Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Skjema for logging av vannfylling

Startet av nicolh, søndag 11. april 2010, klokken 18:21

« forrige - neste »

nicolh

Hei,
jeg er en student som i samarbeid med Zero gjennomfører et prosjekt om innfasing av hurtigladere for elbil på det norske markedet. For at vi skal vite mest mulig om alt fra holdninger, preferanser, plassering osv, har jeg laget et spørreskjema. Det hadde vært fint om dere tok dere tid til å svare på dette.

http://freeonlinesurveys.com/rendersurvey.asp?sid=oeq6qwmvxltkd2b713830

Baltor

Det var litt vanskelig å svare på dette. (for eksempel sannsynligheten for å kjøpe elbil når man allerede har...).

Jeg vil tro de fleste som har elbil og mye småkjøring opplever at elbilen raskt blir bil nummer en. Har de en fossilbil i tillegg blir den nr 2.
Det er kjørelengden som er den store ulempen med elbiler, men dette KAN kompenseres noe med hurtiglademuligheter.

Det er veldig billig og enkelt å lage til hurtigladeplasser, dermed kommer dette til å bli noe kafeer, butikker og veikroer satser på for å lokke kunder som de kan loppe for penger. Endel av dem bør selvfølgelig ligge ved hovedveiene, men de trenger ikke være på de vanlige bensinstasjonene, det er ingen god grunn til at vi må stå der i trafikkstøy og eksos og tygge seige baconpølser mens vi venter. Bensinstasjonene er laget for touch and go, elbilister vil ha tid til en god stol, god mat, internettforbindelse, massasje, shopping, håklipp etc.

Lykke til med undersøkelsen ;)

Stavanger
Peugeot Partner, 4 stk Think Classic og en Rosa Kewet 5 i familien. 
Var med og startet Rogaland Elbilforening. Kan utføre vannservice på både Think og PSA

El rayo

Sitat fra: Baltor på mandag 01. mars 2010, klokken 20:47