Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: High milage Teslaer?

Startet av geestone, mandag 09. november 2015, klokken 19:30

« forrige - neste »

geestone

I følge instruksjonsboken skal det befinne seg et hjulboltadapter til tyverisikringen på boltene. Jeg har nå endevendt bilen, og ikke funnet noe spor av det. Kan noen fortelle meg hvor det befinner seg? Hvis det finnes overhodet?

siforko

skal ligge i en liten sort pose/pakke sammen med øyebolten som brukes for tauing av bil.
Kjører E-Golf FL300

geestone

Sjekket den pakken, men der lå det ikke noe som passet.

FreMen

Min lå i samme pakke som jekken...

Jon Hroar Ulstad

Adapteren sitter i en bred strikk inne i posen sammen med kompressoren.

geestone

Jeg har funnet et adapter av en eller annen type, men det passer ikke til tyverisikringen. Kan ta bilde av det når jeg kommer hjem. Sjekket posen med jekken også, ingenting der.

Edit: Dette er mitt første møte med slike bolter, så etter litt youtube-søk har jeg nå forstått at det svarte rundt bolten kun er hetter, som enkelt kan fjernes. Da vil nok sikkert adapteret som jeg har funnet fungere. :-)

ottcom

Instruksjonsboken, spesifikt side 323.
Manualen fungerer...

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA