Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: vinterdekk Nexen Winguard Sport 245/45 R19 102V XL BSW Nexen Winguard Sport 245

Startet av overter, mandag 16. november 2015, klokken 10:52

« forrige - neste »

overter

Etter hvert nærmer vi oss blå på vestlandet og har observert at varmeanlegget leverer svært varierende temperatur ut fra vifta. Med en gang jeg starter opp er det god og varm luft men etter ca 10 min er det stort sett kald luft som blåser. Er det et problem som andre opplever? Hjelper ikke så mye øke innstillingen på temperaturen heller.
2019 Hyundai Kona
2015 Renault ZOE Intense 43Kw - 11KW lader

zbk

Forrige vinter oppdaterte Renault biler pga et problem som høres ut som det du opplever der. Etter en liten stund virket det som om varmen slo seg av.

Ta kontakt med forhandler og sjekk om din bil har fått den oppdateringen.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

aronesen

Hadde bilen inne i dag bl.a. for sjekk av varmeapparatet. Fikk da konstatert lekkasje i aircondition anlegget. De sa at dette hadde en sammenheng med varmeapparatet, men at de ikke hadde opplevd denne feilen før, så de måtte ta kontakt med teknisk avdeling for å finne ut hvordan de skal gå fram  for feilsøking og retting.

Så da må jeg bare vente til de ringer. I mellomtiden er det ingen gass i ac anlegget. Men det tror jeg går greit. Årstiden tatt i betraktning...  ::)
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

K S

Zoe har da også varmepumpe? Har du ikke gass i A/C, har du heller ikke gass i varmepumpe, da det er samme kompressor og system som er i bruk ved kjøling og oppvarming, det sitter en fireveisventil som reverserer prosessen.
Vil tro det ikke er gunstig å kjøre verken varme eller kjøling når det ikke er gass på systemet.

hsa77

Zoe har varmepumpe. Ingen gass, ingen varme.  Ikke bra at verkstedet ikke vet det. Så denne feilen må nok utbedres raskt, det blir vanskelig å avise frontruta uten varme...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

Rav4_EV

Zoe har vel elektrisk tilleggselement ala Leaf gen2 for ekstremt kalde dager, tenker jeg.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

K S

Problemet er at gassen/kjølemediet også skal smøre, hvis kompressor-A/C-varmepumpe går uten kjølemedium kan det få større og mer ubehagelige konsekvenser.
Jeg ville ikke kjørt en kompressor tørr.....

erik e

Kompressor går vel ikke når det er tomt for gass. ??
Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt





Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

aronesen

Kan bekrefte at bilen var relativ kald i morges. Måtte nesten fram med skrapa.
Omtrent null varme kan også bekreftes...  >:(
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

hsa77

Sitat fra: Rav4_EV på lørdag 17. oktober 2015, klokken 08:05
Zoe har vel elektrisk tilleggselement ala Leaf gen2 for ekstremt kalde dager, tenker jeg.
Mye mulig det, men det spørs jo hvordan programvaren i bilen styrer evt tillegsvarme.  Dersom bilen vet at vp fint skal håndtere temp ned til f.eks -10, er det ikke sikkert at den vil koble inn tillegsvarme dersom det er varmere?

Uansett må en feil ved vp utbedres før bilen er brukbar i Norge i høst/vinter sesongen...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

TM

#10
Varmeapparatet i Zoe er det ikke helt lett å bli klok på. Jeg lånte en demobil nylig og har ikke frosset så mye siden jeg kjørte boble på 60-tallet. Det verste var at det blåste kald luft selv da jeg ventet på lading ved en 22 kw ladestasjon. (som også tok mye lenger tid enn oppgitt). Hin erfaring var at det bare virket når det stod innstilt på manuell, men også da var det litt tilfeldig om de blåste kaldt eller varmt. Det virker som dette kan være et problem med flere Zoe. Riktignok finleste jeg ikke instruksjonsboken, men på andre biler har jeg aldri hatt problemer med å slå på varmeapparatet. Mulig det er en fransk patent  ;)

Rav4_EV

Det var en oppdatering av software i vinter som fikset en bug der varmeapparatet begynte å blåse kaldt etter en tid.
Mulig noen biler er glemt.
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

hsa77

I eco-modus kan ZOE være litt gjerrig på varmen. Skru av eco og bilen blir god og varm, men du bruker da selvfølgelig mer strøm...
2015 Renault ZOE Intense (R240) - solgt
2017 Renault ZOE Intense ZE40
2014 Tesla S85 (classic RWD med AP1)

bjaolsen

Jeg hadde i dag plutselig kald bil.... Kjørte ikke i ECO, men klarte ikke å få noe varme. Prøvde både defroster og maks temp, uten reaksjon.

Kom på at jeg hadde ECO på da jeg startet så jeg gjorde et forsøk på å stoppe, slå av og så starte og kjøre videre - varmt ble det.
bjaolsen

2015 Zoe 43kW
Jeg jobber i ABB, men er ikke direkte involvert med hurtigladere

aronesen

Og da var varmeapparatet i orden igjen.
En litt løs kobling ved torpedoveggen var årsaken til gasslekasjen.
Motorforum på sandnes løste dette ganske raskt og jeg fikk kostnadsfri lånebil mens de feilsøkte og reparerte.

Deilig å sette seg inn i en varm bil i morges..  :)
Renault Zoe Intens 43kW, Grå Neptune

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA