Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: HomeLink

Startet av Midley, lørdag 07. november 2015, klokken 20:37

« forrige - neste »

StigH

Sitat fra: nime01 på søndag 31. januar 2016, klokken 15:33
Interessant for Zoe-folket at det endelig skjer ut til å skje noe - men sommeren 2016 er jo en stund senere enn de lovet?

3kg vekt, 2 "kladder" og at da ikke er mulig å bruke denne utendørs uten å dekke den til på et eller annet vis er jo ikke kjempebrukervennlig, men langt bedre enn bøtta :D

Ja, er kanskje på tide snart. Zoen har vel vært på markedet i 3 år nå. Om det blir CEE på den får jeg ikke brukt den som den er. For slike kontakter har ikke jeg sett rundt her omkring. Da syns jeg heller det skulle sittet type 2 på den.
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

THE

Jeg har også fått prototyp av Zapcharger portabel, og har testet den et par ganger. Jeg håper den blir seende ut som på bildene på nettsiden til Zaptec når den kommer i serieproduksjon. Prototypen bærer preg av å være prototyp.

Elektronikken er kapslet med IP67, og skal tåle neddykking i vann. Jeg hadde den liggende ute i regnvær under lading uten problem i alle fall.

Slik jeg forsto det, så er årsaken til forsinket oppstart av serieproduksjon at Renault i Frankrike har en del krav til godkjenninger i forbindelse med oppramping av produksjon. Renault planlegger visstnok å lansere elbil på det kinesiske markedet, og der er det mye IT og TT-nett. Renault vil dermed ha stor nytte av Zaptec zapcharger portable ved lansering i Kina. Hvis Zaptec får en mulighet til å komme inn på verdens største elbilmarked via Renault, så kan det jo bety at det blir solgt et skikkelig stort volum av zapcharger portable. Det kan jo også bety at prisen går ned etter hvert.
Tesla Model X100D, levert 20.09.17

Zoe Intens 2015 (Q210)     "Solgt"

StigH

Sitat fra: THE på mandag 01. februar 2016, klokken 12:04
Jeg har også fått prototyp av Zapcharger portabel, og har testet den et par ganger. Jeg håper den blir seende ut som på bildene på nettsiden til Zaptec når den kommer i serieproduksjon. Prototypen bærer preg av å være prototyp.

Elektronikken er kapslet med IP67, og skal tåle neddykking i vann. Jeg hadde den liggende ute i regnvær under lading uten problem i alle fall.

Slik jeg forsto det, så er årsaken til forsinket oppstart av serieproduksjon at Renault i Frankrike har en del krav til godkjenninger i forbindelse med oppramping av produksjon. Renault planlegger visstnok å lansere elbil på det kinesiske markedet, og der er det mye IT og TT-nett. Renault vil dermed ha stor nytte av Zaptec zapcharger portable ved lansering i Kina. Hvis Zaptec får en mulighet til å komme inn på verdens største elbilmarked via Renault, så kan det jo bety at det blir solgt et skikkelig stort volum av zapcharger portable. Det kan jo også bety at prisen går ned etter hvert.

Er den mye annerledes i forhold til Zaptec siden? Synes bildene av prototypen likner. Eller er det noe jeg ikke har fått med meg?
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

Rav4_EV

SitatDen lille boksen inneholder den ekstra beskyttelsen de ble pålagt å lage for å få kabelen godkjent. Den er åpenbart aktiv, da jeg skrudde på lyset i garasjen (4x2 lysrør) stoppet ladingen, men startet igjen av seg selv etter noen sekunder.

Stoppet ladingen fordi du skrudde på lyset i garasjen ?
Arne Magnus Berge 90608080
17' Model X90 med alt     19' Tesla Model 3 LR
Vectrix VX-1 med Leaf lithium-ion
Daglig leder hos Euromatic AS folkeladeren.no

cbjornerud

Sitat fra: Rav4_EV på tirsdag 02. februar 2016, klokken 12:32
SitatDen lille boksen inneholder den ekstra beskyttelsen de ble pålagt å lage for å få kabelen godkjent. Den er åpenbart aktiv, da jeg skrudde på lyset i garasjen (4x2 lysrør) stoppet ladingen, men startet igjen av seg selv etter noen sekunder.

Stoppet ladingen fordi du skrudde på lyset i garasjen ?

Ja. Lyden fra bilen stoppet, og lyset i boksen endret status fra blinkende blått(lader) til grønt (klar). Etter noen sekunder startet ladingen igjen av selv selv. Ikke et problem, men en følsom sikkerhetsfunksjon.
2015 Zoe R240

ladov

Du har kanskje lysrør i garasjen? Jeg tenker at de kan gi litt elektrisk støy når de skrus på.

Her er en kar som hadde problemer med å lade teslaen sin. De kom aldri fram til en definitiv årsak men de mistenker at bilen hans tolket kommunikasjon fra den nyinstallerte AMS-boksen som støy* og derfor kuttet lading til støyen ble borte.
http://www.tu.no/industri/2016/02/01/brukte-maneder-pa-tesla-mysterium-arne-fikk-ikke-ladet-hjemme

*Såkalt Power Line Communications bruker 'støy' på linja for å kommunisere, normalt skal dette ikke forstyrre annet utstyr men det virker klart at de befinner seg i grenseland med tanke på elektrostøy.. Flere produsenter har også fått underkjent utstyret sitt på grunn av overskredne grenseverdier.

Kanskje zaptec-kladden også legger seg med beina i været hvis det er PLC på samme linja? Eller bare et lysrør som skrus på..
Svart Renault Zoe Intense(Q210) (solgt, med et visst vemod)
11kW hjemmelader
"Your Model 3 was reserved on 31/03/2016."
Rød TM3 LR AWD m/EAP bestilt 22/12-18, levert 8/3-19.

Nenad

Kan de som er flinke med "strøm" se på dette:

http://www.salto.no/ladeprodukter/ladekabler/portabel-ladestasjon-type-2

I beskrivelsen står det: 230V 1-fase (fungerer på både IT-, TT- og TN-nett)

Betyr det at folk må ikke vente på Zaptec lengre?
Renault Zoe fra desember 2015

zbk

Nei. Betyr bare at om bilen støtter IT-nett så fungerer kabelen fint. Mao. for Zoe fungerer den bare på TN-nett.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

refreol

Renault ZoE Intense Easy Charge levert 22. Januar 2015 - det franske flygende teppet....

Reidar Fredrik Olsen - 934 28 520

StigH

BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA