Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Model S med hengerfeste?

Startet av 27179, onsdag 11. november 2015, klokken 19:33

« forrige - neste »

27179

Noen som vet hva en optimal fart er på bilen, på ganske flat vei?

Softblue

Det optimale er å følge trafikken, så man ikke skaper irritasjon, farlige forbikjøringer og forbannelse av elbiler.
Du kan fint kjøre 10 mil i 110 Km/t på tørt føre. Har du bruk for å kjøre lengre i motorveihastighet, så vurder en Tesla.
Hvis du skal langt vil jeg anbefale 70-80 men jeg opplever det som utrygt når trafikken ellers går i 120 på motorveien.
Alt under 80-90 så får du irriterte lastbiler og busser opp i ryggen på en-fils veier.
Du finner en annen tråd hvor jeg har publisert hastigheter, forbruk og rekkevidde.

2015 Mercedes Benz B Electric Drive, Urban.
70.000 elektriske kilometer.

27179

Nå er det vel en det slik at maks hastighet er 110. Lastebiler og busser er det vel maks 100 eller 90. Så vi må i hvert fall ha det som et tak i forumet. Men takk for tilbakemelding :)

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA