Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Jacooobs'n, mandag 16. november 2015, klokken 19:58

« forrige - neste »

Jacooobs'n

Mutter'n hadde en 1.gen TH!NK, den het Elvira.
Så fikk hun seg en i-Miev som heter Ella.
Nå kjøpte jeg meg en e-golf og døpte henne for moro skyld Else.

Hva heter deres el-biler?
2015 Pacific Blue e-Golf med VP på 18"
2011 Mercedes GL 350 Bluetec
1996 Nissan Skyline GTR

torkil


Jan Øistein

Vår heter "Grrolf" (Grr.. fordi den er en liten hissig sak) ;D
e-golf og bosatt i Skien

elektrolux

Reparerte nettopp en Reva som heter Vesla. Eieren drømmer om Tesla...
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

zbk

Ellie! Mest naturlig siden dieseldyret heter Sid :-
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

autostadt

Vi driver med eggproduksjon. Derfor heter bilen selfølgelig Eggolf.


Reven

Me har hatt vår første elbil i eit par veker. Namnet på bilen var det madammen som sette: Elfri.

Eg har kome til at namnet slett ikkje er dumt. Dei første to bokstavane seier seg sjølv. Dei tre siste kan gi ulike assosiasjonar og brukast i ulike meiningar, som t.d. fri frå farlege utslepp, fridomen som ein bil gir ein i kvardagen, fri frå motorstøy, fritid i god bil, osv. ... :-)
2016 VW e-Golf med varmepumpe og ymse anna
2015 VW Passat Alltrack

gamer73

Jeg har aldri hørt om at noen har navn på bilen sin hehe....eller jeg har hørt om det men INGEN jeg kjenner gjør slikt...er dette et lokalt indre østfold fenomen eller er det meg som er altfor gammel og sær? hehe

Kanskje jeg tenker at det å ha navn på bilen sin er litt sånn...merkelig..akkurat som at scarlet johannsen har navn på hver av puppene sine hehe..men HUN er jo sær hehe;)

Roddric

E-Golf
Passat Stv (ikke 2liter)

AppleKnocker

@Roddric: Ref din signatur. Har det kommet så langt at man må presisere at man ikke har juksemotor i bilen sin  ;D
BMW I3 2015
Tesla Model S85 2015
Tesla Model ≡ 2020 reservert
200 000 elektriske km kjørt siden februar 2015
Passivhus med fire ladeplasser

fiskeri

Magne treffende navn her. Har selv en Kiaen uten navn (foreløpig), men har skiftet navn på døtrene mine. De disponerer bilden og kjører sammen til og fra VG-skole. Omtaler dem nå som "Soul sisters".
Kia Soul EV exclusive, titanium silver motatt august 2015

Reven

Roddric og AppleKnocker: No er det ikkje berre 2.0-literen som har fått litt ekstra programmering. Det er ein del 1.6-motorar som også er omfatta.
2016 VW e-Golf med varmepumpe og ymse anna
2015 VW Passat Alltrack

Øyvind.h

#13
Sitat fra: Reven på fredag 16. oktober 2015, klokken 10:59
Roddric og AppleKnocker: No er det ikkje berre 2.0-literen som har fått litt ekstra programmering. Det er ein del 1.6-motorar som også er omfatta.

Jeg hadde 1,6 liters kreftmaskin og fikk beskjed om at den var berørt i hvert fall (sjekket regnr hos Møller for moroskyld, bilen er solgt for 2 år siden).
I praksis skal man nok ikke se bort ifra at alle kreftmotorene fra VAG fra 2009-2016 gjør det langt dårligere i praksis enn fabrikktallene skulle tilsi.

On topic: Teslaen het Batmobile (En i familien som mente det var passende). Leafen har ikke fått navn. X'en skal muligens hete Bunny grunnet dører som ser ut som kaninører forfra :D
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013


© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA