Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan fikse mangelen på app

Startet av karbonkråken, mandag 16. november 2015, klokken 14:38

« forrige - neste »

karbonkråken

Ja, som overskriften sier.
Har ikke tilgang til å lade den der den står. Batterikapasitet er 60 prosent.
Forøvrig har den sunket nærmere 20 prosent disse dagene, trodde den ikke skulle lade 12v batteri når luken er åpen?
12v sikringer tilsynelatende ok.
Noen opplagte syndere her?

;D

elektrolux

12V batteriet er tomt for strøm. Kjøp nytt.

Det som har skjedd er at spenningen på 12V har falt under 12,2V og DC-DC har startet men får ikke strøm grunnet åpen serviceluke.

Dermed går 12V tomt, og framdriftsbatteriet blir raskt utladet.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

karbonkråken

Ja. Så sannelig. Når jeg kom meg på verkstedet etterpå og fikk tenkt meg om kom jeg til samme konklusjon.
Jeg som trodde all aktivitet ble terminert via den micro bryteren.
Lærer noe nytt hver gang.  :-*

Så jeg tok med meg et 18 Ah gel MC batteri fra verkstedet og plugget inn via sigarettenner just nå, den dradde i gang panelet, og rele hørtes igjen fra bilen. Koblet fra batteri og fremdeles kom rytmiske lydene fra rele, så kanskje ladingen er dradd i gang igjen.
Uansett kommer jeg meg vel avgårde i morgen med nødbatteriet mitt.  :P

Og på delebilen min sitter det et relativt nytt batteri...

Takk for svar elektrolux, uten deg hadde forumet her vært betraktelig fattigere!

karbonkråken

Bilen trengte en hard reset, for nå funker speedometer igjen etter et par mnd kneling.  ;D

elektrolux

En snillere metode å få speedometeret opp å gå er å ta ut sikring nr 30 og sette tilbake. ;)

Fra Wiki:

Speedometeret virker ikke - hastighet er konstant 0, og km-teller står stille
Stopp bilen og skru av. Slå på tenninga, ta ut sikring nr 30 (øverst til høyre. 20A). Speedometeret slukner. Vent i 10 sekunder og sett sikringen tilbake. (Vær obs på at du antakelig vil høre en liten gnist, så det er fort gjort å skvette litt så man mister sikringen.) Når sikringen settes i vil lademeteret begynne å bevege seg, og lyset kommer tilbake i målerne.
Stavanger:

Selger ladeutstyr via http://elbilhjelpen.no AS

Har hatt trimma City El, Citroen AX elektro
Har for tiden Tesla S85 VW e-Up, Peugeot P106 og Citroen Saxo, C1 EVie,  og Berlingo nye modellen, div. Think Classic og City 2010 model og Norges eneste Cree SAM og Chin 3 hjuler samt Vectric scooter. Kjøpt Fiat X 1/9 for elektrifisering og venter på Sort Solo EV #635 og Artega Karo for levering sommeren 2020

Daglig leder i elbilhjelpen.no

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA