørt når bilen var produsert og levert.

CarNet har vel egentlig aldri fungert som det skal for meg heller på vår 03/2015 modell.
Den veksler fra å være treg, feil data, utdaterte data osv, til umulig å få endret timere/ satt på forvarming osv.
Slik styring via servere og mobilnettet burde ikke være en utfordring i år 2015.

Noen ganger greier man å endre en timer eller sette på varmer om man forsøker 20 ganger og får feilmelding på de første 19. Andre ganger er det helt umulig.

Ang data og status kan det f.eks stå at den er oppdatert for 30 min siden om morgenen når den skal være klar, forvarmet og 100% ladet, men den kan vise 60-70% batteristatus og at den ikke lader. Går man ut i bilen og ser er den snart ferdig ladet med riktig range og varmimgen er på.

Har hatt noen runder med verkstedet tidligere. Ene gangen ble det lastet inn en ny SW, og begge gangene ble strømmen fra 12v batteriet koblet fra. Da har carnet fungert bedre i noen uker før den sakte men sikkert blir tregere og mer ustabil igjen.

Tidligere hadde jeg problem med at timere ikke ikke startet som de skulle og bilen ikke var ladet når den skulle. Dette har blitt bra etter SW oppdatering.

Nå er ny time bestillt om et par uker og kommunikasjonsenheten skal byttes.

Synes det er uholdbart å måtte koble fra batteriet titt og ofte da det meste av innstillinger etc må tas på nytt.

Fikk et tips og har ved noen anledninger prøvd å ta ut sikring nr 17 i boksen bak det lille oppbevaringsrommet over venstre kne på førersiden. Denne skal bl.a forsyne kommunikasjonsmodulen. Kan virke som man oppnår det samme som ved frakobling av 12v batteri.

Sikringene sitter bak denne luka.
Man klemmer inn sidene så man får åpnet luka helt og så drar den rett til seg.



Sikringen det gjelder er hos meg på nest øverste rad og plass nummer 3 fra venstre. Liten rød 10 amp sikring som er nummer 2 fra venstre i bildet under. Den tar også strømmen på instrumentpanelet, men ingen innstillinger trengs å gjøres på nytt.



Hadde vært artig om flere som har problemer med å få styrt timere/ lading/ forvarming hadde prøvd og rapportert tilbake.
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

regeneration

Car-Net er elendige greier, så godt jeg foreløpig bare bruker det til litt tvangsmessig sjekking av at bilen lader mens jeg er på jobb. Vil si at en av to ganger feiler innlogging, og kanskje hver fjerde tur blir ikke logget.

Akkurat nå er jeg på hytta (i Sverige) med fulladet bil. Car-Net sier at bilen har 1 km på tanken og står i Nederland et sted.  :o

--
Jan Ove

Minor

Statusoppdatering:

Møller Bil Haugesund har fortsatt ikke kommet med noe forslag til ny time, som de lovet i telefonsamtale den 13.10.

Her om dagen fjernet jeg selv sikringen som nevnt av sap_2000 (takk for tipset), men det hjalp ikke. Var kanskje ikke tålmodig nok, men løsnet minuspolen på batteriet. Det hjalp, men det tok en god stund (timer) før jeg fikk kontakt med bilen. Nå ser det ut til å fungere.

Jan Grindheim

#7
 Car net  på min E-Golf   2014. har aldrig virket..
Kjøpte bilen brukt sommeren 2015.   Nå etter 4 mnd.  virker fortsatt ikkje Car net.
Bilen har vert på verksted 4 ganger  sjå Møller Haugesund, siden i sommer uten at dei  har får til Car net..
Får ikkje godkjent km. stan..
Venter på svar  på svar frå  Tyskland.
Dei har nå ventet i 1 mnd. på svar..
Var snak om å skifte heile modulen eller ein program  feil..
Skuffet over 4 mnd.  med ventetid :-( :-\

Trafikk   meldinger har heller ikkje virket etter siste verksted besøk for 1 mnd.  siden..
Andre som har problem med trafikkinfo, eller forslag ?
Jan Martin
VW e-golf 2014 uten VP

HelectriC

jeg får ikke logget in i appen, står bare "ingen nettforbindelse" har masse nett jeg, 4G og wifi. Prøver å logge in på nettsiden og ikke heller der går det. Skriver in bruker og passord, sen venter og venter jeg, inget skjer >:( tåpelig løsning fra VW, sikkert fjuskesoftware dette og!
Model S 75D -2017
eGolf 300 -2019
Hyundai Kona Electric -2019 (solgt)
Model S 85 -2015 (solgt)
eGolf 190 -2015 (solgt)
Jaguar I-Pace -2019 (solgt)

hemi

samme tull på jobben sin e-up, virket for ca 1 mnd siden, men etter det har det vært tull, pleide virke i starten.

sap_2000

Bilen har vært inne i dag og byttet kommunikasjonsmodulen, men nå får jeg ikke endret noen ting og kjøredata/ siste oppdatering er fra i formiddag. Login feiler også til tider, noe det også gjorde et par ganger i dag tidlig før jeg leverte bilen.

Prøver å finne ut om det er et problem med server, eller om det er den nye modulen i bilen min som ikke er på nett. Lurer derfor på om noen andre kommer inn på carnet nå i kveld, har oppdaterte data, og får endret instillinger?

Fikk et xls skjema fra carnet som skulle fylles ut før timen i dag. Gud bedre for noen spørsmål. Hele skjemaet var knotete satt opp og oversettelsen til engelsk tror jeg en norsk 7-åring kunne gjort like bra.

Må si hele carnet-opplegget virker ganske uferdig, lite gjennomtenkt og uproft...
Lyspunktet er en forhandler og verksted som har stått på for å få løst problemet  :)

Sitat fra: Minor på tirsdag 20. oktober 2015, klokken 21:50
Her om dagen fjernet jeg selv sikringen som nevnt av sap_2000 (takk for tipset), men det hjalp ikke. Var kanskje ikke tålmodig nok, men løsnet minuspolen på batteriet. Det hjalp, men det tok en god stund (timer) før jeg fikk kontakt med bilen. Nå ser det ut til å fungere.

Har pleid å la den være ute i 5-10 minutter, og det har funket de 3-4 gangene jeg har gjort det.
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

hemi

Hei sap, du har jo alltid vært en gadgetfreak, kul "hack" med sikringen, men kipt det er så trøblete,

jeg sjekket firma e-upen nå, alt ser ut å virke via car-net der nå. (har bestilt egen e-golf btw som kommer i desember) da kan vi ha e-golf treffe etter vi har middagsbukta treff.

Hilsen han som alltid sier du må skaffe deg forskjellige nicks ;)

Råde

Fin kontakt med både app og bil.
e-Golf | X75D

Elmo

Sitat fra: HelectriC på onsdag 28. oktober 2015, klokken 10:47
jeg får ikke logget in i appen, står bare "ingen nettforbindelse" har masse nett jeg, 4G og wifi.

Det opplever jeg en gang iblandt. Jeg har funnet ut at det hjelper å slå av wifi hvis den står på, eller slå på wifi hvis den står av.  IKKE logisk, men . . . funker faktisk.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

sap_2000

#14
Sitat fra: Råde på onsdag 28. oktober 2015, klokken 18:37
Fin kontakt med både app og bil.

Takk for det :-)
Da ser det ut som problemet ligger i min bil og den nye boksen.
Fremdeles ingenting oppdatert siden i formiddag og får feilmelding når man prøver å tvinge oppdatering av status på dører og låsing.

Frem til i dag har det faktisk funket ganske greit siden sist gang jeg tok reset med sikringen.
Får ringe verkstedet i morgen, og regner med at bilen må inn igjen. Tror det er fjerde gangen nå pga CarNet og ladetimere  :(

Login streiker oftere enn vanlig i dag også...
Mvh. SAP - Helelektriske fra juni 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA