Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Tectylbehandling tvilling

Startet av PokerFjes, søndag 15. november 2015, klokken 16:35

« forrige - neste »

PokerFjes

http://www.fortum.no/privat/stromkunde/stromavtaler/ladebonus/

"Nå kan du som elbileier få gratis lademinutter når du kjøper strøm fra Fortum til boligen din! Vår nye strømavtale Fortum Ladebonus, gir deg opprinnelsesgarantert strøm til boligen, samtidig som du får en bonus med gratis ladetid på Fortum Charge & Drives ladestasjoner. Og du får alt samlet på én faktura. "

✓ 100% fornybar strøm
✓ Opp til 800 lademinutter i bonus per år
✓ Strøm og ladebforbruk på en regning
✓ 29 kr i fastbeløp/mnd og 6,30 øre/kWh i påslag
✓ Etterskuddsvis betaling   

Umiddelbart ser jeg ingen informasjon på hvordan man tjener opp disse bonusminuttene, noen andre som vet?

Jeg har Norgesenergi idag, med 29kr fastbeløp/mnd og 2,84 øre/kWh. Hvis jeg går for denne dealen, vil jeg med 40k kWh/årlig forbruk få en minuttpris på 1,73kr på Fortums hurtigladere. Hvis jeg klarer å lade alle 800 minuttene på et år. Med et litt mer normalt forbruk på 25k kWh/årlig vil prisen pr fortum-minutt være ca 1.08kr/minutt.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

tutti

Jeg har Fortum strømleie idag og har prøvd å sjekke mer på min side, men denne avtalen er foreløpig ikke tilgjenglig.

svingen

det står vel "meld intresse her" så kommer vel snart da,litt iriterende med så mye info og enda ikke "ute" :)
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

MortenRA

Det har jo lagt i luften at dette skulle komme, og jeg stiller meg positivt til en slik løsning.

Men utfra den prissettingen som er skissert, ser jeg raskt at en skal bruke hurtiglading ganske mye gjennom året før dette vil lønne seg for en gjennomsnittlig husholdning á 20.000kW. Dette når en sammenligner med de rimeligste strømabonnementene fra øvrige leverandører.
Tesla Model S 75D - Soon to come

Olee

Forsåvidt god tanke fra Fortum (iallefall hvis du hurtiglader mye), men med 29kr/mnd + 6,30 øre/kWh så beholder jeg heller gamle leverandøren og betaler for de minuttene jeg hurtiglader for!

kodalse

Som både MortenRA og Olee påpeker skal man nok hurtiglade en del for å få dette til å gå opp.
For egen del er det nøyaktig kr 1608,- mer i året ved anslag på 20000 kWh. (Jeg har da spotavtale uten månedsavgift og påslag)

På den andre siden skal andre leverandører ha det mangedobbelte av dette for sine "fribrukavtaler".
For de som har Fortum som mest fornuftige leverandør kan se på fastprisen hos andre opp mot drøyt 1600 som fortum skal ha.
Det morsomme er jo at om du bestiller strømmen på hytta med kanskje en fjerdedel av forbruket får du i realiteten fri hurtiglading for bare kr 6-700,- i året.

Kanskje en tanke likevel, men hva ligger i uttrykket opp til 800 lademinutter?
Trondheim
HAIBIKE Sduro HardNine 4.0 - 2017, Model 3 RN107XXXXXX, Nissan Leaf 2012 - Webasto bensinvarmer 2015, Saxo 97 Li batteri  - 2013, Ecoride elsykkel    - 2012

zbk

Opp til 800minutter antar jeg er 200minutter godskrevet pr kvartal (eller 66min pr mnd). Gyldig i ett år og man mister ubrukte minutter når året er gått.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

dodyara

It is 2 øre per 1 kWh consumed.

Ladebonus – Du opptjener bonusminutter basert på ditt strømforbruk. Du kan maksimalt opptjene en bonus på 800 kr pr år. Bonusen beregnes med 2 øre per kWh på forbruk opp til maksimalt 40 000 kWh per år. Forbruk over dette beregnes det ikke ladebonus av. Opptjente bonusminutter trekkes ifra på neste faktura. Dersom du ikke har ladet eller har ladebonus til overs, overføres beløpet til neste måned. Strømavtalen og bruk av ladebrikken blir fakturert hver måned, på samme faktura. Opptjente bonusminutter må benyttes innen 12 måneder etter at bonusen ble opptjent. Deretter bortfaller bonusen. Bonusen kan ikke utbetales i kontanter eller trekkes ifra på strømfakturaen. Bonusen er personlig, og kan ikke overføres til andre. For å opptjene lademinutter må du ha en ladebrikke fra Fortum Charge and Drive. Ved sms eller kredittkortbetaling for lading, opptjenes ikke ladebonus. Fortum forbeholder seg retten til å avvikle avtalen, med en måneds varsel, dersom det av forretningsmessige grunner ikke lenger er mulig å tilby ladebonus. Opptjente bonusminutter vil da kunne bortfalle. Ved oppsigelse av strømavtalen vil opptjente bonusminutter kunne benyttes frem til utløpsdato, eller til brikken blir sagt opp. 

RaBalder

Det hørtes ut som et komplisert produkt å sette seg inn i.

Og med tanke på om man kan spare noe. Ja det kan man vel.

Men en strømleverandør vil jo ikke dele ut penger gratis til kunder.
Så noen gullgruve for forbrukeren kan det nå uansett ikke være.

PokerFjes

800 minutter er ikke mye på et år for de som hurtiglader i ny og ne. Min støtte til Fortum vil nok begrense seg til å bruke deres ladere når jeg kan.
2016 VW e-Golf; VP, Limestone Grey - http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,23094.0.html
2000 VW Caravelle 2.5 TDI Syncro
1994 Toyota Landcruiser VX 4.2TD

Stian Mathisen

Hei,

Stian fra Fortum her. Hyggelig å se at dere snakker om vår nye strømavtale!

Dersom dere har noen spørsmål om Fortum Ladebonus, eller andre ting som angår Fortum, må dere gjerne stille dem til meg her i tråden, eller sende meg en epost på stian.mathisen@fortum.com

Med vennlig hilsen
Stian Mathisen
Kommunikasjonsrådgiver i Fortum
Med vennlig hilsen
Stian Mathisen, kommunikasjonsrådgiver i Fortum
stian.mathisen@fortum.com

svingen

Sitat fra: Stian Mathisen på mandag 19. oktober 2015, klokken 08:58
Hei,

Dersom dere har noen spørsmål om Fortum Ladebonus, eller andre ting som angår Fortum, må dere gjerne stille dem til meg her i tråden, eller sende meg en epost på stian.mathisen@fortum.com

Med vennlig hilsen
Stian Mathisen

så fint dere er her på forumet! :)
er det her i produksjons? ser fremdeles det står som "meldt interesse"
peugeot ion 2011 med OVMS,DAB radio,sykkel hengerfeste.
Bor i Nittedal (oslo)

Stian Mathisen

Sitat fra: svingen på mandag 19. oktober 2015, klokken 16:11
Sitat fra: Stian Mathisen på mandag 19. oktober 2015, klokken 08:58
Hei,

Med vennlig hilsen
Stian Mathisen

så fint dere er her på forumet! :)
er det her i produksjons? ser fremdeles det står som "meldt interesse"

Takk for velkomsten  :)

Akkurat nå tester vi ut avtalen med noen utvalgte kunder, for å sjekke at alt fungerer som det skal. Etter den fasen er unnagjort, kommer vi til å kontakte alle som har meldt interesse gjennom våre nettsider (som dere fortsatt kan gjøre på fortum.no/ladebonus), og også åpne for bestillinger.

Med vennlig hilsen
Stian Mathisen
Med vennlig hilsen
Stian Mathisen, kommunikasjonsrådgiver i Fortum
stian.mathisen@fortum.com

elbil-1

Hei Fortum / Stian

Jeg har et spørsmål om ladere på coop extra butikker i østfold. Ser at det er en avtale med coop og at det skal ut endel ladepunkter ved butikkene. Flott!

Jeg kjørte forbi coop extra i Halden her om dagen og avdekket endel småting:

Ladeplassene (4stk) er ikke skiltet eller merket på noe vis (unntatt et gammelt skilt med "ladeplass") og alle var opptatt av dieselbiler! Er det noen planer om å merke plassene skikkeli? Helst både med markering på asfalten og med skilt på vegg med "reservert for LADENDE elbiler" ?

Det er også innført betaling for ladingen , men dette vil da trolig bare virke negativt på bruken, da lokalbefolkningen ikke vil ha noe incentiv for å droppe innom coop for å handle kontra å heller benytte annen butikk uten lading - da man like gjerne lader hjemme gratis...

Hadde det vært gratis lading (som andre forum ladere på andre kjøpesentra i østfold) hadde man nok lettere valgt et lengre handlestopp hos coop...

Hva tenker dere og coop om disse tingene?

tutti

Sitat fra: elbil-1 på tirsdag 17. november 2015, klokken 05:12
Det er også innført betaling for ladingen , men dette vil da trolig bare virke negativt, da lokalbefolkningen ikke vil ha noe incentiv for å droppe innom coop kontra kiwi uten lading - da man like gjerne lader hjemme gratis...
Hvor mye koster det her?

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA