Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Gearboks gone etter 25000 km

Startet av Per Christian Horvath, fredag 13. november 2015, klokken 09:58

« forrige - neste »

Per Christian Horvath

Hei alle sammen!

Jeg har da vært så smart (men kanskje dum) og kjøpt min første EL-bil. og siden jeg er 20 år, og plastikk fortsatt er gøy så gikk jeg for en ALT for overpriset EL-golf med litt plastikk på.. (ja, man må lære den vansklig måten tror jeg  :o )

Uansett det jeg lurer på er!
Kjøpte en 2014 modell UTEN varmepumpe.

dere som har hatt disse bilene en stund kan vel fortelle meg litt om rekkevidde? Jeg pendler Oslo - Skedsmo hver eneste dag (GUD SKAL BLI DEILIG OG SLEPPE OG STÅ I KØ!)

Hvordan er deres erfaringer med rekkevidde på E6 midtvinters og sommerhalvåret? Ta i betrakning at jeg er ung gutt så tror "kanskje" at mitt høyre bein er litt tyngere en deres til tider... (Se forsikringspriser  ::) )

Gleder meg jo veldig til og få meg en ny bil og skal bli deilig og sleppe det mase og sjaset med og skru bil hver søndag fordi bilen har havarert.

Er det noen andre ting jeg må huske på som førstegangs eier av El-bil?

oaarum

Sitat fra: Per Christian Horvath på mandag 12. oktober 2015, klokken 16:08
fortsatt er gøy så gikk jeg for en ALT for overpriset EL-golf med litt plastikk på.. (ja, man må lære den vansklig måten tror jeg  :o )

Du som kjøpte den blå med eksospotter? Oettinger eller Rieger stylet?
2015 e-Golf ventepumpe
Passat GTE prod uke 11

np

Pendler selv mellom Skedsmo og Fornebu. Går 2 turer frem og tilbake før jeg MÅ lade. Men lader hver dag, siden jeg aldri vet hva som skjer etter jeg kommer hjem. Kjører som jeg vil, mao. nyter responsen så ofte jeg kan.

Ellers sparer du litt på kollektivfeltet til Furuset, men fra Furuset til Olavsgård er det et sant mareritt. Men da er det bare å slå på ACC, skru på stereoanlegget og "nyte" turen.
NP

VW e-Golf (2016)
Tesla Model 3 (Avbestilt)
Tesla Model X 100D (2018)

Ohm

Gratulerer med flott bil.  Den blir du fornøyd med. Regn ca 10 mil på vinteren og inntil 17 på sommeren.  regnvær og slaps er det som tar mest rekkevidde i tillegg til utstrakt bruk av varme. Selv har jeg montert dieselvarmer.
Tesla modell 3 LR levert april 2019
Toyota Landcruiser 150 fra 2011

Jacooobs'n

En polyethylen sminket bil har helt sikkert ikke originale hjul så greit å opplyse litt om det. Den Oettinger'n med effektanlegg var vel avbildet med 20" men leveres med 19" om jeg ikke husker helt feil. Selv 18" spiser en del av rekkevidden..
2015 Pacific Blue e-Golf med VP på 18"
2011 Mercedes GL 350 Bluetec
1996 Nissan Skyline GTR

Per Christian Horvath

Sitat fra: oaarum på mandag 12. oktober 2015, klokken 17:18
Sitat fra: Per Christian Horvath på mandag 12. oktober 2015, klokken 16:08
fortsatt er gøy så gikk jeg for en ALT for overpriset EL-golf med litt plastikk på.. (ja, man må lære den vansklig måten tror jeg  :o )

Du som kjøpte den blå med eksospotter? Oettinger eller Rieger stylet?

Oettinger ja :) stemmer det, kommer på mandag!

Per Christian Horvath

Sitat fra: Jacooobs'n på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 08:20
En polyethylen sminket bil har helt sikkert ikke originale hjul så greit å opplyse litt om det. Den Oettinger'n med effektanlegg var vel avbildet med 20" men leveres med 19" om jeg ikke husker helt feil. Selv 18" spiser en del av rekkevidden..

leveres med 20" på, har tenkt tanken selv ja. blir det for ille så får jeg bytte meg ned en strl. på felg! :)

Per Christian Horvath

Sitat fra: Ohm på mandag 12. oktober 2015, klokken 22:04
Gratulerer med flott bil.  Den blir du fornøyd med. Regn ca 10 mil på vinteren og inntil 17 på sommeren.  regnvær og slaps er det som tar mest rekkevidde i tillegg til utstrakt bruk av varme. Selv har jeg montert dieselvarmer.

takk for god tilbakemelding! :)

Per Christian Horvath

Sitat fra: np på mandag 12. oktober 2015, klokken 17:54
Pendler selv mellom Skedsmo og Fornebu. Går 2 turer frem og tilbake før jeg MÅ lade. Men lader hver dag, siden jeg aldri vet hva som skjer etter jeg kommer hjem. Kjører som jeg vil, mao. nyter responsen så ofte jeg kan.

Ellers sparer du litt på kollektivfeltet til Furuset, men fra Furuset til Olavsgård er det et sant mareritt. Men da er det bare å slå på ACC, skru på stereoanlegget og "nyte" turen.

Det var oppløftende! :) hadde håpet frem og tilbake til jobb + litt småkjøring. høres ut som det skal gå fint!

ses i kollektivfeltet!  :P

elektro

Det går brillefint! :) Selv tur/retur Oslo-Gardermoen går bra..

Når det gjelder dette med rekkevidde, vil jeg bare nevne at de fleste begynner å bli litt stressa når bilen plinger for andre gang med ca. 17 km. igjen og forteller at kjørekomforten nå blir redusert. Dvs. at aircondition, varmetråder i rute etc. skrur seg av. Opplevd rekkevidde kan derfor være noe lavere enn faktisk rekkevidde. Vi andre synes bare det er gøy! ;D
2019 mod. e-tron 55 quattro Fast Track, levert 19/3/2019
2016 mod Model S 75D facelift AP1 uncorked, SOLGT
2015 mod. e-Golf m/VP, levert 19/5/2015

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA