Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: E Golf kwhforbruk

Startet av KristianTS, mandag 16. november 2015, klokken 21:34

« forrige - neste »

KristianTS

Denne dukket opp i morges.

Kjent software feil fra andre modeller.
Fikses på ca 1.5 time.

Går ikke å bruke media.
Fikk det dog til å fungere hjem fra jobb. Men oppsøke verksted står fortsatt.

Fikk time i morgen.

Trikkern

Har fått tyverisikring aktivert feilen en gang før jeg og. Resattet anlegge 2 ganger før det forsvant. Ikke hatt noe problem i ettertid.
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

KristianTS

Så var tyverisikring aktiv igjen...
Denne gangen uten feilmelding om å måtte oppsøke verksted.
Men etter telefon med verkstedet, så må jeg inn for å annullere meldingen...
Har prøvd å slå av tenning, låst bilen, låst opp og skrudd tenning på, men det hjelper ikke.
Får se om feilen er der når jeg skal hjem fra jobb.

Er jo meget stille i bilen uten musikk/ radio... ☺

Ellers er jeg meget førnøyd med bilen. God å kjøre, god plass og god rekkevidde for mitt bruk.

Trikkern

Har du prøvd å resette? Holde inne av/på knappen til radioen i 15-20 sekunder. Da skal hele skjermen gå i svart og starte på nytt.
2017 Model X75D.
2014 Nissan e-NV200 Varebil. 
2015 Mercedes B Electric Drive. Solgt
2013 Toyota Rav4 EV. Solgt
3,9kw solceller på taket.

KristianTS

Alt virket da jeg kjørte fra jobb.

Skal prøve reser før jeg setter kursen mot BOS. Takk for tips

KristianTS

Da har bilen blitt oppdater to ganger. Tyverisikring aktiv ser ut til å ha forsvunnet. Oppsøke verksted dukker opp pga kommunikasjonssvikt mellom Tesla og Mercedes styreenheter ifølge BOS. Ny oppdatering kommer tidlig i desember, så da blir det inn igjen. Tar minst tre timer med oppdatering.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA