Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvilken rekkevidde får dere på 90% SOC?

Startet av hhagl, torsdag 12. november 2015, klokken 07:20

« forrige - neste »

hhagl

Vi har en 11kw zoe-lader vi fikk montert i garasjen da vi kjøpte Zoe og en 16A kurs med vanlig kontakt. Vi lader Leaf på den vanlige kontakten uten problemer med nissans 10A lader. Nå skal vi kvitte oss med zoe og sansynligvis kjøpe en Soul eller Leaf med dobbeltlader (32A). Kan vi bruke podpoint til dette eller må vi ha ny boks og nye kabler fra sikringsskap?
2012 Nissan leaf
2015 Renault Zoe 240 - står på verksted

goggo

Du kan bruke Podpointen men du får bare 1 fase 16A ut av den. 

Mvh
Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

nofuelno

Dere kan fortsatt benytte PodPoint sin veggboks til andre elbiler.
En KIA Soul kan da lades med 3,6 kW ved å benytte en Type2>Type1 kabel.
Det er tilstrekkelig for at bilen lader seg opp over natt.
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

jkirkebo

Sitat fra: goggo på søndag 11. oktober 2015, klokken 13:18
Du kan bruke Podpointen men du får bare 1 fase 16A ut av den. 

Forutsatt at PodPointen har Type 2 uttak og ikke fast kabel.
Forhandler av ladestasjoner og ladekabler, se www.ladespesialisten.no
Kjører Tesla X75D fra mars 2017 og Model 3 SR+ fra oktober 2019.

hhagl

Tenkte på 32a enfase fra kontakten. Med ladeproblemene til Zoe ute har vi vært avhengig av hurtigladingen hjemme. Med Leaf/soul vil 32A løse noen forventede utfordringer vinterstid.
2012 Nissan leaf
2015 Renault Zoe 240 - står på verksted

Homecast

du får ikke 32 A ut av en 16 A sikring.

du får som nevnt ladet med 16 Ampere 3,7 kw.. thats it
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

TM

Sitat fra: nime01 på mandag 12. oktober 2015, klokken 23:31
Vi gikk fra Zoe til Soul. Testet å lade Soul på PodPoint'en (16A) men det bare klikket i den og begynte å lyse rødt. Prøvde med 2 forskjellige kabler uten suksess. Zoe ladet derimot helt fint. Mulig det har noe med hvordan trafoen var koblet ?
Det var merkelig. Testet du om andre biler kunne lade på PodPoint'en ?
Jeg har samme lader (levert av Renault / Infratek) og har brukt den til Up, Leaf og I3 uten problemer. Jeg har TN nett, men trafoen de monterer skal vel simulere TN nett ?

Homecast

Sitat fra: TM på tirsdag 13. oktober 2015, klokken 20:16
Sitat fra: nime01 på mandag 12. oktober 2015, klokken 23:31
Vi gikk fra Zoe til Soul. Testet å lade Soul på PodPoint'en (16A) men det bare klikket i den og begynte å lyse rødt. Prøvde med 2 forskjellige kabler uten suksess. Zoe ladet derimot helt fint. Mulig det har noe med hvordan trafoen var koblet ?
Det var merkelig. Testet du om andre biler kunne lade på PodPoint'en ?
Jeg har samme lader (levert av Renault / Infratek) og har brukt den til Up, Leaf og I3 uten problemer. Jeg har TN nett, men trafoen de monterer skal vel simulere TN nett ?
Ikke simulere men lage TN nett..
Jeg har leaf og TN nett, ingen problemer riktig nok en mennekes veggboks men skal ikke gjøre forskjell alikevell
2015 Nissan Leaf Tekna.
Veggboks: Mennekes Amtron Trend E.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA