Bli medlem i Norsk elbilforening og støtt driften av Elbilforum. Som medlem får du i tillegg startpakke, medlemsfordeler og gode tips om elbil og lading. Du blir med i et fellesskap som jobber for mindre utslipp fra veitrafikken. Medlemskap koster 485 kroner per år. elbil.no/medlemskap
Hovedmeny

Sv: HomeLink

Startet av Midley, lørdag 07. november 2015, klokken 20:37

« forrige - neste »

Midley

Jeg var hos forhandler i går (Motorforum Bergen) og etterlyste svar på når jeg skulle få Zaptec``en - denne var jeg blitt lovet, først i løpet av august, så endret de det til august /september. Jeg sendte mail til selger i forrige uke, siste dag i september, og minnet ham på at frist for produktet jeg betalte for i august (!), da jeg kjøpte bilen min (Zoe 240 / 2015-mod) - var gått ut, men denne mailen svarte han ikke på (stikke hodet i sanden er god løsning når problemer dukker opp tydeligvis). Jeg gikk derfor inn til ham i går, og noe forfjamset kom han med et ullent svar om at levering igjen er utsatt, men at de liksom ikke fikk lov til å informere kundene om det, for det handlet om at det kommer til å komme nytt reglverk ift. hjemmelading, og derfor var Zaptec sett seg nødt til å trekke tilbake produktet sitt, for å kunne tilpasse det til nytt regelverk. Svar på når Zaptec skal foreligge kunne han ikke gi, og generelt kom det bare famlende forklaringer og lite konkret ut av samtalen i går. Jeg krevde å få info om dette skriftflig fra ham, noe han lovet å sende på mail i løpet av dagen i går, men først i dag får jeg mail, og det eneste han skriver er:

"Fikk beskjed om at du får ett brev fra Renault innen kort tid med forklaring på hva som skjer."

Jeg stoler ikke på selger i det hele tatt, etter svært mye rot og bortforklaringer og ulne svar fra dem. Etter litt snoking her inne, ser jeg jo at det kan være hold i det han sier.

Jeg er oppgitt og frustrert over hele opplegget - umulig å få riktig og god informasjon, og ydmykhet over at de ikke gir kunden det kunden faktisk har betalt for, eksisterer ikke.  Jeg hadde aldri kjøpt denne bilen uten Zaptec, og nå er det igjen utsatt i det uvisse. Ikke får jeg ladet på jobb, og ikke kan jeg kjøre på hytten..

Hvilke informasjon har dere andre fått? Burde vi kreve en form for kompenasjon for dette?? (Prisreduksjon
for produktet, når /om vi får det en vakker dag? ;)
Renault Zoe

goggo

Forutsatt at du har registrert ditt medlemskap i Elbilforeningen så kan du jo benytte deres tilbud om gratis advokathjelp, for å få forhandler til å heve kjøpet dersom du ønsker dette.
Det kan jo ikke være tvil om at dette er en vesentlig mangel for deg, slik du beskriver det i ditt innlegg.

http://www.elbil.no/bli-medlem/medlemsfordeler/3340-advokatbistand

Zoe er jo en fin elbil, men hvis du hever kjøpet så finnes det mange andre fine elbiler i samme prisklasse med omtrent samme rekkevidde, og som - i motsetning til Zoe - kan lades på alle stikkontakter i hele Norge

mvh
Hugo
Har elbil og elsykkel.
Bor nær Kristiansand

ZOE

Jo nærmere vi kommer vinter jo mer savner jeg zaptec. Sitter på mcdonalds på Stord og lader. Hadde jeg hatt zaptec så kunne jeg kjørt fra Bergen med 100% etter lading i bygarasjen, nå ble det tre ladestopp på veien i stedet...
Grrrrrr

Midley

goggo:
Takk for tips ift. Elbilforening og advokat. Håper jo ikke jeg trenger å benytte meg av dette! Forsinkelser er lov, men at selger / forhandler ikke kan klare å gi noe som helst fornuftig info, eller konkrete svar, det er det som frustrerer meg mest!

ZOE: har du kjøpt / bestilt Zaptec? Har du i så fall fått noe som helst info ift leveringstid?
Å lade på Bystasjonen blir stas - en vakker dag! :D
Renault Zoe

jabj

Fikk svar fra min forhandler Motorforum Kristiansand, at levering blir januar/februar neste år. Dette har jeg hørt bekreftet fra folk som har kjøpt bil hos JM Auto i Arendal også. For dere som trenger hyttelading vil nok de fleste Renault forhandlerene være behjelpelig med gratis utlån av den gule bøtta inntil Zaptec kabelen er på plass.
Renault ZOE R240 Intens Easycharge 2015

ZOE

Jeg kjøpte bil i november . Kjøpte da gul bøtte med avtale om at jeg kunne bytte denne i zaptec uten å betale mellomlegg (altså sparte jeg ca12000kr i forhold til de som kjøpte senere) men bøtta veier 20kilo og er upraktisk å dra med seg hver dag.

Nå sitter jeg på Aksdal og det strømmer på med 39kw :-)

Elektrisifisert

Sitat fra: jabj på onsdag 07. oktober 2015, klokken 17:35
Fikk svar fra min forhandler Motorforum Kristiansand, at levering blir januar/februar neste år. Dette har jeg hørt bekreftet fra folk som har kjøpt bil hos JM Auto i Arendal også. For dere som trenger hyttelading vil nok de fleste Renault forhandlerene være behjelpelig med gratis utlån av den gule bøtta inntil Zaptec kabelen er på plass.

Takker for det gode tipset, trenger lading fra vanlig nett en del ganger så jeg hører med forhandleren min om også han kan tilby dette.
(Har jo allikevel tenkt i lengre tid at jeg skulle begynne på treningsstudio og løfte vekter)  :D 
Zoe Intense R240 Sep-2016
3,6KW hjemmelader, og bestilt Zaptech

Eternities

Pessimisten i meg blir veldig nervøs med alle disse utsettelsene. Vel å merke rekkevidde pessimisten som aldri har hatt noen langkjøring med elbil, så må jo ta det med en klype salt.

Siden det tok så lang tid å få levert Zoe'en håpet jeg virkelig at Zaptec laderen ville bli ferdig til da, men den gang ei..
Mitt andre håp om at Fortum skulle få satt opp sin lader i Bø i Telemark før bilen er på plass begynner og å svinne sakte men sikkert. Sjekker Facebook siden og kartet nesten hver dag :(
Vi har lader på borettslaget, men ingen som vet om denne har trafo og TN nett eller ikke, så her slår pessimisten inn igjen.

Nei, får bare glede meg til bilen kommer, og la bekymringene komme når gradene synker ned mot 10-15-20 kalde :)
Håper uansett ikke at Zaptec styret ødelegger for mye for denne ellers flotte bilen, men skjønner absolutt at folk ikke liker det.

StigH

Sitat fra: Eternities på torsdag 08. oktober 2015, klokken 00:35
Pessimisten i meg blir veldig nervøs med alle disse utsettelsene. Vel å merke rekkevidde pessimisten som aldri har hatt noen langkjøring med elbil, så må jo ta det med en klype salt.

Siden det tok så lang tid å få levert Zoe'en håpet jeg virkelig at Zaptec laderen ville bli ferdig til da, men den gang ei..
Mitt andre håp om at Fortum skulle få satt opp sin lader i Bø i Telemark før bilen er på plass begynner og å svinne sakte men sikkert. Sjekker Facebook siden og kartet nesten hver dag :(
Vi har lader på borettslaget, men ingen som vet om denne har trafo og TN nett eller ikke, så her slår pessimisten inn igjen.

Nei, får bare glede meg til bilen kommer, og la bekymringene komme når gradene synker ned mot 10-15-20 kalde :)
Håper uansett ikke at Zaptec styret ødelegger for mye for denne ellers flotte bilen, men skjønner absolutt at folk ikke liker det.

Du trenger ikke grue deg. Jeg fikk endelig min sist fredag. Koser meg hver dag til og fra fra jobb nå. Er blitt en fryd å kjøre bil igjen og blir fort noen ekstra turer på kveldstid nå.

Ble egentlig overrasket hvor mye utstyr det er i denne bilen. Selv om det står i brosjyren så går det liksom ikke inn før en får testet dette i virkeligheten. Er rene luksusen. Har snart kjørt 60 mil siden sist helg :)

Ang Zaptec så har jeg sett brevet Renault-forhandleren min fikk og der står det februar nå. Jeg kunne bare komme å hurtiglade ute hos forhandleren om jeg trengte det også. Det er bare et par km hjemmefra.

Jeg kommer til å spørre om jeg kan få låne en bøtte om det skulle bli krise til vintern. Skulle gjerne forvarmet før hjemtur om det blir for kaldt. Men har bare 10 min kjøretur hjem så burde gå greit uansett. Da kan jeg sette den inn og varme den opp hjemme før eventuell kveldsbruk.
BMW i3 2015 60Ah Cappariweiss, suite. Kjøpt 19.05.17. Levert 25.05.17
Tidligere biler:
2015 Zoe Intens Easy charge
2013 Skoda Fabia Monte Carlo 1.2TSI
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

zbk

SitatJeg kommer til å spørre om jeg kan få låne en bøtte om det skulle bli krise til vintern. Skulle gjerne forvarmet før hjemtur om det blir for kaldt. Men har bare 10 min kjøretur hjem så burde gå greit uansett. Da kan jeg sette den inn og varme den opp hjemme før eventuell kveldsbruk.

Du kan sette i gang 5min forvarming på batteri dersom du har mer enn 40%. Dette kan du i alle fall starte fra nettsidene eller nøkkelkortet. Har aldri testa om forvarmingsinnstillingen fra bilen også virker på samme måte, men mener menyteksten der sier du må være tilkobla.
2018 Tesla Model X (blå), 2017 Opel Ampera-e (blå), 2011 Peugeot 3008 (mørk grå) - til salgs
2014  Renault Zoe Q210 - solgt

StigH

Sitat fra: zbk på torsdag 08. oktober 2015, klokken 08:39
SitatJeg kommer til å spørre om jeg kan få låne en bøtte om det skulle bli krise til vintern. Skulle gjerne forvarmet før hjemtur om det blir for kaldt. Men har bare 10 min kjøretur hjem så burde gå greit uansett. Da kan jeg sette den inn og varme den opp hjemme før eventuell kveldsbruk.

Du kan sette i gang 5min forvarming på batteri dersom du har mer enn 40%. Dette kan du i alle fall starte fra nettsidene eller nøkkelkortet. Har aldri testa om forvarmingsinnstillingen fra bilen også virker på samme måte, men mener menyteksten der sier du må være tilkobla.

Hei! Det med at den må være tilkoblet for forvarming gjennom meny stemmer det. Så på det senest i går. Men det med å varme opp om batteri har nok strøm var jeg ikke klar over. Det skal testes ved første mulighet.
Tidligere biler:
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

Midley

Da har jeg endelig fått konkret svar fra forhandler: Zaptec forventes nå å komme i februar, og i mellomtiden har han bestilt inn bøtta (hyttelader), som jeg skal få låne i mellomtiden, når den dukker opp.. 6 måneders forsinkelse på Zaptec - den bør bli bra! :D

Varmer bilene deres godt? Min klarer aldri å bli helt varm - verkstedet har sjekket ut varmepumpen, men finner foreløpig ikke ut hva som er gale, men erkjenner at den ikke varmer som den skal, så de vil ha den inn igjen til grundigere sjekk senere i oktober. Bilen dugger mye når det regner også, men jeg antar og håper det blir mindre av det når varmepumpen er oppe og går som den skal!

Men ellers artig og god liten bil - kjekk å kjøre! 
Renault Zoe

trondeaa

Er det noen som har sett en spesifikasjon på Zaptec-kabelen. Skal den klare 10 eller 16A (eller noe i mellom)?
Har den mulighet for Schuko/Type 2?
Vil den gi 16A eller evt mer hvis den har type-2 inn?
Har den justerbar ladestrøm slik at man kan lade fra en svakere kurs?
Hva med endelig pris og leveringstidspunkt?
Kjørte trilling 100000km
Renault ZOE 2015, kan lade hvorsomhelst

StigH

Sitat fra: Midley på torsdag 08. oktober 2015, klokken 14:43
Da har jeg endelig fått konkret svar fra forhandler: Zaptec forventes nå å komme i februar, og i mellomtiden har han bestilt inn bøtta (hyttelader), som jeg skal få låne i mellomtiden, når den dukker opp.. 6 måneders forsinkelse på Zaptec - den bør bli bra! :D

Varmer bilene deres godt? Min klarer aldri å bli helt varm - verkstedet har sjekket ut varmepumpen, men finner foreløpig ikke ut hva som er gale, men erkjenner at den ikke varmer som den skal, så de vil ha den inn igjen til grundigere sjekk senere i oktober. Bilen dugger mye når det regner også, men jeg antar og håper det blir mindre av det når varmepumpen er oppe og går som den skal!

Men ellers artig og god liten bil - kjekk å kjøre!

Jeg har fått inntrykk av at min varmer godt og blir veldig raskt varm. Men foreløpig har det bare på det kaldeste vært såvidt nedom 0 grader om morgenen her enda.
Men ser lovende ut foreløpig :)

Tidligere biler:
2011 Skoda Fabia 1.6D
2007 Toyota Yaris 1.4D

© 2024, Norsk elbilforening   |   Personvern, vilkår og informasjonskapsler (cookies)   |   Organisasjonsnummer: 982 352 428 MVA