Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Gearboks gone etter 25000 km

Startet av Teslanewbie, tirsdag 10. november 2015, klokken 10:55

« forrige - neste »

Teslanewbie

Kan se ut som om alle nye P85D/85D  leveres med SW sperret  90kwh pakke.

Kan være logisk at tesla faser ut 85d men leverer alle "gamle" 85D med det nye batteriet for å bare forholde seg til en type batteri. Dvs at 90kwh pakken leveres med alle nyproduserte biler men at man SW begrenser disse til 85kwh da det er dette som kunden har betalt. Blir nok billigere og lettere for tesla å bare forholde seg til en type batteripakke.... Dessuten har det jo vært en del problem knyttet til den gamle pakken og de innebygde sikringene.

http://www.finn.no/finn/car/used/object?finnkode=65483491
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX60D AP1 2016 avbestilt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

dosmont

Det hadde vært fint om de med batteri på nybiler, kan komme med info om pakkene så vi får analysert muligheten om dette stemmer :)
Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

MeTesla

Sitat fra: dosmont på fredag 09. oktober 2015, klokken 10:25
Det hadde vært fint om de med batteri på nybiler, kan komme med info om pakkene så vi får analysert muligheten om dette stemmer :)

Hva er en nybil i denne sammenhengen?

kos

Sitat fra: MeTesla på fredag 09. oktober 2015, klokken 10:59

Det ser ut som om tesla kommer med nyheter nesten ukentlig og dette vil fortsette - dette er en NY produsent med en masse ny teknologi og med nye fabrikker som har en rekke nyheter på løpende bånd. Ikke minst i forhold til X som kommer men ikke minst model 3,

De som ønsker å ha siste nytt går på en kjempesmell, må antagelig bytte bil vær 6 mnd og vil være konstant frustrert.

Det å eie en tesla er å få være med på en utvikling ikke ha siste og beste skrik - om så er du fanget i et kjøpe og selge hekse gryte og ser at luksus fellen blir småtteri på de som bare må HA siste nytt. her er det allerede flere ofre. Men for de som vil være med på en aldri så lite paradigme skifte i bilhistorien er Tesla en kjempegave.

Så ja  - lag deg en plan for utskifting av bilen og ikke så på neste hyl - så kan man kanskje eie en fantastisk bil uten å få nerver av at naboen har en dupedings som du ikke har.

Cookie Monster

Det kan jo forklare flex pack fra delekatalogen. Da har vel mange 85 biler levert fra rundt juli egentlig 90 pakken som kan la seg oppgradere.
2015 P85D

sven erik

skal an ha siste hele tiden å en gjøre det samme som  tesla selv gjør  med demo biler  bytte ut vert kvartal

MeTesla

Sitat fra: kos på fredag 09. oktober 2015, klokken 11:30
Sitat fra: MeTesla på fredag 09. oktober 2015, klokken 10:59

Det ser ut som om tesla kommer med nyheter nesten ukentlig og dette vil fortsette - dette er en NY produsent med en masse ny teknologi og med nye fabrikker som har en rekke nyheter på løpende bånd. Ikke minst i forhold til X som kommer men ikke minst model 3,

De som ønsker å ha siste nytt går på en kjempesmell, må antagelig bytte bil vær 6 mnd og vil være konstant frustrert.

Det å eie en tesla er å få være med på en utvikling ikke ha siste og beste skrik - om så er du fanget i et kjøpe og selge hekse gryte og ser at luksus fellen blir småtteri på de som bare må HA siste nytt. her er det allerede flere ofre. Men for de som vil være med på en aldri så lite paradigme skifte i bilhistorien er Tesla en kjempegave.

Så ja  - lag deg en plan for utskifting av bilen og ikke så på neste hyl - så kan man kanskje eie en fantastisk bil uten å få nerver av at naboen har en dupedings som du ikke har.

Vedr endring av tittel som jeg nå er referert i - jeg er ABSOLUTT IKKE frustrert nå, derimot den mest happy Camper jeg kan tenke meg! Men spørsmålet står ved lag for jeg lurer på om det er bryet verdt å sjekke batteritypen jeg har på min bil. Den er levert 30 juni. Så er det en nybil?

Muffinman

Min er i transit, og var i produksjon august/september. Et "plombert" 90-batteri vil jo ha ekstra marginer, og dermed være mer holdbart. Håpet er lysegrønt :)

Teslanewbie

Sitat fra: Muffinman på fredag 09. oktober 2015, klokken 12:41
Min er i transit, og var i produksjon august/september. Et "plombert" 90-batteri vil jo ha ekstra marginer, og dermed være mer holdbart. Håpet er lysegrønt :)

Blir spennende å høre hva du får for pakke. Lurt av deg å vente med levering, bilen din er jo nå over 120000kr dyrere enn når du bestilte. Gratulerer
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

sigurdi

De nye 90kWh batteripakkene har Silisium inblandet i anoden og er ikke sikkert alle blir like glade etter en stund.

Men tror det er mulig at Tesla bruker denne pakken også for 85kWh eiere dersom de har faset helt over til denne batteri typen.
Størrelsen er lik, vekte er omtrent lik men noe mer kapasitet pr celle.

Det som har vært ulempen med å blande Silisum inn er at levetiden har blitt kortere. (mindre ladesykluser)

Samtidig så er det svært lite Silisium i blandingen til Tesla og vil tro de er så sikre på levetiden at dette ikke blir noe problem. :-)
Horten
Model S 70D (reservert 26.11.15. utlevert 16.12.15)
Model X. #645 (reservert - 11 September 2013)
Model X.Sig #288 (reservert - 5 April 2014) - Kanselert

petersv

Det bør vel kanskje nevnes at dette foreløpig kun er spekulasjoner? Om det stemmer eller ei vil jeg ikke tippe på før det kommer offisielle uttalelser.

Registrerer at trådstarter gjentar rykter gang på gang som vedtatte sannheter, har du mer info enn oss andre?

TRM

Jeg har en 1 dag gammel S85D. Hva er batterikoden (?) på 90-batteriet?
- Å bestille Tesla er som å spille "Joker Nord" -

TMX100D MY18
TM3P        MY19 - solgt
Leaf           MY15 - solgt
TMS85D   MY15 - solgt
TMS85      MY14 - solgt

Teslanewbie

Sitat fra: petersv på fredag 09. oktober 2015, klokken 22:04
Det bør vel kanskje nevnes at dette foreløpig kun er spekulasjoner? Om det stemmer eller ei vil jeg ikke tippe på før det kommer offisielle uttalelser.

Registrerer at trådstarter gjentar rykter gang på gang som vedtatte sannheter, har du mer info enn oss andre?

Du bør sette deg inn i hva symbolen ? beyr i en setning innen du forsøker deg på personangrep !
P85 2014 solgt
P85D 2015 solgt
90D 2016 Solgt
TMX75D AP2 2017
M3 reservert 31/3-16

Øyvind.h

Sitat fra: Teslanewbie på fredag 09. oktober 2015, klokken 22:50
Sitat fra: petersv på fredag 09. oktober 2015, klokken 22:04

Du bør sette deg inn i hva symbolen ? beyr i en setning innen du forsøker deg på personangrep !
Personangrep????
Her var det ikke rare takhøyden gitt...
Mercedes EQC AMG 2020
Model Y Performance bestilt
x Tesla Model X90D 2016
x Kia eNiro 2019
x Tesla Model S 90D 2016
x Nissan Leaf mars 2012
x Model S aug 2013

Trond.Strom

fortsatt ingen som har batterikoder på nye 85D? min fra juni er 1055519-00-B
ser på TMC at det har blitt levert P85D med 1055835-00-D i September

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA