Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Pris!

Startet av emagic, onsdag 11. november 2015, klokken 00:41

« forrige - neste »

Spinner

Enig at det i det minste burde vært et valg, bilen ser bedre ut med baklysene på!

Men Tesla forholder seg jo til EU reglene som tillater å kjøre med baklysene av i dagslys.

Brede

Forskning viser vel at det er økt sikkerthet i å kjøre uten baklys (i dagslys), så jeg ønsker gjerne å fortsette å kjøre uten.  :)

mogu

Sitat fra: Sbr på lørdag 10. oktober 2015, klokken 18:01
Enig at det i det minste burde vært et valg, bilen ser bedre ut med baklysene på!

Men Tesla forholder seg jo til EU reglene som tillater å kjøre med baklysene av i dagslys.

Dette går vel mye på smak egentlig.

Jeg synes hvite teslaer er finere når lysene bak er av.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

cirys1

Sitat fra: Brede på lørdag 10. oktober 2015, klokken 19:34
Forskning viser vel at det er økt sikkerthet i å kjøre uten baklys (i dagslys), så jeg ønsker gjerne å fortsette å kjøre uten.  :)

Kilder på den forskningen??

Slik jeg har skjønt det så er det for å spare strøm..

Tuxedo

Sitat fra: cirys1 på lørdag 10. oktober 2015, klokken 19:56
Sitat fra: Brede på lørdag 10. oktober 2015, klokken 19:34
Forskning viser vel at det er økt sikkerthet i å kjøre uten baklys (i dagslys), så jeg ønsker gjerne å fortsette å kjøre uten.  :)

Kilder på den forskningen??

Slik jeg har skjønt det så er det for å spare strøm..
Nå er det vel ikke mye strøm å spare med moderne led-lys, men for glødepærer vil det i det minste forlenge levetiden til pærene.  Av sikkerhetsmessige årsaker kan jeg kun kan komme på at kontrasten/lysforskjellen i forhold til bremselysene blir større
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

mogu

Sitat fra: cirys1 på lørdag 10. oktober 2015, klokken 19:56
Sitat fra: Brede på lørdag 10. oktober 2015, klokken 19:34
Forskning viser vel at det er økt sikkerthet i å kjøre uten baklys (i dagslys), så jeg ønsker gjerne å fortsette å kjøre uten.  :)

Kilder på den forskningen??

Slik jeg har skjønt det så er det for å spare strøm..

Eller for å spare drivstoff ja. Det er derfor også.

Se her:
http://www.theaa.com/motoring_advice/safety/daytime-running-lights.html
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

GeirHM

Morsom lektyre. Ser ut til at i kampen for å få på plass lys foran på bilene har de greid å slukke dem bak.

mogu

Litt usikker på om vi har lest samme sak?
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

GeirHM

"European legislation adopted in 2008 required dedicated daytime running lights (DRL) to be fitted to all new 'types' of passenger cars and small delivery vans since February 2011. Trucks and buses followed from August 2012.

Daytime running lights are designed to come on automatically when the engine is started - all other lights should remain off."

Med mindre DRL inklunderer baklys, så oppfatter jeg dette som at EU-lovgivingen slukket våre baklys. :-)

mogu

Ja, men det var ikke på bekostning av det, men det var en del av det. Altså en del av DRL som ga tryggere biler og mindre strømbruk. Altså gir det stort sett alle over i denne tråden rett.
Sort Model S 75D 2017 - under produksjon
Hvit Model S 85D 2015 - Innbytte etter 76.000km

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA