Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Feil og mangler (reklamasjoner) - Hva opplever du på din bil?

Startet av Hemil, mandag 09. november 2015, klokken 19:06

« forrige - neste »

Hemil

Hei.
Har i dag bestilt en ny Outlander Phev og har i den anledning et par spørsmål.

1. Hvor finner jeg app for å styre varme/kjøling av bil?
2. Finnes det app også til Windows telefon(Nokia 930)?
3. Må man ha en telefon liggende i bilen for at dette skal fungere?
4. Kan jeg fortsatt benytte den medfølgende ladekabel på 10A selv om stikk i garasjen er på 16A?

Som dere sikkert skjønner, jeg er helt fersk på denne typen bil og trenger noen innspill/råd.

På forhånd takk!

erik e

Svart Mitsubishi i-Miev  2011. Blå I-MiEV 2019
2014 dci Solgt

Hvit MB 200 cdi 2009 sed.  Blå MB 250  2015
Blå Fiat Coupe 2.0 20v turbo 1997 u-reg.Solgt
Svart Renault Fuego 1981 veteran. Gitt bort
Alfa Romeo 156 2001
Greit med "Flåte" forsikring. (kone,sønn og datter)

fstromsv

1. For Android finner du app på Play.Google.  For Iphone tilsvarende i App Store.  Har ikke registert om der finnes app for WIndows telefoner.  Dette er app'ene som er levert av Mitsubishi.  Den fungerer slik: I bilen er der et trådløst aksesspunkt (WiFi) som appen kan knytte seg opp mot.  Siden det er WiFi som benyttes må man være innenfor rekkevidden til signalet fra bilen, for å kunne styre klima anlegg m.m.  Man kan bruke appen til å sette tider for når klima skal starte stoppe.  Mer info finner du hos Mitsubishi eller flere tråder her i forumet hvor dokumentasjon forefinnes.
2.  Har ikke registrert at det finnes noen app for Windows Phone.
3.  I tillegg til Mitsubhishi app finnes 'gos' sin app for Android som er SMS basert.  Med denne kan du sende sms til en telefon som ligger i bilen.  Telefonen i bilen simulerer så forskjellige tastetrykk i Mitsubishi appen, som er installert på telefonen i bilen, avhengig av innholdet i sms'en den mottar.
4. Ja

Gratulerer med flott bil.

Calle43

Grattis med ny bil. Jeg er akkurat i samme situasjon. Skrev under kontrakt i dag. Intense+, Ruby Black Pearl. Så en eller annen gang i november, står "gliset" på tunet.

Et spørsmål til dere "veteraner", kjøremønster. Ser for meg at det kan være gunstig å sette vognen på "charge" når man starter på en noe lang og bratt bakke. Dette for å skåne batteriet. Tenker jeg feil, er har det noe for seg?

Ellers prøver jeg å få med meg tips og gode råd her på forumet. Ikke alt jeg skjønner pr. idag, men etter noen mil i "den nye", faller vel brikkene på plass.

olabt

Øh.. Nå skrev du ikke om du skulle opp eller ned bakken.. Men hvis opp så tenker du feil. Da må bensinmotoren både lade batteriet og drive hjula.. unødig overanstrenging av motoren, høyt forbruk og dårlig ytelse.
Hvis nei, så har det ikke noe for seg... Bruk hendelen bak ratttet til å øke regenerering (som bremser hjula)
Tesla Model X 90D - 15.9.2017
Nissan Leaf - 25.07.2012
Tesla Model 3 reservasjon 31.3.2016
Outlander PHEV 2016 - 7.10.2015 - Solgt
Tesla Model X reservasjon #2245 - Kansellert

fstromsv

Kan være en ide å bruke "charge" eller "save" i forkant for å sørge for at man har kapasitet når bakken starter.  Da slipper du til en viss grad høyt turtall på bensin motoren i bakken, til du evt har brukt opp strømmen.

PhevVest

Ikke nødvendig å bruke charge med mindre det er en ekstremt bratt bakke du skal kjøre fort i - eller du trekker tung last.
De bakkene jeg har kjørt går fint uten - god akselerasjon også om ønskelig.
Motoren kan komme opp i høyt turtall ja - men det får man heller ta med på kjøpet av denne typen bil.

LarsErikOsterud

Sitat fra: fstromsv på torsdag 08. oktober 2015, klokken 21:04
Siden det er WiFi som benyttes må man være innenfor rekkevidden til signalet fra bilen, for å kunne styre klima anlegg m.m.  Man kan bruke appen til å sette tider for når klima skal starte stoppe.

Må man ha WiFi hele tiden (når den skal starte oppvarming) eller bare for å programmere tidene?
Nye mobiler kan jo tilby Wifi sone selv. Og da burde man jo kunne bruke den når man sitter i bilen.
Men da må man kunne forhåndsprogrammere (virker ikke hvis appen må være online hele tiden).
Lars-Erik Østerud  -  2016 Outlander PHEV  -  http://car.osterud.name

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA