Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Når får vi bilene våre ?

Startet av storform, søndag 08. november 2015, klokken 10:23

« forrige - neste »

cirys1

Sitat fra: Elbil fundamentalist på søndag 11. oktober 2015, klokken 02:51
Funker ikke med mindre du har nok minne. Jeg har 16 gb og seter ikke nok til å dekke en vanlig arb dag f eks. Du må minst ha 32gb  minne. Jeg må oppgradere. Finnes det 64gb?

Jeg har 64gb som fulgte med, så at en i dash-cam tråden hadde fått 128gb til og fungere også.
16 blir nok alt for lite.. :)

F_P

16GB går, men da bør man justere ned på kvaliteten. I maks. kvalitet er det bare 6-7t før et 16GB kort er fullt.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

storform

Da jeg gikk til anskaffelse av Blackvue 650 (2ch.), kjøpte jeg samtidig et 64gb SanDisk minnekort, se bildet. Det ligger fortsatt i esken. Har lest tidligere at enkelte minnekort er bedre egnet enn andre. Noen som vet om mitt kort er velegnet?
Kia Soul EV Exclusive, caribbean blue - 2015. SOLGT
Tesla Model S85, midnight silver - 2015. SOLGT
Tesla Model 3, RWD, midnight silver - 2019

cairnz

Burde gå greit. Kjører selv med et Samsung SDXC-kort (64GB) uten problemer.
Elbilist

dissern

Kontaktet en forhandler idag med spørsmål om kjøp og installering av Blackvue DR650S - 2CH - Dash Cam. Han mente jeg ville få problemer med DAB og nøkkelsignalene og anbefalte at jeg kun monterte 1 kamera i front (1 kanal). Finner lite om slike problemer, er dette en aktuell problemstilling?


Sent from my iPad using Tapatalk
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

Trallalala

DAB faller ut noen ganger hos meg, det skjer ikke når kamera bak er koblet fra. Har 650 2ch eller noe. Har lest at en ferritt-ring ellet lignende llser problemet.

Dank

Sitat fra: Trallalala på tirsdag 18. april 2017, klokken 23:43
DAB faller ut noen ganger hos meg, det skjer ikke når kamera bak er koblet fra. Har 650 2ch eller noe. Har lest at en ferritt-ring ellet lignende llser problemet.

Hos meg, så fungerer ikke det å bruke knappen på ladepistolen til å åpne ladeporten når det bakre kameraet er koblet til.

F_P

Dårlig mottak på DAB fikses ved å sette på en ferritkjerne på kabelen rett ved bakkameraet :)
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

dissern

Sitat fra: F_P på søndag 23. april 2017, klokken 14:22
Dårlig mottak på DAB fikses ved å sette på en ferritkjerne på kabelen rett ved bakkameraet :)

Forhandler sier de hadde forsøkt dette uten hell. Når jeg søker rundt på Google så er det ikke lett å finne andre tråder om dette problemet i forhold til hvor mange installasjonstråder det er. Det er noe som skurrer her tenker jeg, det kan da ikke være et så stort problem?
Hvit Leaf - november 2011
Grå Model S 75D - mai 2017

F_P

Det er vel slik at ikke alle merker dette like godt, og da blir det ikke allverdens av problem. Første innstallasjon jeg hadde av Blackvue i min S ga ingen merkbare forverring, men når jeg satt inn et likt senere merket jeg forskjell når det ble demontert igjen. Områder der det er i grenseland med dekning ble bedre. Ellers ingen forskjell.
X100D, 6-seter med alt originalt utstyr, og snart alt uoriginalt ;-)

Eksen: S85, brun, pano, luft, lyd, skinn...

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA