Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: 1 km rekkevidde igjen - skadelig for batteriet?

Startet av Geir Bergmann, onsdag 11. november 2015, klokken 23:38

« forrige - neste »

Demented_Genius

Vi også syntest standard interiøret var det fineste før vi bestilte. Vi oppgraderte til Loft for å få Driving Assistant Plus. Når jeg fikk se det interiøret live så synes jeg det er lekkert. mange hakk finere enn standard. Vi har to unger på 4 og 6 også. Til no har det gått veldig bra. ikke en flekk er å spore. utenom på dørkmattene da.
BMW X5 2011
BMW I3 2016

bromm

5AT og 6AK - Ikke kjøp i3 uten disse to - du vil bare grine (lenge) når du får vite hva du går glipp av. Ikke bare Geir Bergmann som har gjort et poeng av at de liker standardinteriøret best - men sørg for å få sett det i virkeligheten (bildene ser nemlig mye flottere ut enn de virkelige setene er), og det vil bli ganske ergerlig å måtte sette seg i det som mest av alt ligner på "billigbil-seter" i en ellers høyteknologisk Premium-bil. Du snuste jo på en bil til 320k som bare manglet ParkAssist, Geir - da har du jo budsjett til å få med det meste da, inkl. oppgradert interiør og 5AT. Jeg ville ikke hatt en i3 uten 5AT om den så hadde blitt kastet etter meg - det er en HELT annen bil både sikkerhetsmessig og ikke minst når det gjelder kjøreopplevelse/effektivitet.

Ting som bør spares vekk først, i riktig rekkefølge:
1. Soltak (to små "glugger" som ødelegger tyngdepunkt og totalvekt) - unødvendig siden frontruta går himmelhøyt fra før...
2. Skinn interiør - dystert og mørkt som ødelegger konseptet, kald på vinter/varm på sommer = energisløsing
3. Comfort Access - tilfører veldig lite "comfort"
4. 20" sommerfelger - ikke verdt prisen, ukomfortabel (nyreristing), risiko for støy som "ingen finner utav"
5. Alarm - tja er det noen vits lengre ?


 

Taffelman

Der har du listet opp bilen min :)

Den kom på 320k.
X75D
TM3 LR AWD

LMOR

Du er ikke fan av Comfort Access bromm, men det er i hvert fall mer nyttig enn
4. 20" sommerfelger
5. Alarm

Så den fortjener ikke 3 plass.
Leter fremdeles etter ny elbil med tilhengerfeste ++
2019 i3 120Ah
2017 i3 94Ah (solgt)
2014 i3 60Ah (solgt)

Geir Bergmann

Dere gjør det søren ikke lett for meg! hehe. Men setter utrolig pris på tilbakemeldinger fra dere!
Skjønner at jeg nok en gang må gå i tenkeboksen... :o
BMW i3 fra 23.12.2015

Ingeniøren

Sitat fra: Geir Bergmann på torsdag 15. oktober 2015, klokken 08:10
Dere gjør det søren ikke lett for meg! hehe. Men setter utrolig pris på tilbakemeldinger fra dere!
Skjønner at jeg nok en gang må gå i tenkeboksen... :o

Ikke lett dette - kjenner følelsen. Å oppgradere interiøret for å få en pakke kan synes unødbendig, men husk at du og får med ting som bruk av ull i stedet for kunstfiber, slik det er i min Lodge pakke. Angrer ikke et sekund, da ull er mye mer behagelig enn kunstfiber. Drive Assistance pakken har jeg ikke rukket å ta i bruk enda , i særlig grad, men ville ikke valgt den bort jeg heller. Du får faktisk fratrekk på forsikring og pga kollisjonsvarsling..
2007 Subaru Outback 2.5 (Solgt)
2016 BMW i3 (Solgt)
2020 Jaguar I-Pace HSE

Geir Bergmann

Det begynner å koste mer enn det smaker.. Noe med det og.
Vet jeg så på en til rundt 320, men da godtok jeg en litt høyere pris da utålmodigheten vant over fornuften ;)

Lurer snart på om jeg kjøper en billig Leaf mens jeg venter på å bestemme meg, haha.
BMW i3 fra 23.12.2015

Demented_Genius

Vi prøvde bilen noen ganger med standard interiøret og synest det var topp. Men jeg skulle ha nesten alt utstyr så måtte oppgradere. Noe maddamen irritere seg over :P Ho bestemte LOFT interiøret for å ta igjen dei blå detaljene på utsiden. Når vi fikk levert bilen så merka vi med engang at vi gjort et rett valg. Droppa forøvrig bare alarm, askebeger og Concierge Services :)  men jeg hadde heller kjøpt den billigste I3 en enn å satt meg inn i en Leaf  :P
BMW X5 2011
BMW I3 2016

Geir Bergmann

Dette blir jo dyrere og dyrere  ;D
Jeg får kanskje bare gå til selger og si at jeg skal ha den dyreste! haha
BMW i3 fra 23.12.2015

bromm

Sitat fra: Geir Bergmann på torsdag 15. oktober 2015, klokken 11:17
Dette blir jo dyrere og dyrere  ;D
Jeg får kanskje bare gå til selger og si at jeg skal ha den dyreste! haha
Det er ikke sikkert at du vil angre på det - jeg angrer ikke på noe av det ekstrautstyret jeg tok med (som er så godt som alt) :P

Klykken

Det går an å droppe noe ekstrautstyr også, da de aller fleste har et budsjett å følge. Samt forskjellige behov. Velg det du selv føler er et must, og spe på etter behov til du evt møter maks budsjett.

Spør heller hva de forskjellige tingene er hvis det er noe som er uklart i listen over mulige tilvalg.
BMW i3 fra 26.06.2014
Reservert TM3 22.03.17
Tesla Model S85D April 2015, kjøpt juli 2018
Helelektrisk bilpark <3

JorgenM

Jeg hadde uten tvil valgt COMFORT ACCESS lenge før Driving Assistant Plus. Mulig det er fordi jeg bor ute på bygda og DAP er mest tilpasset bykjøring. Det er KUN 'Speed Limit Information' jeg savner (som vi har på vår 2-serie Active Tourer)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

havardolini

Sitat fra: TM på søndag 11. oktober 2015, klokken 13:17
Sitat fra: Geir Bergmann på søndag 11. oktober 2015, klokken 13:09
Har prøvekjørt den 2 ganger faktisk, men veldig korte turer. Kanskje 5 min hver gang.
Det enedste jeg kanskje syns var bedre med golfen var komforten i sete. Litt "enkle" seter i i3?
Men det skal ikke stoppe meg i å kjøpe den altså ;)
Jeg tenkte også det samme som deg om setene. Men man sitter faktisk godt også på lengre turer. Til sammenlikning med vår 2012 C-klasse, så sitter vi faktisk bedre på langtur i i3'en. De er naturligvis tynne og lette for å spare vekt (på samme måte som Recaro-setene i Dreamliner også er tynne....uten sammenlikning forøvrig :-)

Jeg hadde også en 2012 C-klasse Avantgarde, og tillater meg å nyansere synet litt på setene ;)
Da jeg satte meg inn i C-klassen igjen etter prøvekjøring av i3, la jeg med en gang merke til hvor gode Mercedes-setene var. Jeg har kjørt lange turer med i3 også, men aldri i nærheten av så lange etapper som jeg kunne gjøre med Mercedesen.
Når det er sagt, jeg er imponert over hvor gode setene i i3 faktisk er :)

Geir Bergmann

Sitat fra: JorgenM på torsdag 15. oktober 2015, klokken 14:04
Jeg hadde uten tvil valgt COMFORT ACCESS lenge før Driving Assistant Plus. Mulig det er fordi jeg bor ute på bygda og DAP er mest tilpasset bykjøring. Det er KUN 'Speed Limit Information' jeg savner (som vi har på vår 2-serie Active Tourer)

Comfort Access har jeg valgt.
Eneste jeg ikke har, er vel bluetooth pro og Driving Assistant.
Spørsmålet er vel om jeg ønsker DAP og da også endre på interiøret..
BMW i3 fra 23.12.2015

bromm

#89
Sitat fra: JorgenM på torsdag 15. oktober 2015, klokken 14:04
Jeg hadde uten tvil valgt COMFORT ACCESS lenge før Driving Assistant Plus. Mulig det er fordi jeg bor ute på bygda og DAP er mest tilpasset bykjøring. Det er KUN 'Speed Limit Information' jeg savner (som vi har på vår 2-serie Active Tourer)
Vel, det er mange meninger om dette. Nå ser jeg at du ikke har 5AT (http://elbilforum.no/forum/index.php/topic,24041.msg409724.html#msg409724), så jeg vet ikke hvor mye du evt. har "prøvd" det. Men for meg som har 5AT, og som også har mulighet til å teste vanlig CC ved å slå av distance control - så er det altså INGEN tvil om at dette utstyret er noe av det viktigste som finnes på BMW i3 (også på bygda, hvor jeg også kjører en del). Vanlig CC har en helt annen reguleringstilpasning (liten elastisitet), og den er rett og slett ikke sammenlignbar mht. kjøreopplevelse. Jeg kjører ikke en eneste tur over 1 km med min bil uten at ACC blir benyttet. I tillegg til dette så har nødbremsing reddet meg fra å kjøre på en 10-årig gutt og bakenden på en bil - så på den tiden jeg har hatt bilen så har systemet tjent seg inn flere ganger i forhold til hva det kostet ;)

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA