Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap

Sv: Hvordan fikse mangelen på app

Startet av Mariusz, søndag 08. november 2015, klokken 11:41

« forrige - neste »

Mariusz

Hei alle :)

1. Hvor kan jeg kjøpe en "shut-off valve" (avstenging ventil?) for servo pumpe for bremser (for denne elektriske pumpe Peugeot 106 EL har)? Min vakuumpumpe for servo virker hele tiden (slår seg ikke av), bare fordi ventil ikke kobler pumpe av.

2. Hvor på Oslo-Syd (ca. 20km fra Mortensrud) kan jeg gjøre vanlig drivbatteri vann service? Er der en verksted som kan gjøre dette?

Tusen takk for all hjelp!

Matheus

Er du sikker at du har ikkje den vanlige problem med gummi hete, som lek luft slik at vakuum pumpa går hele tiden? Les på elbil wiki om det og bytt hete med det første. Vann service kan folk rundt omkring hjelpe deg med. Vent til noen dukker opp eller gjør det sjølv? Det finns metode for å gjøre det uten diagnose utstyr. Bare hvis du har destillert vann, slange og kanskje riktig kobling. Powodzenia!
Leaf 30 og Partner Teppe Electric, Ryobi batterigressklipper :)
Før: I-miev, Kona ev, Leaf 24, Think, Saxo ev, Peugeot 407sw, Punto, Mazda 323f, 626sw, 6 sw, Sirion 4wd, H-rv

Elmo

Sitat fra: Mateusz på torsdag 08. oktober 2015, klokken 10:45
Les på elbil wiki om det og bytt hete med det første.

Her hvis det skulle være noen tvil: http://www.elbil.no/wiki/PSA:How-to#Lekkasje_i_bremsevakumsystemet
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

frodef

Jeg kikket på min hette og tror det var en liten sprekk. Surret den med vulktape og det tror jeg gjorde susen, raskt og billig.

Elmo

Hør med Elbilhjelpen (Elektrolux). Tror han sender en hette til deg for ca 50kr.
Bor i Asker. Elbilist siden 2005. Div. Saxo/P106 som vi har kjørt tilsammen ca 165.000 km. Kun en kjørbar nå.
Har også en eUp 2015, gått 82.000 km, Tesla Model3 2019 og Seat Mii 2020.

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA