Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Parkeringsbot på hurtiglader - Mens jeg lader...

Startet av teralv, onsdag 11. november 2015, klokken 12:31

« forrige - neste »

teralv

Sjekket med en "hobbymann" i går om Tecktyl på min 2013 modell leaf.
Fikk følgende svar:

Er litt usikker på om det lønner seg å spraye tectyl på nissan leaf da den trenger luftkjøling under bilen og det er en del deksler der. Eneste fornuftige jeg kan tenke meg er eventuelt hjulbuer.

Noen som vet hva det går i ?
Er det noe en ikke bør tecktylere under?

------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
5000 km - Bergen

e-h

Vet ikke om det er spesielle deler som ikke skal sprayes, men tviler på det når Nissan forhandleren vi kjøpte av Dinitrol-behandlet vår bil før levering.

soulcam

Jeg har tectyl behandlet bilen min uten noen problemer. Bor i Bergen og fikk jobben gjort i åsane.  Der sa de at de fulgte et eget skjema for spraying av leaf.

lifern

SVART EUROLEAF 2013

e-h

Veil pris for en full behandling ligger vel rundt 6000,- for de fleste biler i Leaf størrelse ut ifra hva venner har fortalt det siste halvåret.

fws

Min bil skal inn nå til uka. Fikk et brev i posten fra Nissan der det sto at jeg fikk 2 år ekstra rustgaranti hvis jeg behandlet understellet nå. Jeg bestilte time på verkstedet forhandler anbefalte. Mener å huske at det skulle koste 4500 kr.
Nissan Leaf Acenta
Norsk
Levert oktober 2013

soulcam

Jeg ble forespeilet ca 4500. Men så fant de litt rust i bærearmen så da steg regnkngen med 2500 så betalte 7000 i alt

teralv

Sitat fra: soulcam på torsdag 15. oktober 2015, klokken 09:38
Jeg ble forespeilet ca 4500. Men så fant de litt rust i bærearmen så da steg regnkngen med 2500 så betalte 7000 i alt

Ja det der er typisk. De finner "alltids noe", men ofte er det bare for å hanke inn fortjensese. I allefall min erfaring. På dinitrol i Bergen "fant de og noe", men tror du de sandblåste ? Nei, de spylte. Som Sjøkaptein vet jeg en ting, og det er at rust ikke kan spyles vekk.

En annen ting har NAF sagt, og det er at det nesten er bedre å spraye over overflaterust enn å sandblåse det. For understellsbehandlingen er ikke akkurat grunning 3 strøk, og lakk. NAF har hevdet ovenfor meg at slik "fant noe ekstra arbeid" ofte gjør skaden verre på lengre sikt.

------------------------------------------------------
Nissan Leaf jan-2013 modell.
Lys grå.
5000 km - Bergen

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA