Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hva er mulig ved software-oppgradering?

Startet av muggost, mandag 16. november 2015, klokken 12:12

« forrige - neste »

muggost

Har sendt denne til kundeservice i dag:
Blir "spennende" å høre hva de har si...

"Hei, jeg kjører Nissan Leaf.
Jeg fikk en epost av Nissan for ikke så lenge siden, der det stod at carwings systemet skulle gjennom en stor oppgradering og at jeg ville bli logget ut noen dager. Endelig tenkte jeg, ENDELIG skal det gå an å bruke Carwings til å forvarme bilen om morgenen... Vel - systemet deres fungerer enda dårligere enn før! Jeg har ikke klart å forvarme bilen èn eneste gang siden oppgraderinga kom, og joda jeg har prøvd å laste ned appen på nytt, tømme cachen, osv.

Hva er det Nissan egentlig driver med her??? Dere selger meg en bil der det blir trukket frem som en stor fordel at bilen kan forvarmes gjennom en app også virker ikke det systemet i det hele tatt? Nå har jeg hatt bilen i to og et halvt ÅR og enda har dere ikke klart å få dette på stell? Og på toppen av dette får jeg spørsmål om å bli Nissan ambassadør og fremsnakke Nissan Leaf og anbefale min omgangskrets å kjøpe Nissan Leaf... Snakk om frekkhet fra Nissan sin side! Ikke sjans i havet at jeg kommer til å bli noen Nissan ambassadør. Leaf'en er fin å kjøre den, så det er ikke bilen det er noe galt med - det er Nissan. Jeg synes faktisk dere burde opplyse om forholdet når kundene deres kjøper biler med Carwings! Ellers er det rett ut villedende markedsføring!

Så til mine egentlige spørsmål: Hvorfor klarer ikke Nissan å levere et fungerende carwings til sine kunder? Når kan Nissans kunder forvente å få et fungerende carwings system?"

soulcam

Opplever det samme her tilkobling mislykkes hver eneste gang jeg prøver.... Hold oss oppdatert på svaret :)

Sele

Tipper du får samme svar som jeg fikk. "Nissan har fortiden tekniske problemer med carwings,kan jeg få din e-postadresse så vi kan gi deg en tilbakemelding når problemene er løst."


RunnerM5

Helt vanvittig at de ikke klarer å ha et fungerende system i 2015.
Jeg har lastet ned Leaf manager i stedet og den funker delvis, men henger mye og står bare og jobber.
Nå som frosten har kommet må man vel ty til det gode gamle "ut og starte bilen" trikset, dog noe mer miljøvennlig versjon....

*EDIT* Nå kom jeg plutselig inn på carwings igjen, men får kun oppdatert iht batteristatus 0727 i dag så totalt meningsløst.
2020 Nissan Leaf E+ 62 N-Connecta
2018 Tesla model X 75D
*SOLGT* 2015 Nissan Leaf Acenta
*SOLGT* 2015 Tesla model S70D
*E-tron quattro reservert(kansellert)

nr1rayner

Må fortsatt trykke oppdater 4-5-6 ganger for å få en faktisk oppdatering på batteristatus..
Trondheim
-13 Leaf Tekna, Norsk bil

Har eid -92 Kewet El-jet 2
Og en hel haug av fossile biler (og moped, MC, ATV, traktor), alt fra Ligier Ambra til Ford Transit

Smasher

Håpløst!!! Jeg var av de heldige der bade Nissan sin app og Leaf Manager fungerte flott, etter "oppdateringe" er det flaks vis jeg får dem til og virke......

Rep

Sitat fra: Smasher på torsdag 15. oktober 2015, klokken 13:51
Håpløst!!! Jeg var av de heldige der bade Nissan sin app og Leaf Manager fungerte flott, etter "oppdateringe" er det flaks vis jeg får dem til og virke......
Hei
Får no logge inn på Leaf Manager hvis eg bruker asia serveren , og det gamle brukernavn ikkje mailadressen :-D
Tesla S85 2013
kjøpt desember 2016
Nissan Leaf 2014 Acenta
kjøpt brukt juni 2015 km 17000 solgt 2019 86oookm
Bmwi3 120kw kjøpt ny april 2019

Journey

Er det ingen som har fått noko fornuftig svar på kvifor dette ikkje fungerar?
Det virkar til at det er større sjans for å koma inn på tider av døgeret folk flest ikkje skal varme bilen sin, men mellom 06.00 og 08.00 er det jo heilt umogleg. Eg har difor tenkt at det er tenarkapasiteten deira det er noko i vegen med.

kornman

Jag kan meddela att det är lika illa i Sverige. Men det har ni nog anat redan.
Idag fick jag ett mail från Nissan där man ber om ursäkt, och att man nu åtgärdat problemet och att carwings nu är i funktion. Se mailet nedan.

Tror ni att det fungerar?  Nejdå!
Leaf Manager säger "okänt fel (NumberFormatExeption)"
------------------------------------------



Hej Lars-Erik,

Tack för ditt e-postmeddelande skickat den 9 oktober till Nissan kundtjänst gällande Carwings.

Ditt referensnummer för denna kontakten är: 1-596828731.

Vi ursäktar för sent svar.


Vi vill meddela dig att Carwings-applikationen skall vara i funktion igen. Vi hoppas du får bra använding av Carwings-tjänsten nu när det börjar bli kyligt ute.

Vi vill be om ursäkt för den tid applikationen låg nere, och de olägenheter detta kan ha orsakat dig.

Om du skulle ha några frågor kring detta eller har andra funderingar, så tveka inte att kontakta oss! Du når oss på telefonnummer 08-50 10 30 00.



Vi hoppas att du finner detta hjälpsamt.

Är det något annat du undrar över är du välkommen att kontakta oss igen så hjälper vi dig gärna. Om du är intresserad av att boka en testkörning så får du gärna kontakta oss på telefon 08-50 10 30 00 vardagar mellan 09.00 och 17.00. Vill du ladda ner en broschyr, så kan du göra detta längst upp på vår hemsida under rubriken "tjänster".

Med vänliga hälsningar,

Sandra

Nissan kundtjänst Sverige
Öppet tider: Vardagar 09.00-17.00
Tel: 08 50 10 30 00
E-Mail: sweden@nissan-services.eu
Hemsida: www.nissan.se
NISSAN. Innovation that excites.

Erik182

Lurer på hva som skal til for at Nissan får fortgang på å fikse carwings. Hva om man går samlet og klager de inn til forbrukerrådet feks?

Leaf Manager er delvis oppe å går for meg. Prøver å starte klima via appen. Noen ganger så går det, andre ganger så starter den timer.
Noen andre som har det samme problemet? Bruker Japan/Asia servern
2015 hvit Nissan Leaf Acenta

Carl Anton Stenling

Hvis Nissan ikke får orden på dette innen rimelig tid så bør nok Elbilforeningen rette en samlet henvendelse til Nissan.
Jeg arbeider selv med IT i et forsikringsselskap. Hvis vi hadde hatt en tilsvarende langvarig driftsutfordring så ville det blitt satt krisestab i selskapet. Billeverandørene har tydeligvis et vesentlig mer avslappet forhold til hva kundene må finne seg i.
Hyundai Ioniq 2019
Tesla Model 3 2019
Nissan Leaf 2015
Lommedalen, Bærum

muggost

Har fått svar på henvendelsen... med en meget fyldig bruksanvisning....
Jeg prøver å sette på forvarming av bilen til i morgen tidlig, også får jeg teste fremgangsmåten under da :)

"Takk for at du har kontaktet Nissan Kundeservice.


I forbindelse med din henvendelse vedrørende problemer med dine Carwings-tjenester beklager vi de ulemper dette har medført.

I forbindelse med din tidligere henvendelse til Nissan LEAF Kundeservice angående Carwings-tjenesten, kan vi informere deg om at innloggingsproblemet nå skal være løst. Vi kan også informere om at teknisk avdeling holder på med vedlikehold som kan gjøre at Carwings tjenestene kan være ustabil i dag og i morgen. Vi oppfordrer deg til å fortsette å prøve igjen og gjøre innstillinger i bilen. Ta kontakt over helgen med oss igjen dersom du fremdeles har problemer med Carwings og gjerne legg ved skjermbildet på mail.

Gå i bilen og skru den på, gjør så følgende:

Informasjonskanal innstillinger:
Trykk "Menu"
Så "Carwings"
Deretter "Carwings innstillinger"
Trykk så på "Informasjonskanal innstillinger"
Velg her "Laste ned automatisk"
Velg så "Nedlastingsinterval"
Velg innstillingen "På" (Dersom den er på, slå den da av og så tilbake til på).

Del kjøretøyets informasjon:
Trykk "Menu"
Så "Carwings"
Deretter "Carwings innstillinger"
Sjekk at Generelle varsler er slått på (Dersom den er på, slå den da av og så tilbake til på).
Velg så "Data Opplastingsinnstillinger"
Sjekk at "Del kjøretøysinformasjon" er slått på (Dersom den er på, slå den da av og så tilbake til på).
Om du har innstillingen "Del kjøretøysinformasjonen når slått på" sjekk at den er slått på (Dersom den er på, slå den da av og så tilbake til på).


Data overføringsoppsett:
Trykk "Menu"
Velg så "Innstillinger"
Trykk så på "Telefon og Carwings"
Trykk "Data overføringsoppsett"
Trykk deretter på "Velg leverandør" (her står det som regel Telenor)
Sørge for at den står på "Automatisk oppsett" (står den på "Automatisk oppsett" kan du flytte den til "Manualt oppsett" så flytte den tilbake til "Automatisk oppsett")

Trykk "Menu", slå bilen av og så på igjen.
 
Etter at du har fullført disse stegene må du oppdatere i bilen og på nettkontoen din.

I bilen finner du oppdateringen ved å trykke på:
"Zero Emission"- knappen (ser ut slik e) trykk så "Update Stations" (Oppdater stasjoner) og velg "Near Current Location" (Nær gjeldende plassering).

På nettkontoen din:
Når du er logget inn på din Carwings-profil på nett, vil du på høyre side se en blå firkant med en hvit pil, under står det "oppdater", klikk på denne.

For å få CARWINGS til å fungere må du aktivere sikkerhetsopplysningen i navigasjonen på din Nissan LEAF.

1.      Gå til bilen og slå den på, deretter trykker du "Menu".
2.      Trykk på "Carwings"
3.      Trykk så på "Carwings Innstillinger".
4.      Trykk på "Sikkerhetsinnstillinger".
5.      Dersom brukernavn og passord er fyllt inn kan du gå rett til steg nr. 8.
6.      Trykk på "BrukerID", og tast inn ditt brukernavn, trykk "OK".
7.      Trykk så på "passord" og tast inn ditt passord, trykk så "OK".
8.      Du trykker nå på "Aktiver Sikkerhetsinnstillingene", du vil få et spørsmål om du vil sende aktiveringen nå, til dette trykker du "JA". Den vil nå begynne å koble opp til nettverket og sende sikkerhetsopplysningene til systemet. Hvis dette går igjennom til systemet vil du få en boks opp som sier "Sikkerhetsinnstilligene aktivert".

Det kan ta opp til 2 timer etter aktiveringen av sikkerhetsopplysningene før din Carwingstjeneste er ferdig aktivert.

Det vil også være fint om du kunne avinstallere, reinstallere applikasjonen, restarte telefonen og deretter gjøre et nytt innloggingsforsøk.

Dersom du fortsatt opplever problemer med Carwings-tjenesten, anbefaler vi deg å sjekke bilikonet på skjermen i bilen:

Opplever du fortsatt problemer med din Carwings-tjeneste kan det skyldes at bilikonet på skjermen i midtkonsollen er grått med en diagonal strek og da må du kontakte en Nissan-forhandler som må aktivere hovedenheten i bilen.

Du kan sjekket nettverks/deknings signalet som følgende:

Trykk på "Menu" knappen (på høyre side av skjermen).
Trykk på "Carwings".
I høyre hjørnet av  h er det et lite ikon, som ligner en bil.

Dette ikonet kan være følgende:
Hvitt: Alt er fint, bilen er på nett og har signal med signal barer/buer over det.
For optimal dekning skal det være 3 signal barer/buer eller mer. Du kan da logge inn med brukernavn og password.
Grått: Bilen har ikke signal der er nå, prøv å flytte den for å komme  på nett og få signal. Dersom dette ikonet ikke blir hvitt selv etter at du har flyttet bilen til forskjellige steder, vil du måtte ta bilen til en forhandler for en TCU reset, slik at den kan få signal og komme på nett.


Hvis du har flere spørsmål eller ønsker å arrangere en prøvekjøring kan du gjerne ta kontakt med oss ved Nissan LEAF Kundeservice på 800 800 98. Du kan også finne mer informasjon om Nissan LEAF og andre elektriske kjøretøy på nettsiden vår www.nissan.no. Vi er også tilgjenglig på Click-to-Chat på www.nissan.no/leaf.

Du kan gjerne også kontakte en av våre dedikerte Nissan LEAF eksperter i vårt nettverk av autoriserte forhandlere. For en oversikt over Nissan LEAF forhandlere i Norge, vennligst gå inn på http://www.nissan.no/#tools/find-it.

RunnerM5

Det der kjenner jeg at det er helt uaktuelt at jeg setter i gang med, reiser innom Birger N Haug med vår 2 uker gamle leaf og de skal få stille inn det som trengs for at den skal fungere som det stod i salgsannonsen og som ble demonstrert under salgsprosessen.

2020 Nissan Leaf E+ 62 N-Connecta
2018 Tesla model X 75D
*SOLGT* 2015 Nissan Leaf Acenta
*SOLGT* 2015 Tesla model S70D
*E-tron quattro reservert(kansellert)

Recursos

Jeg hentet ut min nye Leaf Nordic idag og Carwings har fungert utmerket i hele ettermiddag/kveld. Litt tregt på nettsiden, men appen og dens funksjoner har fungert for min del ihvertfall..  :)
2015 - Leaf Nordic 6,6kW

vangli

Jøss, når jeg prøvde Carwingsappen på android i dag virket den med en gang. Jeg tror ikke helt mine egne øyne. For ordens skyld har jeg overhodet ikke fulgt den håpløse veiledningen som Nissan også har gitt meg etter min henvendelse. Det var pålogging til Carwingsserverene som var problemet, ikke innstillinger.

Forøvrig fungerer Leaf Manager med asia server helt utmerket for meg. Tidsinnstillinger og alt virker. Europa (alt) virker også, men da uten timer muligheter. Europaserveren gir fremdeles feil på pålogging.

Mvh Bent
Leaf eier fra 24/1-2012

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA