Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Elbilsalget måned for måned

Startet av ellen, søndag 15. november 2015, klokken 15:16

« forrige - neste »

olegregert

Jeg var der igår for å hurtigladebilen min men DC løsningen fungerte ikke
Det er beklagelig at det ikke fungerte. Jeg kun ikke ringe Fortum fordi telefon lå hjemme.

Panduck

Sitat fra: olegregert på mandag 09. november 2015, klokken 07:54
Jeg var der igår for å hurtigladebilen min men DC løsningen fungerte ikke
Det er beklagelig at det ikke fungerte. Jeg kun ikke ringe Fortum fordi telefon lå hjemme.

Det er grunner til at ladelokasjoner med en enslig DC lader ALDRI benyttes i planlegging av kjøretur her med mindre man har støm for å komme seg vidre til en neste ladelokasjon.

v-i-c

Det er sikkert en god grunn for at man ikke ferdigstiller installasjonen her.

Husk at f.eks Kiwi Mølla (Thorwald Meiersgate 11) stod en stund i sommer før den ble opprativ

Det kunne vært fint om det ble gitt litt informasjon om hva status egentlig er og når en kan vente at arbeidet ferdigstilles
-- -- --
Svart Zoe Intens 2015 (43 kw)
-- -- --

v-i-c

Innstalasjonen på Bogstad Kiwi er fremdeles ikke ferdigstilt.

Lader leser fremdels ikke brikke fra Fortum.

Det står fremdels et tomt findament klart med strømledning og venter en hurtiglader.
-- -- --
-- -- --

Leon

Var innom og prøvde hurtigladeren i morges (CHAdeMO). Den fungerte bra, men effekten var dårlig. 5,9 kWt på 23 minutter - fra 47% til 71% (målt med Leaf Spy). Startet på 30kW, men gikk raskt ned til 20kW. På slutten ga den bare vel 7kW. Kan ha noe med batteritemperaturen å gjøre, men den var dog nesten +9C da jeg avsluttet. Er vant til litt bedre...

Laderen var gratis å bruke, så ikke nødvendig med bruk av brikke.
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

Panduck

Sitat fra: Leon på fredag 27. november 2015, klokken 12:50
Var innom og prøvde hurtigladeren i morges (CHAdeMO). Den fungerte bra, men effekten var dårlig. 5,9 kWt på 23 minutter - fra 47% til 71% (målt med Leaf Spy). Startet på 30kW, men gikk raskt ned til 20kW. På slutten ga den bare vel 7kW. Kan ha noe med batteritemperaturen å gjøre, men den var dog nesten +9C da jeg avsluttet. Er vant til litt bedre...

LEAF'ene lader tregt når det er kalt. Må nok ha en KIA innom for å teste hva laderen kan levere :P

v-i-c

Testet du "AC Hurtigladeren/handle laderen" eller DC lader?

AC22kW har aldri virket med brikke.
A kontakten har de svenske telefondamene klart å starte
Må da oppgi stolpe nummer 193. Det er litt dumt at Stolpe nummer ikke er merket på laderen. 
-- -- --
-- -- --

Panduck

Sitat fra: v-i-c på fredag 27. november 2015, klokken 13:14

Det står da ganske greit beskrevet hva han prøvde, men det ble vel hoppet over slik at man kunne dra frem klage på AC laderen.

Leon

Testa faktisk også Elbilforenings ladebrikke på AC-laderen, og den ga tilsynelatende ok respons. Prøvde imidlertid ikke å lade der.
Nissan EuroLeaf 2013 Tekna

v-i-c

Sitat fra: Leon på fredag 27. november 2015, klokken 13:42
Testa faktisk også Elbilforenings ladebrikke på AC-laderen, og den ga tilsynelatende ok respons. Prøvde imidlertid ikke å lade der.

ER DET NOEN SOM HAR KLART Å LADE MED BRIKKE PÅ STOLPE 193?
-- -- --
-- -- --

AmocoCadiz

Sitat fra: Panduck på fredag 27. november 2015, klokken 13:17
Sitat fra: v-i-c på fredag 27. november 2015, klokken 13:14
Nei, han var uheldig å skrive ChaDeMo, det må jo skrives langt mer tydelig på fransk;
"den Gamle Europeiske Steinalderladeren som alle andre bruker"...sic

Det står da ganske greit beskrevet hva han prøvde, men det ble vel hoppet over slik at man kunne dra frem klage på AC laderen.
Nei han brukte betegnelsen ChaDeMo, skulle tydeligvis vært på fransk, "Den GAMLE JAPANSKE STEINALDER LADEREN på opp mot 120kW alle andre bruker"....sic

3irikur

Sitat fra: v-i-c på søndag 29. november 2015, klokken 10:26

JEG TROR AT HVIS NOEN HADDE PRØVD SÅ HADDE DE SAGT I FRA!
Nissan Leaf Acenta 2014 - Solgt og levert når Amperaen kom

Blå Ampera-e 2017

AmocoCadiz

Sitat fra: 3irikur på mandag 30. november 2015, klokken 17:38
Sitat fra: v-i-c på søndag 29. november 2015, klokken 10:26

JEG TROR AT HVIS NOEN HADDE PRØVD SÅ HADDE DE SAGT I FRA!

HA HA, MORSOMT, DOG HØRTE IKKE HELT HVA DU SA, GJALDT DET DEN BRENNHETE NYE AC43 STANDARDEN.....?

Joakim Sveli

Hei. Vi har noen utfordringer med ladestasjonen på Bogstad. Den vil bli supplert til uken med en mer stabil ladestasjon.
Ansatt i Fortum Charge & Drive Norge
Har kjørt 64000 km i Think (2008), solgt sep2011-  Har kjørt 69000km Leaf (fra nov 2011-okt 2014)- 
Kjører TMS 60, 2014 mod, kjørt 71 000 per jun 2016

ellen

Nå har det siste betong fundamentet fått påmontert en hurtiglader til, en ABB lader med ChaDeMo og CCS.
Testet idag med Fortum ladebrikke og fungerte perfekt, så nå er det 2xChaDeMo, 2x Combo CCS og 2x 22kW AC på dette stedet. BRA Fortum  ;)
E-up    2014
E-golf  2014

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA