Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: Calling P85D owners world-wide

Startet av xref, lørdag 07. november 2015, klokken 22:48

« forrige - neste »

xref

Jeg hørte ikke noe fra lyden på vei til jobb i dag men vi får se om den ikke dukker opp igjen på hjemveien. Tenkte først kanskje det hadde sammenheng med at det begynner å bli kjøligere ute.

Jeg har ikke noe parkeringsur nei.
S70D VIN: 87XXX levert i slutten av Juli

Sjøhyene

Noe med batteri heatingen kanskje?
Ganske begrenset hva det kan være når bilen står stille vel.
Tesla model X 90D - 2017 (kjøpt 2019)
Hyundai Ioniq - 2016 (kjøpt 2018)

Tesla model S 85 - 2014 (solgt 2019)

xref

Lyden kom tilbake på vei hjem fra jobb igjen. Tenker jeg svinger innom Tesla etter jobb en av de kommende dagene og får en tekniker til å se det. Følte det kom flere andre rare lyder fra bak i bilen i dag også.  :'(

mj

Tror det kan være ugler i mosen her, eller mus i trunk.
Er det mest hørbart inne eller utvendig?
Venter på oppdatering  :)
S100D Sort metallic
X75D Blå VIN F127...
S90D Hvit VIN P127...Solgt Juni 2018
S85 Grå VIN P58035, byttet i X75 29.03.17
S85 Grå VIN P36765, solgt 10.04.16

xref

Lyden er ikke forenlig med gnagere i trunk tror jeg. Det høres ut som en sirkelsag som øker og senker turtallet. Skal svinge innom Tesla og få en tekniker med på en liten kjøretur så får jeg "håpe" at lyden kommer.

Jeg er usikker på om den er mer hørbar innvendig enn utvendig. Jeg har rett og slett ikke gått ut og hørt så nøye enda.

Sjøhyene

Hadde det kun vært når du kjørte så hadde det vel 99% sikkert vært en av de ganske vanlige DU problemene. Men  det at det også kommer når du står stille gjør vel at det umulig kan være DU og da er det virkelig ikke godt å si. Er jo ikke så mange andre bevegelige deler baki der. Høyttaler interferens er jo kanskje en mulighet..

xref

Sitat fra: Sjøhyene på fredag 09. oktober 2015, klokken 08:24
Hadde det kun vært når du kjørte så hadde det vel 99% sikkert vært en av de ganske vanlige DU problemene. Men  det at det også kommer når du står stille gjør vel at det umulig kan være DU og da er det virkelig ikke godt å si. Er jo ikke så mange andre bevegelige deler baki der. Høyttaler interferens er jo kanskje en mulighet..

For å være mer presis. Lyden kommer først etter å ha kjørt noen minutter. Den starter nok ikke mens bilen står stille men fortsetter gjerne selv om bilen står stille.

Lynet

Mitt tips er at det er en vannpumpe som holder på å ta kvelden. Disse er frekvensstyrt og varierer i turtall.
Trondheim:
Tesla X100D 2019 modell.

Muffinman

Enig. Hvis dette er riktig bør det rettes før det blir virkelig kaldt. Havarerer sirkulasjonspumpa får du ikke ladet batteriet når det blir veldig mange minus.

Sjøhyene

Jepp, den pumpa døde for meg. Tok et par uker ca og det startet med at bilen ble mer og mer kresen på at batteriet måtte være varmt før den ville lade. Ble gradvis værre før den til slutt nektet plent uansett. Hadde dog ingen spesielle ulyder som jeg kan huske.

Det å ha en elbil som ikke tar lading er ikke spesielt festlig ;)

dosmont

Nordmøre
Rød S85D  og Svart Model 3 LR

lunitiks

Noen som har lyst å opplyse meg litt om hva "mus" / "gnagere" i trunk betyr? (Dere mener da ikke LEVENDE MUS som kravler inne i bilen?)
2015 Tesla Model S 70D
2014 Nissan Leaf 6,6 kW

BMW850

Jeg hadde mus i frunk ;) Den hadde lagt seg godt til rette midt inne i ett teppe og gnagd seg en liten hule.
P85 delfin-grå, sort performance-interiør, grå 21", dobbeltlader.

Tuxedo

Sitat fra: lunitiks på fredag 09. oktober 2015, klokken 18:17
Noen som har lyst å opplyse meg litt om hva "mus" / "gnagere" i trunk betyr? (Dere mener da ikke LEVENDE MUS som kravler inne i bilen?)
Å joda.  Men mj var nok mest i det spøkefulle hjørnet med innlegget sitt.  Musene og gnagerne lager nok ikke påtagelige sirkelsaklyder.
P85, Sølv.
Mottatt 25.11.13

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA