Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Lading DC med 120kW

Startet av havardr, mandag 16. november 2015, klokken 21:08

« forrige - neste »

havardr

Hei.
Har hatt en ulyd som trolig kommer fra passasjersiden i min 2014 Leaf.

Har hatt den inne på verksted flere ganger for å finne ut av dette, men i følge verkstedet hører ikke mekanikerene denne lyden.

Denne kommer stort sett hver gang jeg kjører, kan merkes noe ekstra i dumper.

Noen tanker om hva dette kan være?
Legger ved link til video, som også verkstedet ahr fått.

https://www.flickr.com/gp/133161585@N03/05g15k

lifern

Jeg hadde det samme i min bil.
Fant ut at det var kona som lagde ulyder.  ;D
SVART EUROLEAF 2013

JBS

Kunne det tænkes at det samme ulyd som også jeg/ andre har haft..
Der sidder nogle gummi bøsninger som tører ud, det giver især ulyd over bump og i frostvejr.
Værkstedet kan smører op dem.
TEKNA Nov. 2012, købt som Demo bil Aug. 2013, 2000Km.
Mini-El 1986, ombygget til model City Cabriolet i 2012.
Mini-El 1988, under ombygning til model City Tanga.

fws

Får ta det enkleste først. Se om lyden forsvinner når du setter på vinterdekkene. Tror ikke det har noe med lyden å gjøre, men er en sånn banal ting som er grei og eliminere.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

kavorland

Høyres ut som om du har fått grus eller stein i skåla for Mcpherson opphenget. Då vert desse liggande å gnisse mellom fjøra og fjørskåla. Hadde da samma på fossilen min.

Eg løyste det heile med å jekka opp bilen, satte på fjørklemmer, og drog fjøra saman. Pitla ut grus og småstein, la gummien som ligg der på plass igjen og la eit tynt lag med WD 40 på før eg slapp fjøra ned på plass igjen. Har vore heilt stille etter det.

Du kan kjenne etter med fingeren, rett over kanten på fjørskåla, så finn du raskt ut om det er dette som er årsaken.

Nissan Leaf Tekna 2015 svart
Toyota Avensis 2005 D4D ( 152 " Km)
Chrysler Grand Voyager 1997 7 seter (368 " km)
http://vid763.photobucket.com/albums/xx273/kavorland1968/Griffon/DSCF3284.mp4

sølv-pilen

Kvit nordisk Nissan løvblad med 6,6 kW lader
Opel Ampera-e
2 stk. 15m skjøteledning

havardr

Sitat fra: sølv-pilen på fredag 16. oktober 2015, klokken 14:19
Briller i brilleholderen?

Så det var litt duppeditter her og der på videoen, men jeg har tømt alt av løst utstyr i bilen, inkludert hele hanskerommet, og lyden er der fremdeles.

Skal bytte til vinterdekk nå i helgen, så skal sjekke ut det da

Bjeff

Jeg hadde også uforklarlige lyder i min bil, men det viste seg å være bombrikka som knirket.
Ellers ville jeg ha ryddet ut alt unødvendig i bilen og kjørt en tur igjen.
Plagsomt med u-lyder!

Håper du finner ut av det.
Lykkelig eier av Leaf

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA