Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Vurderer E-Golf.

Startet av Kethorp, fredag 13. november 2015, klokken 06:35

« forrige - neste »

Kethorp

Min Airbaglampe lyser konstant på en 2010 modell. R&S har diagnostisert og målt seg fram til at det stammer fra beltestrammer eller setebeltelås.
Har noen en ide om hva som kan gjøres. Bilen har ikke kollidert eller opplevet noe som skulle tilsi at dette har skjedd noe. Den bare dukket opp når min datter skulle starte bilen.
Kethorp i Oslo
Rød Think Classic 2002 - fra 2005
Rød Think City 2010 (Zebra) - fra 2013
BMW i3 94kw 2017 - fra 2017

Go-carter

Hva med å skifte den ut? Alternativt sjekke om det er dårlig kobling, men det vet vel R&S hvis de har diagnostisert. Setebeltelås tror jeg ikke er en del av Airbag-systemet, men beltestrammer derimot er det.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

BauDemo

It will be interesting to know how have they tested this.

To my knowledge the Airbag ECU is sending messages on the CAN Bus with information on the condition of the SRS and Airbag. The PCU on a Gen2 car is listening for these messages and then turning the lamp on if it finds that there is a problem.

I don't know of any tool that actually checks for these messages - but maybe I have missed something so it will be very interesting to know how and what have R&S tested. Can you ask them?


Sitat fra: Kethorp på mandag 12. oktober 2015, klokken 13:19
Min Airbaglampe lyser konstant på en 2010 modell. R&S har diagnostisert og målt seg fram til at det stammer fra beltestrammer eller setebeltelås.
Har noen en ide om hva som kan gjøres. Bilen har ikke kollidert eller opplevet noe som skulle tilsi at dette har skjedd noe. Den bare dukket opp når min datter skulle starte bilen.
laddplats? -www.uppladdning.nu
nikometer? - www.evmonitor.info

Go-carter

Sitat fra: BauDemo på torsdag 15. oktober 2015, klokken 10:09
It will be interesting to know how have they tested this.

To my knowledge the Airbag ECU is sending messages on the CAN Bus with information on the condition of the SRS and Airbag. The PCU on a Gen2 car is listening for these messages and then turning the lamp on if it finds that there is a problem.

I don't know of any tool that actually checks for these messages - but maybe I have missed something so it will be very interesting to know how and what have R&S tested. Can you ask them?


Sitat fra: Kethorp på mandag 12. oktober 2015, klokken 13:19
Min Airbaglampe lyser konstant på en 2010 modell. R&S har diagnostisert og målt seg fram til at det stammer fra beltestrammer eller setebeltelås.
Har noen en ide om hva som kan gjøres. Bilen har ikke kollidert eller opplevet noe som skulle tilsi at dette har skjedd noe. Den bare dukket opp når min datter skulle starte bilen.

Are you sure its not possible to discover with OBD-diagnostics? I know that when my dad had a BMW X3 they could troubleshoot the airbag-system in the workshop, and tell where the fault (probably) was.
TMX60D
Leaf S 2015
Think 2011 2+2 Zebra "Sola" 106.000km pr. mars 2017
Think 2008 "CaThinka" kommende banebil

Kethorp

 After asking R&S to investigate whether there was a defect on the PCU  that caused the lamp to light up or something else. I got the impression that Fredrik had discovered an error code from the PCU and he also  measured the resistans with a voltmeter to check were the error was located.  He also told me that he was quite sure after measuring the error to the belt tightening device  because of a high resistance in the circuit.
Kethorp i Oslo
Rød Think Classic 2002 - fra 2005
Rød Think City 2010 (Zebra) - fra 2013
BMW i3 94kw 2017 - fra 2017

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA