Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Min konfig for 70D.

Startet av KHaugseth, søndag 08. november 2015, klokken 11:56

« forrige - neste »

KHaugseth

Håper jeg traff i noenlunde riktig kategori...

Jeg har bestilt meg en Kia Soul EV, og sitter hjemme å drømmer om hvor langt jeg kan kjøre.
Jeg har 2-3 apper med kart som viser hvor ladestasjonene er, og jeg har google maps og Ndrive som viser vei.

Finnes den perfekte appen?
Den som anbefaler ladestasjoner basert på gjennomsnittsforbruk og rute du har valgt?

Kenneth

mo73ro

Sitat fra: KHaugseth på onsdag 07. oktober 2015, klokken 20:25
Finnes den perfekte appen?
Den som anbefaler ladestasjoner basert på gjennomsnittsforbruk og rute du har valgt?

Har ikke klart å finne en slik tjeneste som APP. Men det er mulig at navigasjonssystemet i bilen har slik funksjon innebygget. Det vil si at om ruten du legger inn er lenger enn bilen mener du kan rekke leggr den inn stopl ved ladeplasser. 
Leaf Acenta Sort 2015

19.09.2015 KM 5300, GIDS 265, SOH 93
14.11.2015 KM 11450 GIDS 275, SOH 97

e-curious

Det er i prinsippet en slik løsning i e-Golf, bortsett fra at en kun får tilgang til hurtigladere i Tyskland :(

nofuelno

Prøv "Smart Charge EV" appen fra Meshcrafts.

Finnes for android
Jobber hos innovativ forhandler av elektriske ladeløsninger på Lysaker. www.nofuel.no
Jaguar iPace 2018 - Renault ZOE 2015- iMiev 2011 - Think Classic 2004 - Maranello

KHaugseth

Sitat fra: nofuelno på lørdag 10. oktober 2015, klokken 18:50

Finnes for android

Takk

Det var noe sånt jeg var på jakt etter.
Men det er noen utfordringer med den, jeg får den bare til å vise vanlige 16A stikk?

Kan bli en lang tur til Trondheim f.eks hvis man skal lade 4 ganger på en 16A kurs.

Men det er kombinasjonen navigering/rekkevidde/hurtiglading jeg savner på de fleste ladeappene.

K

JorgenM

Synes det er dårlig med apper jeg også. Ønsker noe slik KHaugseth beskriver.

Skal kjøre E39 fra Bergen til Trondheim og videre nordover til uka, min første tur ever som elbil-eier (i3). Da skulle jeg gjerne hatt noe slikt. Har lastet ned Smart Charge EV med flere.
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

MEM76

Jeg bruker http://www.plugshare.com/ i kombinasjon med EV Range.

Ber om kjørerute fra til, og setter at den skal søke 100 miles fra kjøreruten etter hurtigladere (du kan sette opp filter, slik at du bare ser hurtigladere som støtter din bil).

Du kan velge 8 hurtigladere, hvor du da ser avstanden mellom dem. Årsaken at jeg velger 100miles "Search Radius" er at den ikke altid legger opp en rute hvor laderene er...

EV Range bruker jeg for å  se hvor mye jeg trenger for å komme meg til neste lader...
C-zero 2015
Batterihelse: 2017-09:  32k km | 44.3Ah (93.5%)
http://folk.uib.no/mme045/elbil/ (Pris-sammenlikninger m.m.)

Meninger:
Maks 6A lading på schuko
Effektsplitting av hurtig-lading (ned til 25kW).

JorgenM

Lastet ned appen til Plugshare, den ser jo grei ut. Skal teste den på Bergen - Namsos denne uka. Har installert 6 applikasjoner nå, fra ladeoperatører til kart-tjenester :)
i-Pace levert 04.07.2019 - 2013 Tesla S P85 (solgt) - Nitrox EL go-cart - BMW i3 (solgt)

Frengstad

Sitat fra: KHaugseth på søndag 11. oktober 2015, klokken 13:33
Sitat fra: nofuelno på lørdag 10. oktober 2015, klokken 18:50

Finnes for android

Takk

Det var noe sånt jeg var på jakt etter.
Men det er noen utfordringer med den, jeg får den bare til å vise vanlige 16A stikk?

Kan bli en lang tur til Trondheim f.eks hvis man skal lade 4 ganger på en 16A kurs.

Men det er kombinasjonen navigering/rekkevidde/hurtiglading jeg savner på de fleste ladeappene.

K

du skal kunne skru av alle shuko kontakter og kunne velge bare type 2 eller dc (er ikke gitt at det er mulig med den bilen og sammensetningen du har valgt)

I tillegg kan du logge deg inn på dashbordet på http://meshcrafts.com/Dashboard/ og justere på flere parameter.
vi jobber med å forbedre funksjonaliteten (legger til ladetid som ett nytt parameter og kommer til å vise turens total tid I fremtiden)

Hilsen
Åsmund

MEM76

Sitat fra: Frengstad på mandag 12. oktober 2015, klokken 10:24

I tillegg kan du logge deg inn på dashbordet på http://meshcrafts.com/Dashboard/ og justere på flere parameter.
vi jobber med å forbedre funksjonaliteten (legger til ladetid som ett nytt parameter og kommer til å vise turens total tid I fremtiden)

Hilsen
Åsmund

ADVARSEL: DENNE APPEN ("Smart Charge EV") ER FARLIG DÅRLIG...

* FJERN DEN UMIDDELBART
* BYTT PASSORDENE (hvis du har gjenbrukt passordet)

Det er gjort minst to grove feil.

Det at de i tillegg viser passordet ditt på "Profile:" viser deres kompetansenivå.

Skrev følgende gå google play:
SitatThis app is TERRIBLE!!!

The developers of this app have displayed gross negligence/incompetence.

They store your password in CLEAR text, and send it over the wire in clear text.

That they show your password in clear text show that they do not know what they are doing.

The competency level/quality testing is so bad in this company, that you should remove this app ASAP.

IF you have reused a password, change it EVERYWHERE you have used it.
C-zero 2015

Meninger:
Maks 6A lading på schuko

Frengstad

Sitat fra: MEM76 på mandag 12. oktober 2015, klokken 11:24

Hilsen
Åsmund

* FJERN DEN UMIDDELBART

Det at de i tillegg viser passordet ditt på "Profile:" viser deres kompetansenivå.

They store your password in CLEAR text, and send it over the wire in clear text.

That they show your password in clear text show that they do not know what they are doing.

The competency level/quality testing is so bad in this company, that you should remove this app ASAP.

takk for opplysningen, beklager det på det sterkeste og at det var en glipp fra vår side. Vi har nå fjernet muligheten til å logge inn fordi det ikke er nødvendig enda.

dog hadde vi satt pris på hvor du mener du har funnet passordet.

MEM76

Sitat fra: Frengstad på mandag 12. oktober 2015, klokken 15:18
Sitat fra: MEM76 på mandag 12. oktober 2015, klokken 11:24

Hilsen
Åsmund

* FJERN DEN UMIDDELBART

takk for opplysningen, beklager det på det sterkeste og at det var en glipp fra vår side. Vi har nå fjernet muligheten til å logge inn fordi det ikke er nødvendig enda.

dog hadde vi satt pris på hvor du mener du har funnet passordet.

Passordet finner du i div-taggen med ID="value3" på siden http://meshcrafts.com/Dashboard/profile.php.

Passord skal ALDRI lagres, det at dere kan vise passordet tilsier at dere lagrer det.

Det dere må gjøre er å lagre en saltet krytografisk hash (enveis kryptering).... Dette er ELEMENTÆR kunnskap innen faget!!!!, samt at overføringen må også krypteres.

Flere brukere har en tendens å gjenbruke passord, kriminelle kan derfor bruke dårlige sikret applikasjoner/websider for videre innbrudd.

Sitatbeklager det på det sterkeste og at det var en glipp fra vår side.
Beklager å si det, men å lagre passordet i KLARTEKST, for så å vise det I KLAR TEKST er ikke en glipp... En så grov og elementær feil kan ikke beskrives som en "glipp"...
C-zero 2015

Meninger:
Maks 6A lading på schuko

Magneni

Jeg er sikker på at utviklerne i Smart Charge EV setter pris på tilbakemeldinger. Nå har man jo mulighet til å være med å påvirke hvordan "den perfekte app" kan bli.

© 2025, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA