Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva har du kjøpt til din Tesla i dag?

Startet av Hansi, mandag 16. november 2015, klokken 12:42

« forrige - neste »

Panduck

Sitat fra: ludo på tirsdag 20. oktober 2015, klokken 15:34
Det er da jeg lurer på om framtiden kanskje kan være 43kW AC....
Ikke vet jeg, men mange uttak på 43kW AC med lastbalansering...

Mye av dette kommer an på prisen på lader i bilen, men jeg tror det er mulig at den kan bli rimelig billige. Husk at elektronikken sitter der i dag til å driver motoren.

Noe ikke engang Zoe vidreførte. Trenger vi virkelig enda flere som pushed 43kW debatten med ladestandard for biler som ikke engang selges?

Lastbalasnering går helt flott på DC ladere, det har Tesla vist. Jeg ser ikke helt fordelen med at alle skal kjøre rundt med dyr og tung likeretter, og Zoe-løsningen er tydligvis alt annet enn optimal. Bråker gjør den også.

MortenRA

Sitat fra: Panduck på tirsdag 20. oktober 2015, klokken 15:37
Sitat fra: MortenRA på tirsdag 20. oktober 2015, klokken 15:25
Poenget var dog at jeg utfra denne lørdagen og erfaringen, helt klart ser at det er stort behov for et godt dekkende hurtigladernettverk i hovedstaden. Ladere utenfor Oslo har jeg aldri opplevd det trykket.

De har vært skånet, men jeg opplever at det mer og mer press på ladere utenfor Oslo også. Fler og fler tar med elbilen på langtur. Stått i ladekø på Minnesund.

Det Oslo trenger er noen lokasjoner med MANGE ladere fremfor mange lokasjoner med få ladere. Ladetorget i Bergen bør få en kopi i Oslo.
Joda, trykket på dem øker, men jeg opplever fortsatt ikke at det er i nærheten av hva det er rundt hovedstaden. Men helt enig i at det bør opprettes ladetorg med MANGE ladere, og må dimensjoneres for fremtiden. Ladetorget i både Bergen og Moss er gode referanser.
Tesla Model S 75D - Soon to come

Panduck

Sitat fra: MortenRA på tirsdag 20. oktober 2015, klokken 15:43
Joda, trykket på dem øker, men jeg opplever fortsatt ikke at det er i nærheten av hva det er rundt hovedstaden. Men helt enig i at det bør opprettes ladetorg med MANGE ladere, og må dimensjoneres for fremtiden. Ladetorget i både Bergen og Moss er gode referanser.

Vet ikke. Ladetorget i Moss har vel bare 2 ordentlige hurtigladere, så da er man for de fleste biler ikke så mye lengre enn Alna eller Statoil på Økern. Sammenliknet med 10 stykk 50kW ladere på ladestasjonen i Bergen, er ikke det så mye.

MortenRA

Joda, hva gjelder hurtigladere isolert sett, så er det klart at det ikke er så mye. Men til forskjell fra øvrige lokasjoner, så er det dimensjonert for å enkelt kunne smelle opp noen flere der, evt. gjøre om noen av de 12 øvrige uttakene. Men helt klart at Oslo skulle hatt flere strategisk plasserte ladetorg rundt om i byen.
Tesla Model S 75D - Soon to come

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA